Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Civiele samenleving
Cognitieve maatschappij
Cognitieve samenleving
Commissaris voor Digitale Economie en Samenleving
Lerende maatschappij
Lerende samenleving
Maatregelen tegen sociale uitsluiting
Maatschappelijk middenveld
Maatschappelijke organisatie
Opneming in de samenleving
Sociale acceptatie
Sociale gelijkstelling
Sociale integratie
Stedelijke samenleving

Vertaling van "Lerende samenleving " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
cognitieve maatschappij | cognitieve samenleving | lerende maatschappij | lerende samenleving

learning society


Charter van de Europese Politieke Partijen voor een niet-racistische samenleving | Handvest van Europese politieke partijen voor een niet-racistische samenleving

Charter of European political parties for a non-racist society


commissaris voor Digitale Economie en Samenleving | lid van de Commissie dat belast is met Digitale Economie en Samenleving

Commissioner for Digital Economy and Society


Omschrijving: Een stoornis waarin een sluipende maar progressieve ontwikkeling van zonderling gedrag, onvermogen aan de eisen van de samenleving te voldoen en algehele achteruitgang van het functioneren. De typerende negatieve kenmerken van een schizofrene resttoestand (b.v. afstomping van het affect, verlies van wilskracht, etc.) ontwikkelen zich zonder te zijn voorafgegaan door enigerlei duidelijke psychotische-symptomen.

Definition: A disorder in which there is an insidious but progressive development of oddities of conduct, inability to meet the demands of society, and decline in total performance. The characteristic negative features of residual schizophrenia (e.g. blunting of affect and loss of volition) develop without being preceded by any overt psychotic symptoms.


sociale integratie [ maatregelen tegen sociale uitsluiting | opneming in de samenleving | sociale acceptatie | sociale gelijkstelling ]

social integration [ integration into society | social assimilation | social inclusion | social insertion ]


civiele samenleving [ maatschappelijke organisatie | maatschappelijk middenveld ]

civil society [ civil society organisation | civil society organization | CSO | organised civil society | organized civil society ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De systemen voor studie- en beroepskeuzevoorlichting, -begeleiding en -advisering dienen ook flexibel te zijn en moeten in kunnen spelen op de veranderende behoeften van iedere lerende - waarbij de betekenis van de begeleiding voor de persoonlijke ontplooiing van mensen in het oog moet worden gehouden - de behoeften van de arbeidsmarkt en de samenleving.

Systems must also be flexible, and adaptable to the changing needs of the individual learner - bearing in mind the value of guidance for personal fulfilment, as well as the needs of the labour market and the wider community.


De raadpleging wees uit dat volwasseneneducatie een dienst moet leveren die tegelijkertijd beantwoordt aan de behoeften van de volwassen lerende, inspeelt op de behoeften van de arbeidsmarkt en de samenleving, en de vraag stimuleert.

The consultation showed that a key challenge for adult learning is to deliver a service that simultaneously meets the needs of the adult learner, provides high quality responses to the needs of the labour market and society and stimulates further demand.


B. overwegende dat onderwijs en opleiding in de conclusies van de Europese Raad van Lissabon van maart 2000 opnieuw verder gestimuleerd werden en dat werd erkend dat een lerende samenleving het middel is om het strategische doel te bereiken van een concurrerende, dynamische en op kennis gebaseerde economie, die een combinatie vormt van werkgelegenheid, economische groei en sociale samenhang,

B. whereas the conclusions of the Lisbon European Council in March 2000 gave education and training further impetus and recognised the development of a learning society as the means to achieve the strategic goal of a competitive and dynamic knowledge-based economy which combines employment, economic growth and social cohesion,


B. overwegende dat onderwijs en opleiding in de conclusies van de Europese Raad van Lissabon van maart 2000 opnieuw verder gestimuleerd werden en dat werd erkend dat een lerende samenleving het middel is om het strategische doel te bereiken van een concurrerende, dynamische en op kennis gebaseerde economie, die een combinatie vormt van werkgelegenheid, economische groei en sociale samenhang,

B. whereas the conclusions of the Lisbon European Council in March 2000 gave education and training further impetus and recognised the development of a learning society as the means to achieve the strategic goal of a competitive and dynamic knowledge-based economy which combines employment, economic growth and social cohesion,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
B. overwegende dat onderwijs en opleiding in de conclusies van de Europese Raad van Lissabon van maart 2000 opnieuw verder gestimuleerd werden en dat werd erkend dat een lerende samenleving het middel is om het strategische doel te bereiken van een concurrerende, dynamische en op kennis gebaseerde economie, die een combinatie vormt van werkgelegenheid, economische groei en sociale samenhang,

B. whereas the conclusions of the Lisbon European Council in March 2000 gave education and training further impetus and recognised the development of a learning society as the means to achieve the strategic goal of a competitive and dynamic knowledge-based economy which combines employment, economic growth and social cohesion,


4) Om een grotere openheid en een betere afstemming op de behoeften van de lerende en de arbeidsmarkt te bereiken, moeten de onderwijsinstellingen en andere aanbieders op het gebied van het leren nauwe banden aanknopen en samenwerkingsverbanden aangaan met het bedrijfsleven, de arbeidsmarkt in het algemeen, de diensten voor beroepskeuze- en studievoorlichting en -begeleiding, en de samenleving. Hiertoe moeten onder andere activiteiten voor de mobiliteit in het onderwijs en het beroepsleven worden ontwikkeld. [21]

4) In order to make them more open and responsive to the needs of learners and the labour market, education institutions and other learning providers should develop closer links and partnerships with business, the wider labour market, information and guidance services, and with society at large, including through transnational educational and vocational mobility actions [21].


4) Om een grotere openheid en een betere afstemming op de behoeften van de lerende en de arbeidsmarkt te bereiken, moeten de onderwijsinstellingen en andere aanbieders op het gebied van het leren nauwe banden aanknopen en samenwerkingsverbanden aangaan met het bedrijfsleven, de arbeidsmarkt in het algemeen, de diensten voor beroepskeuze- en studievoorlichting en -begeleiding, en de samenleving. Hiertoe moeten onder andere activiteiten voor de mobiliteit in het onderwijs en het beroepsleven worden ontwikkeld. [21]

4) In order to make them more open and responsive to the needs of learners and the labour market, education institutions and other learning providers should develop closer links and partnerships with business, the wider labour market, information and guidance services, and with society at large, including through transnational educational and vocational mobility actions [21].


De systemen voor studie- en beroepskeuzevoorlichting, -begeleiding en -advisering dienen ook flexibel te zijn en moeten in kunnen spelen op de veranderende behoeften van iedere lerende - waarbij de betekenis van de begeleiding voor de persoonlijke ontplooiing van mensen in het oog moet worden gehouden - de behoeften van de arbeidsmarkt en de samenleving.

Systems must also be flexible, and adaptable to the changing needs of the individual learner - bearing in mind the value of guidance for personal fulfilment, as well as the needs of the labour market and the wider community.


identificatie en validatie van niet-formeel en informeel leren tegemoetkomen aan de behoeften van het lerende individu en ondersteuning bieden voor sociale integratie, inzetbaarheid en de ontwikkeling en het gebruik van menselijke hulpbronnen in de civiele samenleving en in sociaal en economisch verband.

The identification and validation of non-formal and informal learning serves the needs of the individual learner. They support social integration, employability and the development and use of human resources in civic, social and economic contexts.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Lerende samenleving' ->

Date index: 2024-03-01
w