Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academie
Academisch onderwijs
Buitengewoon lager onderwijs
Elementair buitengewoon onderwijs
Grande école
Hoger onderwijs
Hogere vakschool
Hogeschool
Instelling voor hoger onderwijs
Instelling voor technisch onderwijs
Kernonderwijs
Lager onderwijs
Leerkracht basisonderwijs
Leerkracht bijzonder lager onderwijs
Leerkracht lager onderwijs
Leerkracht speciaal basisonderwijs
Leraar basisonderwijs
Leraar speciaal basisonderwijs
Onderwijs
Onderwijsgevende basisonderwijs
Openbaar onderwijs
Openbare school
Primair onderwijs
Procedures in het lager onderwijs
Schoolopleiding
Tertiair onderwijs

Traduction de «Lager onderwijs » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
lager onderwijs | primair onderwijs

elementary education | primary education


buitengewoon lager onderwijs | elementair buitengewoon onderwijs | kernonderwijs

special primary education


eindexamens van de eerste 9-10 leerjaren (lager onderwijs en het eerste deel van middelbaar onderwijs)

final level of primary school and part I of secondary


leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs

primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school


leerkracht lager onderwijs | onderwijsgevende basisonderwijs | leerkracht basisonderwijs | leraar basisonderwijs

music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher


procedures in het lager onderwijs

primary school approaches | primary school processes | primary procedures | primary school procedures




hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]

higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]


openbaar onderwijs [ openbare school ]

public education [ State education ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I. overwegende dat onderwijs, en meer bepaald gratis lager onderwijs voor alle kinderen, een fundamenteel recht is waartoe de regeringen zich hebben verbonden krachtens het VN-Verdrag inzake de rechten van het kind van 1989; dat de doelstelling voor 2015 luidt dat alle jongens en meisjes een volledige lagere school doorlopen; dat er in de ontwikkelingslanden weliswaar enige vooruitgang is geboekt, maar dat dit doel nog bij lange na niet bereikt is;

I. whereas education – specifically free primary schooling for all children – is a fundamental right to which governments committed themselves under the 1989 UN Convention on the Rights of the Child; whereas the target for 2015 is to ensure that all boys and girls complete a full course of primary schooling; whereas despite some progress in the developing world, this goal is far from being achieved;


H. overwegende dat onderwijs, en meer bepaald gratis lager onderwijs voor alle kinderen, een fundamenteel recht is waartoe de regeringen zich hebben verbonden krachtens het VN-Verdrag inzake de rechten van het kind van 1989; dat de doelstelling voor 2015 luidt dat alle jongens en meisjes een volledige lagere school doorlopen; dat er in de ontwikkelingslanden weliswaar enige vooruitgang is geboekt, maar dat dit doel nog bij lange na niet bereikt is;

H. whereas education – specifically free primary schooling for all children – is a fundamental right to which governments committed themselves under the 1989 UN Convention on the Rights of the Child; whereas the target for 2015 is to ensure that all boys and girls complete a full course of primary schooling; whereas despite some progress in the developing world, this goal is far from being achieved;


De International Standard Classification of Education (ISCED 1997) maakt gebruik van de volgende niveaus: niveau 0 - het kleuteronderwijs; niveau 1 - lager onderwijs of eerste fase van het basisonderwijs; niveau 2 - lager middelbaar onderwijs of de tweede fase van het basisonderwijs; niveau 3 - (hoger) middelbaar onderwijs; niveau 4 - postsecundair niet-tertiair onderwijs; niveau 5 - eerste fase van het tertiair onderwijs; niveau 6 - tweede fase van het tertiair onderwijs.

The International Standard Classification of Education (I S C E D 1997) covers the following levels: level 0 - pre-primary education; level 1 - primary education or first stage of basic education; level 2 - lower secondary or second stage of basic education; level 3 - (upper) secondary education; level 4 - post-secondary non-tertiary education; level 5 - first stage of tertiary education; level 6 - second stage of tertiary education.


19. is voorstander van flexibele en op de behoeften van leerlingen gerichte onderwijsvormen en is van mening dat daar vooral in het lager onderwijs en in de lagere klassen van het middelbaar onderwijs naar gestreefd moet worden, door middel van vroegtijdige interventie, het tot stand brengen van intensievere contacten met scholen en andere maatregelen; is van mening dat onderwijzend personeel, onderwijspsychologen, sociaalpedagogische hulpverleners en alle andere relevante belanghebbenden daartoe de benodigde scholing moeten ontvangen en ook tijdens hun hele loopbaan vakkundig moeten worden bijgeschoold, zodat zij hun werkmethoden kunne ...[+++]

19. Advocates flexible, needs-based forms of learning at schools and stresses that this challenge must be addressed in particular by primary schools and in the early years of secondary schooling by means of early intervention, stronger bonds to be fostered with schools, and other measures; takes the view that teaching staff, educational psychologists, educational social workers and all relevant stakeholders should be qualified for this purpose and benefit from a high standard of training throughout their careers so as to enable them to reorient their practice and hence gear it to the new requirements and to be actively involved in the planning, organising, performing and evaluating of strategies to help people who are at risk of early scho ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De kwaliteit van het onderwijs moet worden verbeterd en de UNESCO heeft erop gewezen dat het aantal leerkrachten in lagere scholen in zwart Afrika moet toenemen van 2,4 miljoen tot 4 miljoen tegen 2015, om universeel lager onderwijs van goede kwaliteit te garanderen.

There needs to be improvement in the quality of education and UNESCO has warned that the number of primary teachers in sub-Saharan Africa will need to grow from 2.4 million to 4 million by 2015 to ensure universal primary education of quality.


26. is van mening dat ter verbetering van de kwaliteit van het onderwijs en met het oog op het feit dat in de komende jaren vele kinderen van immigranten met een relatief lage scholingsgraad in het onderwijssysteem worden opgenomen, het volgende noodzakelijk is: verhoging van het aanbod van plaatsen in het lager onderwijs; verbetering van het kennisniveau op de gebieden vreemde talen, wiskunde en natuurwetenschappen in het lagere en middelbare schoolonderwijs met het oog op onze slechte resultaten in verhouding tot onze concurrenten, zoals blijkt uit de PISA-studie van de OESO; verwezenlijking van een geïntegreerd model van de beroepso ...[+++]

26. Believes that to improve the quality of education, and given that in years to come many children of immigrants with relatively low levels of education will enter the school system, it is necessary to: increase the supply of places in primary schools; improve the knowledge of foreign languages, mathematics and sciences in primary and secondary education in the light of our underperformance compared with our competitors, as highlighted in the PISA report; achieve an integrated model of professional training through ongoing updating of knowledge;


te streven naar een aanzienlijke stijging van de steun van de EU en de lidstaten voor onderwijs en beroepsopleiding, met als doel verhoging van het aandeel van de financiële bijstand voor onderwijs met ten minste 50%; de partners ertoe te brengen dat zij zich voor 2015 op een nieuwe doelstelling vastleggen, met het oog op uitroeiing van analfabetisme in de regio, lager onderwijs voor alle meisjes en jongens en gendergelijkheid op alle niveaus van onderwijs; een plan op te zetten dat beurzen aanbiedt voor universitaire studies in Europa, waarbij een vast percentage van de beschikbare plaatsen voor vrouwen wordt gereserveerd.

To promote a substantial increase in EU and Member States’ support for education and vocational training, with the objective of increasing by at least 50% the proportion of financial assistance devoted to education. To seek a commitment from partners to a new target of 2015, for the eradication of illiteracy in the region; full enrolment of girls and boys at primary school, and elimination of gender disparity at all levels of education. To launch a scheme offering scholarships for university study in Europe, with a percentage of places reserved for women.


De ministers van onderwijs hebben in mei 2009 als streefcijfer gesteld dat uiterlijk in 2020 minstens 95 % van de kinderen tussen 4 jaar en de leerplichtige leeftijd voor het lager onderwijs, onderwijs in de vroege kinderjaren moet genieten .

In May 2009, education ministers established a target that by 2020 at least 95% of children between 4 years old and the age for starting compulsory primary education should participate in early childhood education .


De doelstellingen van dit programma zijn : - meer investeringen door de toegang tot deviezen te vergemakkelijken; - verbetering van de financiering van de huishoudelijke begroting op het gebied van de gezondheidszorg, onderwijs en wegenonderhoud, dank zij de tegenwaardefondsen die de beschikbaarheid van de middelen garanderen; - een doeltreffende dienstenverlening van de sociale diensten door de procedures te verbeteren inzake budgettering en financiële controle van de gezondheidszorg en het onderwijs (met name op het gebied van de primaire gezondheidszorg en het lager onderwijs); - uitbreiding van de werkzaamheden op het gebied van h ...[+++]

The programme's objectives are: - to boost investment by improving access to foreign currency; - to increase operating budget resources for health, education and road maintenance through counterpart funds; - to help provide efficient social services by improving budgeting and financial control procedures in the health and education sectors (particularly as regards basic health care and primary education); - to increase road maintenance activities, which will have a positive impact on rural job creation.


91. Wij steunen een, door ons als noodzakelijk geziene, benadering van het onderwijs die expliciet gericht is op de uitbanning van armoede en waarbij meer aandacht wordt geschonken aan sectoriële onderwijsbenaderingen, waaronder het verwezenlijken van algemeen lager onderwijs, en willen daartoe de coördinatie tussen donoren verbeteren.

91. We recognise the need and are committed to support an approach to education that is explicitly targeted at poverty eradication, and increasing the focus on sector wide approaches to education, which include the achievement of universal primary education, and to increase co-ordination among donors to this end.


w