Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
LMOE
Landen in Midden- en Oost-Europa
Landen van Midden- en Oost-Europa
Midden- en Oosteuropese landen
Ontwikkeling Inlichtingen voor de LMOE-landen

Traduction de «LMOE » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Ontwikkeling Inlichtingen voor de LMOE-landen

Intelligence Development for PECO countries


landen in Midden- en Oost-Europa [ LMOE ]

Central and Eastern European Countries [ CEEC ]


landen van Midden- en Oost-Europa | LMOE [Abbr.]

Central and Eastern European Countries | the countries of Central and Eastern Europe | CCEE [Abbr.] | CEEC [Abbr.]


landen in Midden- en Oost-Europa | Midden- en Oosteuropese landen | LMOE [Abbr.]

Central and Eastern European countries | Countries of Central and Eastern Europe | Countries of Eastern and Central Europe | CCEE [Abbr.] | CECE [Abbr.] | CEE [Abbr.] | CEEC [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
NOS en LMOE niet in de pretoetredingsfase || 25 || 107 || 4,28 || 30,56 || 1,22 || 13 || 6,62 || 0 || 0,0 || 0 || 0,0 || 1 || 0,78 || 11 || 23,17

NIS and CEEC not in the pre-accession phase || 25 || 107 || 4.28 || 30.56 || 1.22 || 13 || 6.62 || 0 || 0.0 || 0 || 0.0 || 1 || 0.78 || 11 || 23.17


NOS en LMOE niet in de pretoetredingsfase || 2,77 || 38 || 3,64 || 50 || 0,57 || 10 || 23,58 || 9 || 30,56 || 107 || 0,63 || 15

NIS and CEEC not in the pre-accession phase || 2.77 || 38 || 3.64 || 50 || 0.57 || 10 || 23.58 || 9 || 30.56 || 107 || 0.63 || 15


NOS en LMOE niet in de pretoetredingsfase || 25 || 107 || 4,28 || 30,56 || 1,22 || 52,00% || 21,66% || 0,00% || 0,00% || 0,00% || 0,00% || 4,00% || 2,54% || 44,00% || 75,80%

NIS and CEEC not in the pre-accession phase || 25 || 107 || 4.28 || 30.56 || 1.22 || 52.00% || 21.66% || 0.00% || 0.00% || 0.00% || 0.00% || 4.00% || 2.54% || 44.00% || 75.80%


NOS en LMOE niet in de pretoetredingsfase || 9,07% || 35,51% || 11,90% || 46,73% || 1,88% || 9,35% || 77,15% || 8,41% || 100,00% || 100,00% || 2,08% || 14,02%

NIS and CEEC not in the pre-accession phase || 9.07% || 35.51% || 11.90% || 46.73% || 1.88% || 9.35% || 77.15% || 8.41% || 100.00% || 100.00% || 2.08% || 14.02%


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De kredieten die EU-banken hebben uitstaan bij Oost-Europese landen zijn tussen 1997 en 1999 met 2% toegenomen. De totale stroom van directe investeringen van de EU in de LMOE's is tussen 1992 en 1998 verdrievoudigd (meer dan 8 miljard euro in 1998); meer dan 70% van de obligatie-emissies in de LMOE's waren in 1999 in euro.

The exposure of EU banks towards East European countries increased by 2% between 1997 and 1999; overall flows of direct investment from the EU into CEECs tripled annually between 1992 and 1998 (over EUR 8 billio in 1998); more than 70% of the 1999 bond issues in CEECs were denominated in euro.


B. overwegende dat de landbouwsector in de LMOE ten dele een zeer belangrijke rol speelt voor de economie en de werkgelegenheid en dat het succes van de uitbreiding derhalve in hoge mate afhangt van een geslaagde integratie van de landbouw van de LMOE in de landbouwmarkt van de EU, en overwegende dat de Commissie ervoor dient te zorgen dat uitwisselingen in het kader van opleiding en beroep tussen ondernemingen en bedrijven in de agrarische sector, met name van jongeren, uit de huidige lidstaten en de LMOE worden gestimuleerd,

B. whereas the agricultural sector in the CCEE plays a crucial role in certain respects for the economy and employment; whereas, therefore, the success of enlargement is dependent to a considerable extent on the successful integration of the agricultural sector in the CCEE into the EU"s agricultural market; whereas the Commission should ensure that professional and training exchanges are encouraged between farms and farmers, particularly young farmers, in the current Member States and the CCEE,


A. overwegende dat de belangrijkste prioriteiten van het SAPARD-instrument met het oog op de geplande toetreding van de Midden- en Oost-Europese landen (LMOE) tot de Europese Unie zijn het leveren van een bijdrage aan de uitvoering van het acquis communautaire op het gebied van het gemeenschappelijk landbouwbeleid en daarmee verband houdende beleidstakken en het oplossen van om prioriteit vragende en specifieke problemen in verband met de duurzame aanpassing van de landbouwsector en de plattelandsgebieden van de LMOE,

A. whereas the main priorities of the Sapard instrument with regard to the prospective accession of the countries of Central and Eastern Europe (CCEE) to the European Union are to contribute to the implementation of the Community acquis concerning the common agricultural policy and related policies, and to solve priority and specific problems for the sustainable adaptation of the agricultural sector and rural areas in the CCEE,


B. overwegende dat de landbouwsector in de LMOE ten dele een zeer belangrijke rol speelt voor de economie en de werkgelegenheid en dat het succes van de uitbreiding derhalve in hoge mate afhangt van een geslaagde integratie van de landbouw van de LMOE in de landbouwmarkt van de EU, en overwegende dat de Commissie ervoor dient te zorgen dat uitwisselingen in het kader van opleiding en beroep tussen ondernemingen en bedrijven in de agrarische sector, met name van jongeren, uit de huidige lidstaten en de LMOE worden gestimuleerd,

B. whereas the agricultural sector in the CCEE plays a crucial role in certain respects for the economy and employment; whereas, therefore, the success of enlargement is dependent to a considerable extent on the successful integration of the agricultural sector in the CCEE into the EU’s agricultural market; whereas the Commission should ensure that professional and training exchanges are encouraged between farms and farmers, particularly young farmers, between the present Member States and the CCEE,


64. wijst erop dat de deelname aan het arbeidsproces in de LMOE doorgaans lager ligt dan in de EU, in het bijzonder wat de vrouwen betreft; stelt dat er in de LMOE arbeidsmarktinstituten en nationale werkgelegenheidsprogramma's moeten worden opgezet of verder uitgebouwd, daar deze een snellere structurele hervorming mogelijk maken; roept de LMOE er daarom toe op hun beroepskwalificatiestandaarden en opleidingssystemen aan de nieuwe economische omstandigheden en onderwijssystemen in Europa aan te passen teneinde de groei en de convergentie te bevorderen; verlangt voorts dat bij deze beleidsmaatregelen de gender mainstreaming en jongere ...[+++]

64. Points out that labour participation rates in the CEECs are generally lower than in the EU, particularly for women; points out that in the CEECs labour market institutions and National Action Plans of employment have to be developed, or be developed further, which enable a more rapid structural change; therefore calls on the CEECs to adapt their qualification profiles and education and training arrangements to the new European economic conditions and education systems, in order to promote growth and convergence; also demands that gender mainstreaming and issues relating to minors be given particular importance in these policy meas ...[+++]


65. is van mening dat er, als het integratieproces goed wordt voorbereid, geen grote migratiestroom van de LMOE naar de EU te verwachten valt; is er evenwel van overtuigd dat de sociale samenhang en de sociale vrede in een uitgebreide EU alleen dan kunnen worden gehandhaafd als de sociale uitsluiting en armoede in de LMOE drastisch worden teruggedrongen; stelt dat wij ons wegens de grote verschillen in levensstandaard en inkomensniveaus van de nodige middelen moeten voorzien om sociale spanningen in de grensgebieden tussen de EU en de LMOE ten gevolge van de grote verschillen in levensstandaard en inkomensniveaus te voorkomen en te bep ...[+++]

65. Considers that if the integration process is well prepared, significant migration from the CEECs into the EU is not to be expected; is convinced, however, that in order to maintain social cohesion as well as social peace in an enlarged EU, social exclusion and poverty in the CEECs have to be reduced drastically; points out that measures must be taken to head off and contain social tensions in the border regions between the EU and the CEECs, due to the strongly divergent standards of living and levels of income;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'LMOE' ->

Date index: 2022-11-22
w