Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Kennis van menselijk gedrag gebruiken
Kennis van menselijk gedrag toepassen
Menselijk gedrag binnen het toerisme
Menselijk gedrag in de recreatiesector
Menselijke dynamiek als onderdeel van horecaveiligheid

Traduction de «Kennis van menselijk gedrag gebruiken » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
kennis van menselijk gedrag gebruiken | kennis van menselijk gedrag toepassen

administer knowledge of human behaviour | implement knowledge of human behaviour | apply knowledge of human behaviour | apply the knowledge of human behaviour


kennis van het menselijk gedrag interacties en dynamiek om de veiligheid in een horecagelegenheid te waarborgen | menselijk gedrag binnen het toerisme | menselijk gedrag in de recreatiesector | menselijke dynamiek als onderdeel van horecaveiligheid

behavioural insight for customers' security | human dynamics as part of security in hospitality | human behaviour as part of a security programme | human dynamics as part of hospitality security
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
25. onderstreept dat vrouwen en meisjes met een handicap in staat moeten worden gesteld hun seksualiteit even vrijelijk te beleven als personen zonder een handicap en is van mening dat vrouwen met een handicap op gelijke voet met vrouwen zonder handicap hun kinderwens al dan niet moeten kunnen koesteren en in vervulling doen gaan; benadrukt dat, om ervoor te zorgen dat vrouwen en meisjes met een handicap verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen seksueel gedrag, ze toegang moeten hebben tot seksuele educatie, verzorgd door deskundig ...[+++]

25. Underlines that women and girls with disabilities must be allowed to enjoy their sexuality as freely as people without impairments, and considers that women with disabilities must be able to live and fulfil their wish either to have or not to have children, as women without disabilities do; stresses that for young girls, teenage girls and women with disabilities to take responsibility for their sexual behaviour, they need access to education on sexuality, given by professionals who are experts in the field, such as local public social services educators, and adapted where necessary to the intellectual ability of the disabled woman o ...[+++]


25. onderstreept dat vrouwen en meisjes met een handicap in staat moeten worden gesteld hun seksualiteit even vrijelijk te beleven als personen zonder een handicap en is van mening dat vrouwen met een handicap op gelijke voet met vrouwen zonder handicap hun kinderwens al dan niet moeten kunnen koesteren en in vervulling doen gaan; benadrukt dat, om ervoor te zorgen dat vrouwen en meisjes met een handicap verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen seksueel gedrag, ze toegang moeten hebben tot seksuele educatie, verzorgd door deskundig ...[+++]

25. Underlines that women and girls with disabilities must be allowed to enjoy their sexuality as freely as people without impairments, and considers that women with disabilities must be able to live and fulfil their wish either to have or not to have children, as women without disabilities do; stresses that for young girls, teenage girls and women with disabilities to take responsibility for their sexual behaviour, they need access to education on sexuality, given by professionals who are experts in the field, such as local public social services educators, and adapted where necessary to the intellectual ability of the disabled woman o ...[+++]


De Commissie neemt kennis van de verbintenissen ten aanzien van het gedrag die zijn uiteengezet in punt 6 van de toezeggingen, zoals een verbod om de staatssteun in reclameboodschappen te vermelden en een verbod op agressieve commerciële praktijken, die CGD beletten om de steun te gebruiken voor mededingingsverstorend gedrag.

The Commission takes note of those behavioural commitments set out in Section 6 of the Commitments, such as a ban on advertising State support and a ban on aggressive commercial practices, preventing CGD from using the aid for anti-competitive market conduct.


[11] In het kader van het EU‑project "Mariene Kennis 2020" wordt kennis over de zee uit verschillende bronnen gebundeld om enerzijds bedrijven, overheden en onderzoekers te helpen zodat ze de nodige gegevens hebben en deze doeltreffender kunnen gebruiken voor nieuwe producten en diensten, en anderzijds meer inzicht te geven in het gedrag van de zeeën ( [http ...]

[11] Marine Knowledge 2020 is an EU project bringing together marine data from different sources with the aim of helping industry, public authorities and researchers find the data and make more effective use of them to develop new products and services as well as improving our understanding of how the seas behave ( [http ...]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
20. dringt er bij de lidstaten op aan om op lokaal niveau enkelvoudige bedrijfshelpdesks op te zetten, die in samenwerking met EU-bedrijven opereren, zodat kmo's in hun eigen taal en voor direct gebruik informatie kunnen krijgen over export- importkansen, bestaande (zowel tarifaire als non-tarifaire) handelsbelemmeringen, bescherming van investeringen, regels inzake geschillenbeslechting en concurrenten, alsmede kennis en begrip van culturele en menselijke gebruiken op markten in derde landen;

20. Urges the Member States to adopt single enterprise helpdesks at the local level, run in cooperation with EU businesses, so that SMEs can receive information, in their own language and for immediate use, regarding export/import opportunities, existing barriers to trade (both tariffs and NTBs), investment protection, dispute settlement provisions and competitors, and gain a knowledge and understanding of cultural and human practices in third markets;


Na erop te hebben gewezen dat er grote verschillen bestaan tussen de wettelijke regelingen van de lidstaten en dat het bij de huidige stand van de wetenschappelijke kennis niet mogelijk is een criterium van deze aard te gebruiken dat door alle lidstaten kan worden aanvaard, knoopt de advocaat-generaal aan bij de letterlijke bewoordingen van de richtlijn, die in artikel 5, lid 1, „het menselijk lichaam in de verschillende stadia van ...[+++]

After pointing out the major divergences existing between the legislation of the Member States and the impossibility, in the current state of scientific knowledge, of using a criterion of that nature capable of being recognised by all the Member States, the Advocate General fixes upon the wording of the directive, which, in Article 5(1), protects ‘the human body, at the various stages of its formation and development'.


(104 bis) In zijn advies van 10 maart 2006 over de geschiktheid van bestaande methodologieën voor de beoordeling van de potentiële risico's die verband houden met de welbewust nagestreefde en onvoorziene producten van nanotechnologieën, wees het Wetenschappelijk Comité voor nieuwe gezondheidsrisico's (SCENIHR) op belangrijke witte vlekken in de kennis die voor risicobeoordeling vereist is, waaronder: karakterisering van nanodeeltjes, de detectie en meting van nanodeeltjes, de dosisrespons, het gedrag en de persistentie van nanodeeltj ...[+++]

(104a) In its opinion of 10 March 2006 on the appropriateness of existing methodologies to assess the potential risks associated with engineered and adventitious products of nanotechnologies, the Scientific Committee on Emerging and Newly Identified Health Risks (SCENIHR) pointed to major gaps in the knowledge necessary for risk assessment, including nanoparticle characterisation, the detection and measurement of nanoparticles, the dose-response, fate and persistence of nanoparticles in humans and in the environment, and all aspects of toxicology and environmental toxicology related to nanoparticles.


9. is van mening dat in het licht van de wetenschappelijke kennis, kritisch moet worden bezien of het noodzakelijk is niet-menselijke primaten te blijven gebruiken voor onderzoek en proeven, met als doel deze praktijk terug te dringen en in laatste instantie te beëindigen;

9. Considers that the need for the continued use of non-human primates in research and testing should be critically evaluated in the light of scientific knowledge, with the intention of reducing and eventually ending their use;


Het aantal nieuwe doctoren in wetenschappen en technologie meet de toekomstige capaciteit van de menselijke middelen om nieuwe kennis te ontwikkelen, te verspreiden, te begrijpen en te gebruiken.

New PhD graduates in science and technology measures the future capacity of human resources in creating, disseminating, understanding and using new knowledge.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Kennis van menselijk gedrag gebruiken' ->

Date index: 2023-06-17
w