Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bagage
Bagage transporteren
Bagage van de gasten bewaren
Bagage vervoeren
Contrôle van bagage
Het stouwen van bagage
Koffers van de gasten in- en uitpakken
Op een bagagedepot werken
Opnieuw stouwen
Persoonlijke bagage
Persoonlijke voorwerpen
Privé-bezit
Veilig stouwen van bagage
Voor de bagage van de gasten zorgen

Traduction de «Het stouwen van bagage » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




nauwkeurige screening van bagage op luchthavens garanderen | nauwkeurige screening van bagage op luchthavens verzekeren | zorg dragen voor nauwkeurige screening van bagage op luchthavens

ensure accurate luggage screening in aerodromes | screen hand luggage | ensure accurate screening of baggage in airports | ensure accurate screening of luggage in aerodromes




koffers van de gasten in- en uitpakken | op een bagagedepot werken | bagage van de gasten bewaren | voor de bagage van de gasten zorgen

assist with luggage storage | comment: luggage is singular and plural. Should be singular handle guests' luggages | handle guest luggage | pack and unpack guest luggage


bagage transporteren | bagage vervoeren

transport baggage | undertake cargo transport activities | move baggage | transfer luggage


privé-bezit [ persoonlijke bagage | persoonlijke voorwerpen ]

personal effects [ personal luggage ]


bagage

cabin baggage (1) | hand baggage (2) | hand luggage (3)


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Volgens het verdrag van Montreal is de luchtvervoerder aan elke passagier een tot 1000 bijzondere trekkingsrechten (hierna: „BTR”) beperkte schadevergoeding verschuldigd wanneer zijn bagage verloren is geraakt tijdens een vlucht of wanneer de vervoerder de bagage onder zijn hoede had. De vervoerder moet aan de passagier een identificatielabel verstrekken voor elk stuk aangegeven bagage.

The Montreal Convention provides that an air carrier must pay compensation to each passenger, limited to 1 000 Special Drawing Rights (‘SDRs’) per passenger, in the event of the loss of his baggage during a flight operated by the carrier or while the baggage was in the carrier’s charge. The carrier must provide passengers with an identification tag for each piece of checked baggage.


De Spaanse rechter aan wie dit geschil is voorgelegd, wenst van het Hof te vernemen of een luchtvervoerder alleen schadevergoeding is verschuldigd aan de passagier die het identificatielabel voor de bagage heeft gekregen, of ook aan de passagier die schadevergoeding vordert voor het verlies van bagage die is aangegeven op naam van een andere passagier.

The Spanish court hearing the case on appeal asks the Court of Justice whether an air carrier is required to compensate only passengers in receipt of baggage identification tags or whether it must also compensate a passenger who claims compensation for the loss of baggage checked in in another passenger’s name.


Het verdrag van Montreal legt de luchtvervoerder immers enkel een identificatieverplichting op, waaruit niet kan worden afgeleid dat het recht op schadevergoeding bij verlies van bagage enkel zou toekomen aan passagiers die minstens één stuk bagage hebben aangegeven.

The Montreal Convention merely places air carriers under an obligation to ensure that checked baggage is identifiable, which does not mean that the right to compensation in the event of loss of baggage applies only to passengers who have checked in one or more pieces of baggage.


Bijgevolg is niet enkel schadevergoeding verschuldigd aan de passagier die zijn eigen bagage persoonlijk heeft aangegeven, maar ook aan degene wiens voorwerpen zich bevonden in bagage die een andere passagier van dezelfde vlucht heeft aangegeven.

Consequently, not only a passenger who has checked in his own baggage in person, but also a passenger whose items were placed in the baggage checked in by another passenger on the same flight, must be compensated.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Dit verdrag bepaalt dat de aansprakelijkheid van de vervoerder in geval van vernieling, verlies of beschadiging van bagage is beperkt tot 1 000 bijzondere trekkingsrechten [BTR] per passagier (wat overeenkomt met ongeveer 1 134,71 EUR) , behoudens bijzondere verklaring omtrent belang bij de aflevering, gedaan door de passagier bij de afgifte van de aangegeven bagage aan de vervoerder en tegen betaling van een eventueel verhoogd tarief.

Thus, that convention provides that the liability of a carrier in the case of destruction, loss, damage or delay of baggage is limited to the sum of 1000 Special Drawing Rights (SDR) for each passenger (a sum equivalent to approximately €1134.71) , unless a passenger has made, at the time when the checked baggage was handed over to the carrier, a special declaration of interest in delivery at destination and has paid a supplementary sum if the case so requires.


De algemene regels inzake het vervoer, het stouwen en gescheiden houden van gevaarlijke goederen zouden van toepassing blijven op grond van de IMDG-code, maar overeenkomstig de ADR-code zouden bepaalde versoepelingen inzake het type en de hoeveelheid gevaarlijke goederen aan boord moeten worden toegestaan.

The general rules concerning transport, stowage and segregation of dangerous goods would continue to apply, in accordance with the IMDG Code, but some extensions in the types and quantities of dangerous goods on board should be permitted in line with the ADR Code.


9.38 In het SVP dienen de veiligheidsmaatregelen te zijn vastgesteld die moeten worden toegepast om te waarborgen dat onbegeleide bagage (dat wil zeggen bagage, waaronder begrepen persoonlijke bezittingen, die op het punt waar wordt geïnspecteerd of doorzocht, zich niet bij de passagier of het bemanningslid bevindt) wordt geïdentificeerd en onderworpen aan de juiste screening, waaronder begrepen het doorzoeken van de bagage, voordat de bagage aan boord van het schip wordt aanvaard.

9.38 The SSP should establish the security measures to be applied to ensure that unaccompanied baggage (i.e. any baggage, including personal effects, which is not with the passenger or member of ship's personnel at the point of inspection or search) is identified and subjected to appropriate screening, including searching, before it is accepted on board the ship.


16.45 In het HVP dienen de veiligheidsmaatregelen te zijn vastgesteld die moeten worden toegepast om te waarborgen dat onbegeleide bagage (dat wil zeggen bagage, waaronder persoonlijke bezittingen, die zich op het punt waar geïnspecteerd of doorzocht wordt, niet bij de passagier of het bemanningslid bevindt) geïdentificeerd en onderworpen wordt aan de juiste screening, waaronder het doorzoeken van de bagage, voordat de bagage de havenfaciliteit mag binnenkomen en, afhankelijk van de opslagmogelijkheden, voordat deze van de havenfacili ...[+++]

16.45 The PFSP should establish the security measures to be applied to ensure that unaccompanied baggage (i.e. any baggage, including personal effects, which is not with the passenger or member of ship's personnel at the point of inspection or search) is identified and subjected to appropriate screening, including searching, before is allowed in the port facility and, depending on the storage arrangements, before it is transferred between the port facility and the ship.


c) "vervoermiddel": elk middel dat voor het vervoer van personen of goederen wordt gebruikt, daaronder begrepen de samen met het vervoermiddel ingevoerde reserve onderdelen, toebehoren en normale uitrusting, waaronder de benodigdheden om goederen te stouwen, te borgen of te beschermen;

(c) means of transport means: any means used for the transport of persons or goods. The term covers spare parts and normal accessories and equipment, including the gear used to stow, secure or protect goods which is imported with the means of transport;


1. Gebruikmaking van de regeling tijdelijke invoer wordt toegestaan voor reserveonderdelen, toebehoren en normale uitrusting, met inbegrip van benodigdheden om goederen te stouwen, te borgen of te beschermen, die samen met of los van de vervoermiddelen waarvoor zij zijn bestemd, worden ingevoerd.

1. The temporary importation procedure shall be granted for normal spare parts, accessories and equipment, including the gear used to stow, secure or protect goods, imported with or separately from the means of transport for which they are intended.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Het stouwen van bagage' ->

Date index: 2023-12-15
w