Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
HSBO
Hoger Secundair Beroepsonderwijs
LSBO
Lager Secundair Beroepsonderwijs
MBO
Middelbaar beroepsonderwijs
Secundair beroepsonderwijs

Vertaling van "Hoger Secundair Beroepsonderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Hoger Secundair Beroepsonderwijs | HSBO [Abbr.]

higher secondary vocational education


middelbaar beroepsonderwijs | secundair beroepsonderwijs | MBO [Abbr.]

senior secondary vocational education


Lager Secundair Beroepsonderwijs | LSBO [Abbr.]

lower secondary vocational education
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
44. De jongste jaren hebben veel lidstaten grootschalige actieplannen en hervormingen uitgewerkt om jongeren ertoe aan te zetten hoger secundair technisch onderwijs, hoger secundair beroepsonderwijs of algemeen hoger secundair onderwijs te volgen.

44. In recent years, many Member States have established extensive action plans and reforms in order to promote participation in the technical, professional and general strands of upper secondary education.


Momenteel neemt slechts een kwart van de leerlingen in het hoger secundair beroepsonderwijs deel aan werkplekleren, terwijl de programma's van het algemeen en hoger onderwijs zelden werkplekervaring omvatten.

Currently just a quarter of students in upper secondary vocational education attend work-based programmes, while general and higher education programmes rarely include any work-based experience.


het aantal voortijdige schoolverlaters verminderen op alle niveaus van het onderwijs (met inbegrip van het secundair en beroepsonderwijs). De Europa 2020-strategie moet het percentage voortijdige schoolverlaters onder de 10 % brengen en ervoor zorgen dat ten minste 40 % van de jongere generatie een diploma in het hoger onderwijs (bijv. een universitair diploma) of een gelijkwaardig diploma behaalt.

they reduce early school leaving at all levels of education (including at secondary and vocational levels) — the Europe 2020 strategy seeks to reduce the proportion of early school leavers to under 10 % and ensure that at least 40 % of the younger generation have a third-level qualification (e.g. university) or equivalent,


het aantal voortijdige schoolverlaters verminderen op alle niveaus van het onderwijs (met inbegrip van het secundair en beroepsonderwijs). De Europa 2020-strategie moet het percentage voortijdige schoolverlaters onder de 10 % brengen en ervoor zorgen dat ten minste 40 % van de jongere generatie een diploma in het hoger onderwijs (bijv. een universitair diploma) of een gelijkwaardig diploma behaalt.

they reduce early school leaving at all levels of education (including at secondary and vocational levels) — the Europe 2020 strategy seeks to reduce the proportion of early school leavers to under 10 % and ensure that at least 40 % of the younger generation have a third-level qualification (e.g. university) or equivalent,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Het optreden op dit gebied beoogt: het bevorderen van gelijke toegang tot kwalitatief hoogwaardige voor- en vroegschoolse educatie, lager en secundair onderwijs; het terugdringen van vroegtijdige schoolverlating; aanpassing van de systemen voor beroepsonderwijs en -opleiding aan de vraag op de arbeidsmarkt; het verbeteren van de kwaliteit en de relevantie van het hoger onderwijs; het verruimen van de toegang tot een leven lang ...[+++]

Interventions in this area shall aim at: promoting equal access to quality early-childhood, primary and secondary education; reducing early school-leaving; adapting vocational education and training (VET) systems to labour market demands; improving the quality and relevance of higher education; enhancing access to lifelong learning and supporting investment in education and training infrastructure; particularly with a view to reducing territorial disparities and fostering non-segregated education.


51. verzoekt om een betere overgang tussen secundair beroepsonderwijs en secundaire beroepsopleidingen, en hoger onderwijs om hogere kwalificaties te waarborgen;

51. Calls for improved transition between secondary vocational education and training and higher education, which ensures higher qualifications;


51. verzoekt om een betere overgang tussen secundair beroepsonderwijs en secundaire beroepsopleidingen, en hoger onderwijs om hogere kwalificaties te waarborgen;

51. Calls for improved transition between secondary vocational education and training and higher education, which ensures higher qualifications;


– gezien het communiqué van Maastricht van 14 december 2004 over de toekomstige prioriteiten voor de intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding, waarin de voor beroepsonderwijs en -opleiding verantwoordelijke ministers van 32 Europese landen, de Europese sociale partners en de Commissie zijn overeengekomen prioriteit te geven aan de ontwikkeling van een open en flexibel Europees kwalificatiekader, gebaseerd op transparantie en wederzijds vertrouwen, dat een gemeenschappelijk referentiepunt vormt voor de bevordering van de erkenning en overdraagbaarheid van kwalificaties van zowel beroepsonderwijs en -opleidi ...[+++]

– having regard to the Maastricht Communiqué of 14 December 2004 on the Future Priorities of Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training (VET), in which the Ministers responsible for vocational education and training of 32 European countries, the European Social Partners and the European Commission agreed to give priority to the development of an open and flexible European Qualifications framework, founded on transparency and mutual trust and providing a common reference to facilitate the recognition and transferability of qualifications covering both VET and general (secondary and higher) education,


– gezien het communiqué van Maastricht van 14 december 2004 over de toekomstige prioriteiten voor de intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding, waarin de voor beroepsonderwijs en -opleiding verantwoordelijke ministers van 32 Europese landen, de Europese sociale partners en de Commissie zijn overeengekomen prioriteit te geven aan de ontwikkeling van een open en flexibel Europees kwalificatiekader, gebaseerd op transparantie en wederzijds vertrouwen, dat een gemeenschappelijk referentiepunt vormt voor de bevordering van de erkenning en overdraagbaarheid van kwalificaties van zowel beroepsonderwijs en -opleidi ...[+++]

– having regard to the Maastricht Communiqué of 14 December 2004 on the Future Priorities of Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training (VET), in which the Ministers responsible for vocational education and training of 32 European countries, the European Social Partners and the European Commission agreed to give priority to the development of an open and flexible European Qualifications framework, founded on transparency and mutual trust and providing a common reference to facilitate the recognition and transferability of qualifications covering both VET and general (secondary and higher) education,


– gezien het communiqué van Maastricht van 14 december 2004 over de toekomstige prioriteiten voor de intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding, waarin de voor beroepsonderwijs en -opleiding verantwoordelijke ministers van 32 Europese landen, de Europese sociale partners en de Commissie zijn overeengekomen prioriteit te geven aan de ontwikkeling van een open en flexibel Europees kwalificatiekader, gebaseerd op transparantie en wederzijds vertrouwen, dat een gemeenschappelijk referentiepunt vormt voor de bevordering van de erkenning en overdraagbaarheid van kwalificaties van zowel beroepsonderwijs en -opleidi ...[+++]

– having regard to the Maastricht Communiqué of 14 December 2004 on the Future Priorities of Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training (VET), in which the Ministers responsible for vocational education and training of 32 European countries, the European Social Partners and the European Commission agreed to give priority to the development of an open and flexible European Qualifications framework, founded on transparency and mutual trust and providing a common reference to facilitate the recognition and transferability of qualifications covering both VET and general (secondary and higher) education,




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Hoger Secundair Beroepsonderwijs' ->

Date index: 2022-03-09
w