Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AMS
Betalingsbalanssteun
Bevorderen van sociale steun
Communautaire hulp
Communautaire steun
Cultuurschok
EU-steun
Economische steun
Financiële steun
Geaggregeerde steun
Hospitalisme bij kinderen
Hulp
Hulp van de Europese Unie
Hulpverlening
Kan zitten zonder steun
Neventerm
Ondersteuning
Opheffing van de financiële steun
Rouwreactie
Sociale steun
Steun
Steun op middellange termijn
Steun van de Europese Unie
Steun voor bosaanleg
Steun voor bosaanplant
Steun voor bosaanplanting
Totale Geaggregeerde Steun
Verlening van financiële steun
Verzoek om financiële steun

Traduction de «Geaggregeerde steun » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
geaggregeerde steun | AMS [Abbr.]

Aggregate Measure of Support | Aggregate Measurement of Support | AMS [Abbr.]


Totale Geaggregeerde Steun

Total Aggregate Measurement of Support | Total AMS


EU-steun [ communautaire hulp | communautaire steun | hulp van de Europese Unie | steun van de Europese Unie ]

EU aid [ aid from the EU | aid from the European Union | Community aid | Community support | European Union aid ]


financiële steun [ betalingsbalanssteun | opheffing van de financiële steun | steun op middellange termijn | verlening van financiële steun | verzoek om financiële steun ]

balance of payments assistance [ balance of payments facility | balance of payments support | BOP assistance | medium-term financial assistance ]


economische steun [ hulp | hulpverlening | ondersteuning | steun ]

economic support [ aid | granting of aid | subvention ]


steun voor bosaanleg | steun voor bosaanplant | steun voor bosaanplanting

aid for the afforestation








Omschrijving: Toestanden van subjectieve spanning en emotionele ontregeling die doorgaans het sociaal functioneren en optreden belemmeren en ontstaan in de periode van aanpassing aan een belangrijke levensverandering of stressveroorzakende levensgebeurtenis. De stressveroorzakende factor kan de samenhang van iemands sociale netwerk aangetast hebben (sterfgeval, scheiding) of sociale steun en waarden in groter verband (migratie, vluchtelingenstatus) of vertegenwoordigde een belangrijke ontwikkelingsstap of crisis (naar school gaan, ouder worden, falen in het bereiken van een dierbaar persoonlijk doel, pensionering). Individuele predisposi ...[+++]

Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Voor de toepassing van punt 3 van deze bijlage worden overheidsprogramma's inzake voorraden voor voedselvoorziening die in ontwikkelingslanden verifieerbaar en overeenkomstig officieel bekendgemaakte objectieve criteria of richtlijnen worden uitgevoerd, geacht in overeenstemming te zijn met de bepalingen van dit punt, ook wanneer het programma's betreft in het kader waarvan voorraden voedselproducten met het oog op de continuïteit van de voedselvoorziening worden aangekocht en worden vrijgegeven tegen officiële prijzen, op voorwaarde echter dat het verschil tussen de aankoopprijs en de externe referentieprijs wordt meegerekend in de geaggregeerde steun („Aggrega ...[+++]

For the purpose of point 3 of this Annex, governmental stockholding programmes for food security purposes in developing countries whose operation is transparent and conducted in accordance with officially published objective criteria or guidelines shall be considered to be in conformity with the provisions of this point, including programmes under which stocks of foodstuffs for food security purposes are acquired and released at administered prices, provided that the difference between the acquisition price and the external reference price is accounted for in the AMS.


(15) Een gemeenschappelijk Europees risicoclassificatiesysteem moet bovendien zowel mogelijk maken dat belangrijke risicogebieden in de Europese Unie in kaart worden gebracht op basis van geaggregeerde informatie uit Europees perspectief als steun verlenen aan de werkzaamheden op het gebied van het Europees programma voor de veiligheid van de luchtvaart en het Europees plan voor de veiligheid van de luchtvaart.

(15) A common European risk classification scheme should also both enable key risk areas within the Union to be identified on the basis of aggregated information from a European perspective and support the work done in the area of the European Aviation Safety Programme and the European Aviation Safety Plan.


Voor de toepassing van punt 3 van deze bijlage worden overheidsprogramma’s inzake voorraden voor voedselvoorziening die in ontwikkelingslanden verifieerbaar en overeenkomstig officieel bekendgemaakte objectieve criteria of richtlijnen worden uitgevoerd, geacht in overeenstemming te zijn met de bepalingen van dit punt, ook wanneer het programma’s betreft in het kader waarvan voorraden voedselproducten met het oog op de continuïteit van de voedselvoorziening worden aangekocht en worden vrijgegeven tegen officiële prijzen, op voorwaarde echter dat het verschil tussen de aankoopprijs en de externe referentieprijs wordt meegerekend in de geaggregeerde steun („Aggrega ...[+++]

For the purpose of point 3 of this Annex, governmental stockholding programmes for food security purposes in developing countries whose operation is transparent and conducted in accordance with officially published objective criteria or guidelines shall be considered to be in conformity with the provisions of this point, including programmes under which stocks of foodstuffs for food security purposes are acquired and released at administered prices, provided that the difference between the acquisition price and the external reference price is accounted for in the AMS.


De in de artikelen 9, 10 en 11 genoemde financieringsmaatregelen van de Unie dragen bij tot de beoogde verbetering op het gebied van verzameling, beheer en gebruik van gegevens, alsmede tot verstrekking van wetenschappelijk advies over de toestand van de hulpbronnen, over de mate van bevissing, over de invloed van de visserij op de hulpbronnen en op het mariene ecosysteem, over de economische aspecten van visserij en aquacultuur en over de prestaties van de visserijsector, in en buiten de EU-wateren, door aan de lidstaten financiële steun te verlenen voor de samenstelling van meerjarenreeksen van ...[+++]

Union financial measures referred to in Articles 9, 10 and 11 shall contribute to the objective of improving data collection, management and use and scientific advice on the state of the resources, on the level of fishing, on the impact that fisheries have on the resources and the marine ecosystem, on the economic aspects of fisheries and aquaculture and on the performance of the fishing industry, within and outside EU waters, by providing financial support to the Member States to establish multiannual aggregated and science based datasets which incorporate biological, technical, environmental and socioeconomic information’.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Voor de binnenlandse steunmaatregelen voor landbouwers (prijsondersteuning) geldt een vermindering van de Totale Geaggregeerde Steun. De ontwikkelde landen moeten binnen zes jaar hun Totale Geaggregeerde Steun met 20 % verminderen (de periode 1986-1988 wordt als uitgangspunt voor de berekening van de vermindering gebruikt).

As regards domestic support measures for farmers (price support), these are regulated through a reduction in the total aggregate measurement of support (total AMS). Developed countries are committed to reducing their total AMS by 20 % over six years (1986-1988 being the base period used to calculate the reductions).


De ontwikkelingslanden moeten hun Totale Geaggregeerde Steun met 13 % verminderen binnen tien jaar.

Developing countries must reduce their total AMS by 13 % over ten years.


Wat binnenlandse steun betreft, sluiten de cijfers die de Commissie onlangs heeft voorgesteld (bijv. geaggregeerde steun (GMS) -70 procent, de minimis -80 procent, bezuiniging over de hele linie 70 procent) aan bij de GLB-hervorming en bij het door de Raad vastgestelde mandaat.

On domestic support, the figures that the EC has recently put on the table (eg. AMS -70%, de minimis -80%, overall cut -70%) are in line with the CAP reform and with the Council mandate.


De in de artikelen 9, 10 en 11 genoemde communautaire financieringsmaatregelen moeten bijdragen tot de beoogde verbetering op het gebied van verzameling, beheer en gebruik van gegevens alsmede verstrekking van wetenschappelijk advies over de toestand van de hulpbronnen, de mate van bevissing, de invloed van de visserij op de hulpbronnen en op het mariene ecosysteem en de prestaties van de visserijsector, zowel in als buiten de communautaire wateren, door te voorzien in financiële steun voor de lidstaten met het oog op de samenstelling van meerjarenreeksen van geaggregeerde, met wete ...[+++]

Community financial measures referred to in Articles 9, 10 and 11 shall contribute to the objective of improving data collection, management and use and scientific advice on the state of the resources, the level of fishing, the impact that fisheries have on the resources and the marine eco-system and on the performance of the fishing industry, within and outside Community waters, by providing financial support to the Member States to establish multi-annual aggregated and science based datasets which incorporate biological, technical, environmental and socio-economic information".


Voor de binnenlandse steunmaatregelen voor landbouwers (prijsondersteuning) geldt een vermindering van de Totale Geaggregeerde Steun. De ontwikkelde landen moeten binnen zes jaar hun Totale Geaggregeerde Steun met 20 % verminderen (de periode 1986-1988 wordt als uitgangspunt voor de berekening van de vermindering gebruikt).

As regards domestic support measures for farmers (price support), these are regulated through a reduction in the total aggregate measurement of support (total AMS). Developed countries are committed to reducing their total AMS by 20 % over six years (1986-1988 being the base period used to calculate the reductions).


De ontwikkelingslanden moeten hun Totale Geaggregeerde Steun met 13 % verminderen binnen tien jaar.

Developing countries must reduce their total AMS by 13 % over ten years.


w