De Internationale Maritieme Organisatie (IMO) is daarom op aandringen van de Verenigde Staten in februari 2002 begonnen met het opstellen van nieuwe maatregelen voor de bescherming van schepen en havenfaciliteiten
. De IMO droeg haar Comité voor maritieme veiligheid op om voorstellen ter zake te doen en de definitieve versie van deze voorstellen werd op 12 december 2002 aangenomen door de Diplomatieke Conferentie inzake maritieme veiligheid van de
regeringen die het Internationaal ...[+++] Verdrag voor de beveiliging van mensenlevens op zee (SOLAS-verdrag van 1974) hebben gesloten, die van 9 tot en met 13 december 2002 plaatsvond in Londen.
For that reason, the IMO (International Maritime Organisation), at the urging of the USA, began work in February 2002 on drawing up new measures to protect vessels and port installations, entrusting the drafting of the proposals to its own Committee on Maritime Safety; the final version of these proposals was adopted at the IMO Diplomatic Conference in London from 9 to 13 December 2002, at which the contracting governments to the International Convention for the Safety of Life at Sea (SOLAS Convention of 1974) adopted them on 12 December 2002.