Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Beleid voor handhaving van ICT-kwaliteit
Bewaren van de vrede
CEL
Commissie milieurecht
Dorpswachter
Gemeentelijk toezichthoudster
Handhaafster toezicht en veiligheid
Handhaver toezicht en veiligheid
Handhaving van de openbare orde
Handhaving van de vrede
Handhaving van het milieurecht
Handhaving van recht en orde
Handhaving van warmte-evenwicht
ICT-kwaliteitsbeleid
IMPEL-netwerk
Kwaliteit van ICT bewaken
Milieurecht
Milieuwetgeving
Naleving van ICT-kwaliteitsbeleid
Ordehandhaving
Thermoregulatie
Voorschriften voor milieubeheer
WCEL
Wereldcommissie voor milieurecht

Traduction de «Handhaving van het milieurecht » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
handhaving van het milieurecht

environmental law enforcement


Commissie milieurecht | Wereldcommissie voor milieurecht | CEL [Abbr.] | WCEL [Abbr.]

Commission on Environmental Law | Commission on Environmental Policy, Law and Administration | World Commission on Environmental Law | CEL [Abbr.] | CEPLA [Abbr.] | WCEL [Abbr.]


handhaving van de openbare orde | handhaving van recht en orde | ordehandhaving

maintenance of law and order


thermoregulatie | handhaving van warmte-evenwicht

thermoregulation | heat regulation


milieurecht [ IMPEL-netwerk | milieuwetgeving | voorschriften voor milieubeheer ]

environmental law [ environmental legislation | environmental regulations | IMPEL | IMPEL network | Implementation and Enforcement of Environmental Law ]


handhaving van de vrede [ bewaren van de vrede ]

peacekeeping [ keeping the peace | preserving peace | safeguarding peace ]


beleid voor handhaving van ICT-kwaliteit | naleving van ICT-kwaliteitsbeleid | ICT-kwaliteitsbeleid | kwaliteit van ICT bewaken

ICT quality policy


gemeentelijk toezichthoudster | handhaafster toezicht en veiligheid | dorpswachter | handhaver toezicht en veiligheid

community support officer | countryside ranger | community safety warden | street warden
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
het vertrouwen van de burgers in het milieurecht van de Unie en de handhaving ervan is gestegen.

citizens’ trust and confidence in Union environment law and its enforcement is enhanced.


10. meent dat een nauwere samenwerking tussen de autoriteiten op lokaal, regionaal en nationaal niveau het mogelijk maakt positieve resultaten te bereiken bij het zoeken naar modellen van beste praktijken; merkt op dat het Comité van de Regio's, Europol, het Netwerk van de Europese Unie voor de tenuitvoerlegging en handhaving van het milieurecht, Municipal Waste Europe en de FEAD, de Europese federatie die de afvalbeheerindustrie vertegenwoordigt, een nuttiger rol kunnen vervullen bij het organiseren van deze uitwisseling en dat zij zo ook kunnen helpen het vertrouwen op te bouwen bij de bevolking die van de uitvoering van het afvalbele ...[+++]

10. Considers that closer cooperation between authorities at local, regional and national level has the potential to deliver positive results in terms of identifying models of best practice; notes that the Committee of the Regions, Europol, the European Union Network for the Implementation and Enforcement of Environmental Law, Municipal Waste Europe and the FEAD, the European Federation representing the waste management industry, could play a more useful role in organising such exchanges and thus also help to build trust among the populations affected by essential waste policy implementation;


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014L0067 - EN - Richtlijn 2014/67/EU van het Europees Parlement en de Raad van 15 mei 2014 inzake de handhaving van Richtlijn 96/71/EG betreffende de terbeschikkingstelling van werknemers met het oog op het verrichten van diensten en tot wijziging van Verordening (EU) nr. 1024/2012 betreffende de administratieve samenwerking via het Informatiesysteem interne markt ( „de IMI-verordening” ) Voor de EER relevante tekst // RICHTLIJN 2014/67/EU VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD // inzake de handhaving van Richtlijn 96/71/EG betreffende de terbeschikkingstelling van werknemers met he ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014L0067 - EN - Directive 2014/67/EU of the European Parliament and of the Council of 15 May 2014 on the enforcement of Directive 96/71/EC concerning the posting of workers in the framework of the provision of services and amending Regulation (EU) No 1024/2012 on administrative cooperation through the Internal Market Information System ( ‘the IMI Regulation’ ) Text with EEA relevance // DIRECTIVE 2014/67/EU OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // on the enforcement of Directive 96/71/EC concerning the posting of workers in the framework of the provision of services and ame ...[+++]


Op zich is dat merkwaardig, omdat zowel de Raad als de Commissie en het Parlement het er al lange tijd over eens zijn dat strafmaatregelen goede instrumenten zijn voor de handhaving van het milieurecht.

That is curious in itself, because both the Council and the Commission and Parliament have long been in agreement that penal measures are a valid instrument for the enforcement of environmental law.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Netwerken van beroepsbeoefenaars op het gebied van milieu, zoals het netwerk van de Europese Unie voor de Implementatie en Handhaving van de Milieuwetgeving (IMPEL), het EU-forum Milieurechters (EUFJE) en het Europees Netwerk van Openbare Aanklagers voor het Milieu (ENPE), spelen een belangrijke rol bij de uitwisseling van beste praktijken en de ontwikkeling van methoden voor doeltreffende handhaving.

Networks of environmental professionals, such as the EU Network for the Implementation and Enforcement of Environmental Law (IMPEL), the EU Forum of Judges for the Environment (EUFJE) and the European Network of Prosecutors for the Environment (ENPE), play an important role in sharing best practice and developing methodologies for effective enforcement.


Met Aanbeveling 2001/331/EG van het Parlement en de Raad betreffende minimumcriteria voor milieu-inspecties in de lidstaten (hierna “de aanbeveling”) wordt beoogd de handhaving van het milieurecht in de lidstaten te verbeteren via het vaststellen van plannen voor milieu-inspecties, het afleggen van bezoeken ter plaatse en het onderzoeken van ernstige ongevallen, incidenten en gevallen van niet-naleving van de voorschriften.

The Recommendation 2001/331/EC of the Parliament and the Council providing the Minimum Criteria for Environmental Inspections in the Member States (hereinafter referred to as ‘the Recommendation’) seeks to improve the enforcement of environmental law in the Member States by establishing plans for environmental inspections, performing site visits and by investigating serious accidents, incidents and occurrences of non-compliance.


In recente rapporten van het netwerk voor de tenuitvoerlegging en handhaving van het milieurecht van de Europese Unie (IMPEL) is gewezen op diverse voorbeelden van illegale verscheping naar China, India en ander ontwikkelingslanden.

Recent reports by the European Union Network for the Implementation and Enforcement of Environmental Law (IMPEL) have pointed to several examples of illegal shipments to China, India and other developing countries.


(1) Vergrote publieke toegang tot de rechter inzake milieuaangelegenheden bevordert het bereiken van de doelstellingen van het communautaire beleid inzake de bescherming van het milieu door het ondervangen van de huidige tekortkomingen bij de handhaving van het milieurecht en werkt uiteindelijk een beter milieu in de hand.

(1) Increased public access to justice in environmental matters contributes to achieving the objectives of Community policy on the protection of the environment by overcoming current shortcomings in the enforcement of environmental law and, eventually, to a better environment.


Aangezien het milieurecht aan voortdurende evolutie onderhevig is, dient in de definitie van „milieurecht” te worden verwezen naar de doelstellingen van het communautaire milieubeleid die in het Verdrag zijn uiteengezet.

In view of the fact that environmental law is constantly evolving, the definition of environmental law should refer to the objectives of Community policy on the environment as set out in the Treaty.


Niet-gouvernementele organisaties die actief zijn op het gebied van milieubescherming en die aan bepaalde criteria voldoen welke met name garanderen dat zij onafhankelijke en rekenschap verschuldigde organisaties zijn die hebben aangetoond dat hun hoofddoelstelling het bevorderen van de milieubescherming is, moeten gerechtigd zijn om op communautair niveau een verzoek tot interne herziening in te dienen, met het oog op de heroverweging door de communautaire instelling of het communautair orgaan in kwestie van besluiten die zijn genomen met betrekking tot het milieurecht, alsmede van het nalaten van een dergelijke instelling of een dergel ...[+++]

Non-governmental organisations active in the field of environmental protection which meet certain criteria, in particular in order to ensure that they are independent and accountable organisations that have demonstrated that their primary objective is to promote environmental protection, should be entitled to request internal review at Community level of acts adopted or of omissions under environmental law by a Community institution or body, with a view to their reconsideration by the institution or body in question.


w