Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Budgettaire governance van de EU
Budgettaire governance van de Europese Unie
Economisch bestuur
Economisch bestuur van de EU
Economisch bestuur van de Europese Unie
Economisch toezicht in de EU
Economisch toezicht in de Europese Unie
Economische governance van de EU
Economische governance van de Europese Unie
Europees Systeem voor financieel toezicht
Financieel toezicht
Geïntegreerd maritiem toezicht
Geïntegreerde maritieme bewaking
In afwachting van adoptie of plaatsing in pleeggezin
Inadequaat ouderlijk toezicht en leiding
MARSUR
Maritiem toezicht
Maritieme activiteiten controleren
Maritieme activiteiten monitoren
Maritieme bewaking
Maritieme operaties controleren
Maritieme operaties monitoren
Maritieme surveillance
Prudentieel toezicht
Toezicht op financiële instellingen
Zeepolitie
Ziekte van moeder

Vertaling van "Maritiem toezicht " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
maritiem toezicht | maritieme bewaking | MARSUR [Abbr.]

Maritime Surveillance | MARSUR [Abbr.]


maritiem toezicht | maritieme surveillance

maritime surveillance | sea surveillance


maritiem toezicht [ zeepolitie ]

maritime surveillance [ policing the high seas ]


geïntegreerd maritiem toezicht | geïntegreerde maritieme bewaking

integrated maritime surveillance


medische of verpleegkundige zorg voor of toezicht op gezonde zuigeling en kind onder omstandigheden zoals | socio-economische omstandigheden thuis die nadelig zijn | medische of verpleegkundige zorg voor of toezicht op gezonde zuigeling en kind onder omstandigheden zoals | in afwachting van adoptie of plaatsing in pleeggezin | medische of verpleegkundige zorg voor of toezicht op gezonde zuigeling en kind onder omstandigheden zoals ...[+++]

Medical or nursing care or supervision of healthy infant under circumstances such as:adverse socioeconomic conditions at home | awaiting foster or adoptive placement | maternal illness | number of children at home preventing or interfering with normal care


maritieme activiteiten monitoren | maritieme operaties controleren | maritieme activiteiten controleren | maritieme operaties monitoren

conduct maritime operations monitoring | undertake monitoring of maritime operations | monitor maritime operations | track maritime activities


financieel toezicht [ Europees Systeem voor financieel toezicht | prudentieel toezicht | toezicht op financiële instellingen ]

financial supervision [ ESFS | European Supervisory Framework | European System of Financial Supervision | EU Supervisory Framework | financial market supervision | financial surveillance | prudential control | prudential supervision | supervision of financial institutions ]


economische governance van de EU [ budgettaire governance van de EU | budgettaire governance van de Europese Unie | economisch bestuur (EU) | economisch bestuur van de EU | economisch bestuur van de Europese Unie | economische governance van de Europese Unie | economisch toezicht in de EU | economisch toezicht in de Europese Unie ]

economic governance (EU) [ economic governance of the EU | economic governance of the European Union | fiscal governance of the EU | fiscal governance of the European Union ]


onwetendheid van de ouders van wat het kind doet of waar het is; onvoldoende toezicht; ontbreken van bezorgdheid of ontbreken van pogingen tot interventie wanneer het kind in riskante situaties is.

Definition: Lack of parental knowledge of what the child is doing or where the child is; poor control; lack of concern or lack of attempted intervention when the child is in risky situations.


inadequaat ouderlijk toezicht en leiding

Inadequate parental supervision and control
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Een van de hoofddoelstellingen van het geïntegreerde maritieme beleid op dit vlak bestaat erin het maritieme toezicht te integreren door informatie-uitwisseling en versterkte samenwerking tussen nationale instanties die bevoegd zijn voor monitoring en toezicht op zee, te bevorderen[17] zonder daarbij te raken aan hun taakomschrijving en bevoegdheid als vastgesteld in de communautaire en nationale wetgeving.

In this context, one of the key aims of the Integrated Maritime Policy is that of integrating maritime surveillance by promoting information exchanges and enhancing cooperation between national authorities responsible for monitoring and surveillance at sea[17], without affecting their missions and competencies as established by EU and national legislation.


- zal in een mededeling een reeks beginselen voor geïntegreerd maritiem toezicht in de EU voorstellen om de geleidelijke overgang van een sectorale naar een geïntegreerde aanpak van maritiem toezicht op EU- en nationaal niveau te bevorderen.

- Presenting a set of principles guiding integrated maritime surveillance in the EU in a forthcoming Communication, so as to move progressively from a sectoral to an integrated approach to maritime surveillance at EU and national level.


veiligheid (d.w.z. geïntegreerd maritiem toezicht) van de wateren in de EU zodat maritieme autoriteiten informatie over risico’s en bedreigingen delen.

security (i.e. integrated maritime surveillance) of the EU’s waters to allow maritime authorities to share information on risks and threats.


De lidstaten maken daarom gebruik van het EFMZV om de inspanningen ter verbetering van de gegevensvergaring en ter versterking van de controle te ondersteunen en zien erop toe dat tevens gestreefd wordt naar synergieën ter ondersteuning van de prioriteiten van het geïntegreerd maritiem beleid, zoals mariene kennis, maritieme ruimtelijke ordening, geïntegreerd beheer van kustzones, geïntegreerd maritiem toezicht, bescherming van het mariene milieu en de biodiversiteit alsmede aanpassing aan de negatieve gevolgen van de klimaatverandering voor de kustgebieden.

Member States shall therefore make use of the EMFF to support efforts to improve data collection and strengthen control, and ensure that synergies are also sought in support of the priorities of Integrated Maritime Policy, such as marine knowledge, maritime spatial planning, integrated coastal zone management, integrated maritime surveillance, the protection of the marine environment and of biodiversity, and the adaptation to the adverse effects of climate change on coastal areas.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De lidstaten maken daarom gebruik van het EFMZV om de inspanningen ter verbetering van de gegevensvergaring en ter versterking van de controle te ondersteunen en zien erop toe dat tevens gestreefd wordt naar synergieën ter ondersteuning van de prioriteiten van het geïntegreerd maritiem beleid, zoals mariene kennis, maritieme ruimtelijke ordening, geïntegreerd beheer van kustzones, geïntegreerd maritiem toezicht, bescherming van het mariene milieu en de biodiversiteit alsmede aanpassing aan de negatieve gevolgen van de klimaatverandering voor de kustgebieden.

Member States shall therefore make use of the EMFF to support efforts to improve data collection and strengthen control, and ensure that synergies are also sought in support of the priorities of Integrated Maritime Policy, such as marine knowledge, maritime spatial planning, integrated coastal zone management, integrated maritime surveillance, the protection of the marine environment and of biodiversity, and the adaptation to the adverse effects of climate change on coastal areas.


56. gelooft dat het netwerk voor maritiem toezicht van het EDA (MARSUR) een dergelijke innovatie vormt die een meerwaarde inhoudt voor de ontwikkeling van de maritieme dimensie van het GVDB; dringt er sterk op aan dat gepaste samenwerkingsgebieden tussen MARSUR en andere EU-projecten worden vastgelegd met het oog op de ontwikkeling van projecten voor maritiem toezicht, zoals Copernicus, het Europees programma voor observatie van de aarde (het vroegere GMES, wereldwijde monitoring voor milieu en veiligheid), projecten voor mariene en veiligheidsdiensten of de werkzaamheden van het EMSA op het vlak van maritiem toezicht;

56. Believes that the EDA’s Maritime Surveillance Networking (MARSUR) constitutes one such innovation, which brings added value to the development of the maritime dimension of the CSDP; strongly urges that appropriate fields of cooperation be established between MARSUR and other EU projects aiming at developing maritime surveillance, such as Copernicus – The European Earth Observation Programme (former GMES – Global Monitoring for Environment and Security), projects for marine and security services or EMSA’s work in maritime surveillance;


59. looft het in het kader van de ontwikkeling van de gemeenschappelijke gegevensuitwisselingsstructuur (Common Information Sharing Environment, CISE) gedane werk om een doeltreffende Europese capaciteit voor maritiem toezicht te bewerkstelligen; roept daarom de EU op aanzienlijk te investeren in de verdere ontwikkeling van het CISE-kader, gebruikmakend van de ervaring die is opgedaan tijdens projecten als Marsuno, BlueMassMed en Eurosur, om maritieme uitdagingen in de wateren van de EU-lidstaten of in de nabijheid van de EU te kunnen opsporen en monitoren en er goed voorbereid op te kunnen reageren;

59. Commends the work done in the framework of the development of the Common Information Sharing Environment (CISE) to achieve an effective European maritime surveillance capacity; calls therefore on the EU to invest meaningfully in further developing the CISE framework, inspired by the experience gained with projects such as the MARSUNO, the BluemassMed and EUROSUR, with a view to being prepared to track, monitor and respond to maritime challenges in EU Member States’ waters or in the vicinity of the EU;


33. vraagt de Commissie om in samenwerking met de lidstaten na te gaan welke belemmeringen er zijn bij de uitwisseling van gegevens in de EU, in de nationale wetgevingen en in de mandaten van de agentschappen, lering te trekken uit de ervaring die is opgedaan bij regionale en nationale initiatieven, onderzoeksprojecten en proefprojecten, en operaties op het gebied van het maritiem toezicht alsmede GVDB-operaties, zodat in 2010 een routekaart kan worden voorgelegd over een geïntegreerd maritiem toezicht en tenslotte te onderzoeken welke gebieden zich lenen voor samenwerking met derde landen – vooral landen uit het Middellandse Zeegebied d ...[+++]

33. Calls on the Commission in cooperation with Member States to identify obstacles to the exchange of data in EU and national legislation and in the mandates of the agencies, to learn from the experience gained in regional and national initiatives, research projects and in pilot projects and from CSDP operations relating to maritime surveillance, to present in 2010 a roadmap on integrated maritime surveillance and to explore areas for cooperation with third countries, especially those from the Mediterranean that have ratified UNCLOS, as well as with relevant organisations;


33. vraagt de Commissie om in samenwerking met de lidstaten na te gaan welke belemmeringen er zijn bij de uitwisseling van gegevens in de EU, in de nationale wetgevingen en in de mandaten van de agentschappen, lering te trekken uit de ervaring die is opgedaan bij regionale en nationale initiatieven, onderzoeksprojecten en proefprojecten, en operaties op het gebied van het maritiem toezicht alsmede GVDB-operaties, zodat in 2010 een routekaart kan worden voorgelegd over een geïntegreerd maritiem toezicht en tenslotte te onderzoeken welke gebieden zich lenen voor samenwerking met derde landen - vooral landen uit het Middellandse Zeegebied d ...[+++]

33. Calls on the Commission in cooperation with Member States to identify obstacles to the exchange of data in EU and national legislation and in the mandates of the agencies, to learn from the experience gained in regional and national initiatives, research projects and in pilot projects and from CSDP operations relating to maritime surveillance, to present in 2010 a roadmap on integrated maritime surveillance and to explore areas for cooperation with third countries, especially those from the Mediterranean that have ratified UNCLOS, as well as with relevant organisations;


Uw rapporteur heeft zich in haar verslag geconcentreerd op de voor het geïntegreerde maritieme beleid vereiste beheers- en besturingssytemen, alsmede de sectoroverschrijdende instrumenten zoals de maritieme ruimtelijke ordening, het geïntegreerde maritieme toezicht of het maritieme onderzoek.

Your rapporteur has concentrated on the administrative and governance structures needed for the IMP and on cross-sectoral tools such as Maritime Spatial Planning, integrated maritime surveillance or marine research.


w