Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Destillaatbrandstof voor de scheepvaart
Dieselolie
Dieselolie voor de scheepvaart
Gasolie
Gasolie uit verkookser
Gasolie voor de scheepvaart
ILT-inspecteur scheepvaart
ILT-toezichthouder scheepvaart
Instructeur maritieme techniek
Instructeur scheepvaart
Instructrice maritieme techniek
Instructrice maritieme technieken
Machinist scheepvaart
Nationaal recht betreffende de scheepvaart
Opzichter scheepvaart
Residuale stookolie voor de scheepvaart
Scheepsbrandstof
Scheepvaart belemmeren
Scheepvaart stremmen
Scheepvaartwetten
Tweede werktuigkundige
Uit kooks verkregen gasolie
Werktuigkundige
Werktuigkundige scheepvaart

Vertaling van "Gasolie voor de scheepvaart " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
scheepsbrandstof [ destillaatbrandstof voor de scheepvaart | dieselolie voor de scheepvaart | gasolie voor de scheepvaart | residuale stookolie voor de scheepvaart ]

marine fuel [ marine diesel fuel | marine distillate fuel | marine gas oil | marine residual fuel | MGO ]


ILT-toezichthouder scheepvaart | inspecteur Inspectie Leefomgeving en Transport voor de scheepvaart | ILT-inspecteur scheepvaart | toezichthouder Inspectie Leefomgeving en Transport voor de scheepvaart

marine freight and cargo inspector | shipping freight and cargo inspector | inspector of ship freight | marine cargo inspector


gasolie uit verkookser | uit kooks verkregen gasolie

coker gas oil


scheepvaart belemmeren | scheepvaart stremmen

to hinder the navigation | to impede the navigation


nationaal recht betreffende de scheepvaart | nationale wettelijke bepalingen betreffende de scheepvaart | scheepvaartwetten

national maritime legislation


machinist scheepvaart | werktuigkundige | tweede werktuigkundige | werktuigkundige scheepvaart

junior engineer | third assistant engineer | second assistant engineer | ship assistant engineer








instructrice maritieme techniek | instructrice maritieme technieken | instructeur maritieme techniek | instructeur scheepvaart

boating instructor | maritime training instructor | maritime instructor | occupational boating instructor
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De scheepvaart is een essentiële schakel in de wereldwijde toeleveringsketen en het is een belangrijke sector voor de economie van de EU. Hoewel de scheepvaart in vergelijking minder vervuilend is dan andere vervoersmodaliteiten, maken technologische vooruitgang elders, de te grote afhankelijkheid van olie en een sterkere roep van de publieke opinie om niet alleen CO2-emissies te verlagen, maar ook vervuilende stoffen (SOX, NOX, stofdeeltjes) aan te pa ...[+++]

Shipping is an essential link in the global supply chain and it is a key sector for the EU economy. While shipping may still be comparatively less polluting than other modes of transport, technological advances elsewhere, overdependence on oil, and a strong call from public opinion not only for CO2 emissions reductions but also for reductions in pollutants (SOx, NOx, particles) and of the broader environmental footprint (ballast water, waste separation) make a clear case for shipping not to stand idle.


SBI en Bominflot zijn beiden actief in de fysieke levering van bunkerbrandstof aan zeeschepen, de levering van smeermiddelen en gasolie voor de scheepvaart, alsmede in de handel van bunkerbrandstof en smeermiddelen.

Both SBI and Bominflot are active in the physical supply of bunker fuels to seagoing ships, the supply of lubricating oils and marine gasoil as well as the trading of bunker fuel and lubricating oils.


De Commissie heeft onderzocht wat de impact van de voorgenomen concentratie op de mededinging is. Daarbij heeft zij met name gekeken naar de horizontale overlappingen in de activiteiten van SBI en Bominflot bij de levering van bunkerbrandstof en van smeermiddelen en gasolie voor de scheepvaart. In haar onderzoek betrok zij ook het verticale verband tussen de groothandelsmarkt en de retaillevering van bunkerbrandstof.

The Commission examined the competitive effects of the proposed merger, notably the horizontal overlaps between the activities of SBI and Bominflot in the supply of bunker fuels, marine lubricants and marine gasoil, as well as the vertical link between the cargo trading market for bunker fuel and the retail supply of bunker fuel.


Mocht tegen 2011 nog geen internationale overeenkomst door de Gemeenschap zijn goedgekeurd waarin een vermindering van de uitstoot door de internationale scheepvaart in de doelstellingen zijn opgenomen, moet de Commissie de uitstoot door de internationale scheepvaart opnemen in de emissiereductieverbintenis van de Gemeenschap, met als doel de voorgestelde wetgeving tegen 2013 van toepassing te laten worden.

In the event that no international agreement which includes international maritime emissions in its reduction targets has been approved by the Community by 2011, the Commission should include international maritime emissions in the Community reduction commitment, with the aim of the proposed act entering into force by 2013.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Tenzij anders vermeld, betreft deze gegevensverzameling al de volgende energieproducten, waarvoor de definities van bijlage B, hoofdstuk 4, gelden: ruwe aardolie, NGL, raffinagegrondstoffen, andere koolwaterstoffen, raffinaderijgas (niet vloeibaar gemaakt), ethaan, LPG, nafta, motorbenzine, vliegtuigbenzine, lichte reactiemotorbrandstof (reactiemotorbrandstof van het naftatype of JP4), reactiemotorbrandstof van het kerosinetype, andere kerosine, gasolie/dieselolie, transportdiesel, gasolie voor verwarming en andere gasolie, stookolie ...[+++]

Unless otherwise specified this data collection applies to all of the following energy products, for which the definitions in Annex B Chapter 4 apply: crude oil, NGL, refinery feedstocks, other hydrocarbons, refinery gas (not liquefied), ethane, LPG, naphtha, motor gasoline, aviation gasoline, gasoline type jet fuel (naphtha type jet fuel or JP4), kerosene type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil), transport diesel, heating and other gasoil, fuel oil (both low and high sulphur content), white spirit and SBP, lubricants, bitumen, paraffin waxes and petroleum coke.


4. Estland mag tot 1 januari 2010 een overgangsperiode toepassen om de nationale belasting voor als motorbrandstof gebruikte gasolie op het nieuwe minimumniveau van 330 EUR per 1 000 l te brengen. Vanaf 1 mei 2004 moet de belasting op als motorbrandstof gebruikte gasolie evenwel minimaal 245 EUR per 1 000 l bedragen.

4. The Republic of Estonia may apply a transitional period until 1 January 2010 to adjust its national level of taxation on gas oil used as propellant to the new minimum level of EUR 330 per 1 000 l. However, the level of taxation on gas oil used as propellant shall be no less than EUR 245 per 1 000 l as from 1 May 2004.


2. De lidstaten mogen onderscheid maken tussen commerciële en niet-commerciële aanwending van gasolie gebruikt voor voortbeweging, op voorwaarde dat de communautaire minimumbelastingniveaus gerespecteerd worden en het belastingniveau voor commerciële gasolie gebruikt voor voortbeweging niet onder het op 1 januari 2003 geldende nationale belastingniveau daalt, niettegenstaande de in deze richtlijn bepaalde afwijkingen voor dit gebruik.

2. Member States may differentiate between commercial and non-commercial use of gas oil used as propellant, provided that the Community minimum levels are observed and the rate for commercial gas oil used as propellant does not fall below the national level of taxation in force on 1 January 2003, notwithstanding any derogations for this use laid down in this Directive.


4. Niettegenstaande lid 2 kunnen lidstaten die een systeem van heffingen op het weggebruik invoeren voor motorvoertuigen of samenstellen van voertuigen die uitsluitend bestemd zijn voor het goederenvervoer over de weg, op door dergelijke voertuigen gebruikte gasolie een verlaagd belastingniveau toepassen dat lager is dan het op 1 januari 2003 geldende nationale belastingniveau, zolang de totale belastingdruk grotendeels gelijk blijft, de communautaire minimumbelastingniveaus gerespecteerd worden, en het op 1 januari 2003 geldende national ...[+++]

4. Notwithstanding paragraph 2, Member States which introduce a system of road user charges for motor vehicles or articulated vehicle combinations intended exclusively for the carriage of goods by road may apply a reduced rate on gas oil used by such vehicles, that goes below the national level of taxation in force on 1 January 2003, as long as the overall tax burden remains broadly equivalent, provided that the Community minimum levels are observed and that the national level of taxation in force on 1 January 2003 for gas oil used as propellant is at least twice as high as the minimum level of taxation applicable on 1 January 2004.


niet hoger zijn dan 35,4 euro per 1000 liter loodvrije benzine en 23,0 euro per 1000 liter gasolie; niet hoger zijn dan het verschil tussen de belastingniveaus voor niet-commerciële gasolie en commerciële gasolie; verband houden met objectieve sociaal-economische omstandigheden in de regio’s waar zij worden toegepast; er niet toe leiden dat een bepaalde regio concurrentievoorsprong krijgt in de intracommunautaire handel.

are no greater than EUR 35,4 per 1 000 litres of unleaded petrol or EUR 23,0 per 1 000 litres of gas oil; are no greater than the difference between the levels of taxation of gas oil for non-commercial use and gas oil for commercial use; are linked to the objective socio-economic conditions of the regions in which they are applied; do not have the effect of granting a region a competitive advantage in intra-Community trade.


OVERWEGENDE dat de instandhouding en verdere ontwikkeling van een aantrekkelijk en duurzaam kader voor kwalitatief hoogwaardige scheepvaart in een context van geliberaliseerde internationale maritieme diensten noodzakelijk zijn om te voorkomen dat Europese scheepvaart­centra naar andere continenten worden verplaatst en om de scheepvaart te bestrijden die niet aan de normen voldoet, en dat dit derhalve de hoogste prioriteit verdient;

CONSIDERING that it is necessary to maintain and further develop an attractive and sustainable framework for quality shipping in a context of liberalized international maritime services in order to prevent the relocation overseas of European shipping centers, as well as for combating substandard shipping, and that this is therefore a priority issue;


w