Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administratieve industrialisation
Bevordering van de industrie
Delegatie voor de industrialisering
Desindustrialisatie
Deïndustrialisatie
Industrialisatie
Industrialisatiebeleid
Industrialisering

Traduction de «Industrialisering » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
delegatie voor de industrialisering

Delegation for Industrialisation


industrialisatie [ bevordering van de industrie | deïndustrialisatie | desindustrialisatie | industrialisatiebeleid | industrialisering ]

industrialisation [ creation of industry | deindustrialisation | deindustrialization | industrialisation policy | industrialization | industrialization policy | deindustrialization(UNBIS) ]


administratieve industrialisation

administrative industrialization
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Deze ontwikkeling is niet gelijk te stellen met de-industrialisering, maar wijst eerder op de steeds verdergaande internationale arbeidsverdeling en het uiteenvallen van voorheen geïntegreerde verticale waardeketens.

This should not be equated with de-industrialisation. It reflects the deepening international division of labour and a disaggregation of previously integrated vertical value chains.


Europa staat voor de politieke uitdaging de marktspelers door middel van beter onderzoek, industrialisering van de voorzieningsketen en efficiënter beleid en steunregelingen te helpen om de met hernieuwbare energie verbonden kosten te drukken.

The challenge for Europe is to enable market actors to drive down the costs of renewable energy through improved research, industrialisation of the supply chain and more efficient policies and support schemes.


116. benadrukt dat de overgang naar een concurrerende en duurzame koolstofarme economie ruime kansen biedt in de zin van nieuwe banen, innovatie, groei en lagere commerciële en binnenlandse energierekeningen; erkent echter dat deze kansen alleen kunnen worden benut door middel van krachtige samenwerking tussen de Commissie, de lidstaten, lokale en regionale overheden, de burgers en de industrie, hetgeen zou moeten leiden tot de meest effectieve stimulansen en regelgevingskaders; wijst erop dat goed beheerde decarbonisatie niet zou moeten leiden tot hogere energiekosten, energiearmoede, de-industrialisering van de Europese economie of e ...[+++]

116. Stresses that the transition to a competitive and sustainable low-carbon economy offers significant opportunities in terms of new jobs, innovation, growth, and lower commercial and domestic energy bills; recognises, however, that these opportunities can only be realised through strong cooperation between the Commission, Member States, local and regional authorities, citizens and industry, leading to the most effective incentives and regulatory frameworks; notes that properly managed decarbonisation should not result in increased energy costs, energy poverty, deindustrialisation of the European economy or rises in unemployment; in ...[+++]


industrialisering” van ATM-functionaliteiten: de activiteiten en processen die volgen op de validering, waaronder de normalisering, certificering en productie door de industrie (fabrikanten van grond- en boordapparatuur).

‘industrialisation’ of ATM functionalities means the activities and processes, following their validation that include standardisation, certification and production by the manufacturing industry (ground and airborne equipment manufacturers).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. is bezorgd over het feit dat de kloof in concurrentievermogen en industrialisering tussen de EU-lidstaten breder wordt; wijst op het belang van het nieuwe meerjarig financieel kader (MFK) en de synergieën tussen het cohesiefonds en de middelen die bestemd zijn voor concurrentievermogen voor groei en werkgelegenheid (rubriek 1A);

5. Is concerned about the fact that the competitiveness and industrialisation gap between EU Member States is widening; recalls the importance of the new Multiannual Financial Framework (MFF) and synergies between the Cohesion Fund and funding dedicated to Competitiveness for Growth and Jobs (Heading 1A);


2. is bezorgd over de massale de-industrialisering van vele traditionele industriële regio’s in Europa; is van mening dat de voormalige geïndustrialiseerde regio's een belangrijke rol kunnen spelen in de herindustrialisering; wijst er in dit verband op dat de publieke aandacht niet meer op de voormalige geïndustrialiseerde regio's gericht is en dat, gelet op de bijzondere uitdagingen, in toereikende investeringsmogelijkheden voor specifieke regionale ontwikkelingsstrategieën moet worden voorzien; steunt in dit verband initiatieven die ervoor zorgen dat de productie en dienstverlening uit derde landen wordt teruggehaald;

2. Is concerned at the massive deindustrialisation affecting many of Europe’s traditional industrial heartlands; takes the view that former industrialised regions can make a significant contribution to reindustrialisation; points out in this connection that public attention has shifted away from former industrialised regions and, given the particular challenges, sufficient investment possibilities need to be made available for specific regional development strategies; supports, in this context, ‘re-shoring’ initiatives seeking the reentry of production and services from third countries;


16. roept de EU-instellingen en de autoriteiten van de lidstaten op bij het opstellen van toekomstige wetgeving, in het bijzonder over de vermindering van CO2-emissies in de EU, rekening te houden met de negatieve effecten van een verdere de-industrialisering van de EU en de verplaatsing van CO2-intensieve productie naar derde landen;

16. Calls on the EU institutions and the authorities of the Member States to take account of the negative effects of a further deindustrialisation of the EU and the relocation of CO2--intensive production to third countries when drafting future legislation, in particular regarding the reduction of CO2 emissions in the EU


De industrie dient een adviserende rol te spelen bij de uitrol van Sesar om de samenhang met de industrialisering en de tijdige beschikbaarheid van de apparatuur te garanderen.

The manufacturing industry should play an advisory role in SESAR deployment to ensure consistency with industrialisation and timely availability of equipment.


Sesar valt uiteen in drie fasen: de definitiefase, waarin de inhoud van de ATM-systemen van de volgende generatie wordt vastgesteld; de ontwikkelingsfase, waarin de technologische systemen, onderdelen en operationele procedures van de nieuwe generatie worden ontwikkeld en gevalideerd; de uitrolfase, die de industrialisering en tenuitvoerlegging van de nieuwe systemen voor luchtverkeersbeheer omvat.

SESAR is composed of three phases: the definition phase to define the content of the next generation of ATM systems; the development phase to develop and validate the new generation of technological systems, components and operational procedures; and the deployment phase that consists in the industrialisation and implementation of the new air traffic management systems.


E. overwegende dat in het Pakket van Durban onvoldoende rekening is gehouden met de noodzaak om vóór 2020 maatregelen te treffen ter afremming van de klimaatverandering en dat de bestaande verplichtingen en toezeggingen niet volstaan om de doelstelling te bereiken, namelijk het beperken van de totale stijging van de gemiddelde jaartemperatuur aan het aardoppervlak wereldwijd tot 2ºC ten opzichte van het niveau vóór de industrialisering („de 2ºC-doelstelling”); overwegende derhalve dat deze kwesties tijdens de Conferentie van Doha absolute prioriteit moeten krijgen;

E. whereas the Durban Package did not take sufficient note of the need for action in order to mitigate climate change by 2020, and whereas existing commitments and pledges are insufficient to meet the objective of limiting the overall global annual mean surface temperature increase to 2ºC as compared to pre-industrial levels (‘the 2ºC objective’), and whereas these issues must therefore be tackled as a matter of the utmost priority at the Doha Conference;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Industrialisering' ->

Date index: 2024-03-04
w