Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanvullend onderwijs
Buitengewoon onderwijs
Departement van een middelbare school beheren
Departement van een secundaire school beheren
Gedragsproblemen op school
Katholieke school
Onderwijs voor buitengewoon begaafden
Onderwijsinstelling
Overgang van school naar beroepsleven
Overgang van school naar werkend bestaan
Particulier onderwijs
Particuliere school
School
School voor doofstommen
School voor epileptici
School voor epileptische kinderen
School voor gehandicapte kinderen
School voor kinderen die aan toevallen lijden
School voor slechthorende kinderen
Sprong uit brandende school
Technische school
Van school naar school reizende onderwijzer

Traduction de «Gedragsproblemen op school » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


onderwijsinstelling [ school ]

educational institution [ school | teaching institution ]


buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]

special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]


school voor epileptici | school voor epileptische kinderen | school voor kinderen die aan toevallen lijden

school for epileptic children


particulier onderwijs [ katholieke school | particuliere school ]

private education [ independent school | private school ]


overgang van school naar beroepsleven | overgang van school naar werkend bestaan

transition from education to working life | transition from school to workplace | transition from study to working life


van school naar school reizende onderwijzer

itinerant teacher


departement van een middelbare school beheren | departement van een secundaire school beheren

manage secondary school departments | managing secondary school department | manage secondary school department | manages secondary school department




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
wijst op de risico's in verband met toenemende radicalisering, geweld, pesten en gedragsproblemen vanaf de lagere school; verzoekt de Commissie op EU-niveau onderzoek uit te voeren en een overzicht te presenteren van de situatie in alle lidstaten, waarbij zij opgeeft hoe de lidstaten op deze trends reageren en of en hoe de lidstaten ethisch, persoonlijk en sociaal onderwijs in hun curricula hebben opgenomen als instrument die tot nu toe in vele scholen succesvol is gebleken, inclusief ondersteuning voor leraren met betrekking tot de horizontale vaardigheden in kwestie; dringt er bij de lidstaten op aan beste praktijken op dit gebied ui ...[+++]

Points out the risks linked with increasing radicalisation, violence, bullying and behavioural problems starting at the primary level; calls on the Commission to conduct research at EU level and present an overview of the situation in all Member States, indicating their response to such trends and whether or how Member States have included ethical, personal and social education in their curricula as an instrument that has so far proved to be successful in many schools, including support for teachers with regards to those horizontal skills; encourages the Member States to share best practices in this area.


28. wijst in dit verband op de conclusie van de OESO dat uit de resultaten van PISA blijkt dat het veranderen van school vanwege slechte schoolprestaties, gedragsproblemen of bijzondere leerbehoeften en het voor alle vakken opsplitsen van leerlingen op basis van capaciteit, de prestaties van onderwijsstelsels negatief beïnvloeden;

28. Draws attention, in this regard, to the OECD’s finding that the comparative performance of school systems in the PISA studies is negatively affected by the practices of moving students from one school to another on account of poor results, behavioural problems or specific learning difficulties and of streaming students in all subjects on the basis of ability;


14. wijst in dit verband op de conclusie van de OESO dat uit de resultaten van PISA blijkt dat het veranderen van school vanwege slechte schoolprestaties, gedragsproblemen of bijzondere leerbehoeften en het voor alle vakken opsplitsen van leerlingen op basis van capaciteit, de prestaties van onderwijsstelsels negatief beïnvloeden;

14. Draws attention, in this regard, to the OECD's finding that the comparative performance of school systems in the PISA studies is negatively affected by the practices of moving students from one school to another on account of poor results, behavioural problems or specific learning difficulties and of streaming students in all subjects on the basis of ability;


In de praktijk kunnen daarbij drie overlappende groepen worden onderscheiden: in de eerste plaats kinderen in de leerplichtige leeftijd die nog wel naar school gaan maar problemen hebben, zoals spijbelen, dalende cijfers en gedragsproblemen; in de tweede plaats kinderen in de leerplichtige leeftijd die helemaal niet meer naar school komen (dropouts); en ten derde vroege schoolverlaters die niet meer leerplichtig zijn maar geen of minimale kwalificaties bezitten en problemen hebben met de overgang van school naar werk (zie 3.1.1).

In practice this can be divided into three overlapping groups. First there are those under school leaving age still attending school but facing difficulties such as truancy, declining marks and behavioural problems. Secondly there are those of school age who have actually dropped out. A third group are those early school leavers who have formally left school but with no or minimal qualifications who face problems of transition from school to work (see section 3.1.1).


w