Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Andere nationale vertegenwoordigers ondersteunen
GMO
Gemeenschappelijke marktordening
Integrale GMO
Integrale gemeenschappelijke marktordening
Marktordening
Nationale afhankelijkheid
Nationale algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen
Nationale algemeen aanvaarde boekhoudprincipes
Nationale economie controleren
Nationale kernset patiëntproblemen
Nationale marktordening
Nationale onafhankelijkheid
Politieke onafhankelijkheid
Toezicht houden op de nationale economie

Traduction de «Nationale marktordening » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
marktordening [ nationale marktordening ]

market organisation [ market organization | national market organisation ]


gemeenschappelijke marktordening [ GMO | integrale gemeenschappelijke marktordening | integrale GMO ]

common organisation of markets [ CMO | common market organisation | common organization of markets | Single CMO | single common market organisation ]


nationale kernset patiëntproblemen

Problem list nursing set


gemeenschappelijke marktordening | GMO [Abbr.]

common market organisation | common organisation of the market | CMO [Abbr.]


overgangsbepalingen van de gemeenschappelijke marktordening

transitional measures governing common organization of the market




nationale onafhankelijkheid [ nationale afhankelijkheid | politieke onafhankelijkheid ]

national independence [ national dependence | political independence | Independence(ECLAS) | Secession(STW) ]


andere nationale vertegenwoordigers ondersteunen | ondersteuning bieden aan andere nationale vertegenwoordigers

encourage other countries representatives | promote other countries representatives | back other national representatives | support other national representatives


nationale algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen | nationale algemeen aanvaarde boekhoudprincipes

national accepted accounting principles | national generally accepted accounting principle | national accounting principles which are generally accepted | national generally accepted accounting principles


nationale economie controleren | toezicht houden op de nationale economie

monitor national business | monitor national finance | monitor GDP | monitor national economy
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In 2008 werd de gemeenschappelijke marktordening voor wijn hervormd: er werden nieuwe categorieën wijn ingevoerd, de oenologische procédés en etiketteringspraktijken werden geliberaliseerd, aanplantrechten en marktondersteunende maatregelen werden afgeschaft en er werden nationale steunprogramma’s opgezet.

The Common Organisation of the Market (COM) in wine was reformed in 2008: new wine categories were established, labelling and oenological practices were liberalised, planting rights and market support measures were abolished, and national support programmes were set up.


Op 10 februari 2011 werd door de Nationale Raad van wijnbouw en de productie van honingwijn van Polen (Krajowa Rada Winiarstwa i Miodosytnictwa) een aanvraag ingediend om de EU-lijst van levensmiddelenadditieven te wijzigen om het gebruik toe te staan van verscheidene additieven in bepaalde alcoholische dranken zoals omschreven in het Poolse besluit van 12 mei 2011 betreffende de vervaardiging en de botteling van wijnproducten, de handel in die producten en de marktordening (hierna „het Poolse besluit betreffende wijnproducten”).

An application to amend the Union list of food additives was submitted by the National Council of Viticulture and Meadery of Poland on 10 February 2011 in order to allow the use of several additives in certain alcoholic beverages as described in the Polish Decree of 12 May 2011 on manufacturing and bottling of wine products, trade of those products and market organisation (‘the Polish Decree on wine products’).


231. herinnert eraan dat de hervorming van de gemeenschappelijke marktordening voor wijn tot doel had vraag en aanbod met elkaar in evenwicht te brengen en dat de belangrijkste financiële instrumenten van deze hervorming bestonden uit een tijdelijke rooiregeling en het opzetten van nationale steunprogramma's, waarbij elke lidstaat de maatregelen kon kiezen (uit elf beschikbare maatregelen) die het best op zijn specifieke situatie aansloten;

231. Recalls that the reform of the common organisation of the market in wine was aimed at balancing supply and demand, and that the main financial instruments of this reform included a temporary grubbing-up scheme and the setting up of national support programmes, allowing each Member State to choose the measures (among 11 available) best adapted to its particular situation;


Volgens de huidige regels van de ene gemeenschappelijke marktordening (GMO) voor groenten en fruit, vallen de maatregelen in deze sector in eerste instantie onder de verantwoordelijkheid van de nationale producentenorganisaties die operationele fondsen kunnen opzetten voor het financieren van het op beperkte schaal producten uit de markt nemen in crisisgevallen, medegefinancierd door de EU en de lidstaten. In sommige gevallen kan ook nationale staatssteun worden verleend.

Under the current single common market organisation (CMO) rules for fruit and vegetables, measures in this sector primarily come under the responsibility of national producers organisations which can set up operational funds to finance limited withdrawals of products from the market in cases of crisis, co-financed by the EU and the member states.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
57. wijst erop dat marktgerichte productie, rechtstreekse betalingen en concurrentievermogen de kernpunten van risicopreventie vormen en dat het ook aan de landbouwers is rekening te houden met en te anticiperen op die risico's; ondersteunt in dit kader de lidstaten bij het ter beschikking stellen van nationale instrumenten voor risicopreventie aan landbouwers zonder renationalisatie en marktverstoring; is daarom van mening dat de Commissie gemeenschappelijke regels moet ontwikkelen voor de facultatieve bevordering van risicobeheersystemen door de lidstaten, eventueel door invoering van WTO-conforme gemeenschappelijke regels in de gemeensch ...[+++]

57. Recalls that market-orientated production, direct payments and competitiveness are at the heart of any insurance against risk, and that it is also incumbent on farmers to take account of and anticipate risk; supports the Member States, in this context, in making national risk insurance instruments available to farmers without renationalisation and distortion of the markets; takes the view, therefore, that the Commission should devise common rules on optional support from Member States for risk management systems, possibly by cre ...[+++]


56. wijst erop dat marktgerichte productie, rechtstreekse betalingen en concurrentievermogen de kernpunten van risicopreventie vormen en dat het ook aan de landbouwers is rekening te houden met en te anticiperen op die risico's; ondersteunt in dit kader de lidstaten bij het ter beschikking stellen van nationale instrumenten voor risicopreventie aan landbouwers zonder renationalisatie en marktverstoring; is daarom van mening dat de Commissie gemeenschappelijke regels moet ontwikkelen voor de facultatieve bevordering van risicobeheersystemen door de lidstaten, eventueel door invoering van WTO-conforme gemeenschappelijke regels in de gemeensch ...[+++]

56. Recalls that market-orientated production, direct payments and competitiveness are at the heart of any insurance against risk, and that it is also incumbent on farmers to take account of and anticipate risk; supports the Member States, in this context, in making national risk insurance instruments available to farmers without renationalisation and distortion of the markets; takes the view, therefore, that the Commission should devise common rules on optional support from Member States for risk management systems, possibly by cre ...[+++]


De Italiaanse, de Portugese en de Poolse delegatie benadrukten dat de onlangs overeengekomen hervorming van de gemeenschappelijke marktordening (GMO) voor suiker van november 2003 hun huidige nationale quota voor 2005 met meer dan 50% zou kunnen verlagen, en stelden voor dat de quotovermindering voor 2006-2007 alleen geldt voor lidstaten waar de nationale quota als gevolg van de geplande hervorming met minder dan 50% worden verminderd.

The Italian, Portuguese and Polish delegations, stressing the fact that the newly agreed reform of the Common Market Organisation (CMO) on sugar in November 2003 might reduce their current national quotas by more than 50% in 2005, suggested that the quota cut for 2006-2007 be applied only to Member States where the national quotas would be reduced by less than 50% as a result of the planned reform.


(c) de Commissie wijst het scenario van een geleidelijke terugtrekking door de Gemeenschap af omdat dit "de tabakconsumptie in geen enkel opzicht zou beïnvloeden, daar de economische en sociale gevolgen waarschijnlijk zeer zwaar zijn in de regio's die reeds met zware economische moeilijkheden te kampen hebben en daar de gemeenschappelijke marktordening vervangen zou kunnen worden door nationale marktordeningen";

(c) The Commission rejects the option of gradual disengagement as "it would have no effect on the tobacco consumption, as the economic and social consequences would be likely to be very serious in regions already experiencing major economic problems, and as the Community market organisation might be replaced by national ones'.


De Commissie heeft zich gedurende verscheidene jaren beijverd om het slechte functioneren te verhelpen dat werd geconstateerd bij het beheer van deze markt ten gevolge van staatsinmenging via een instelling, KYDEP, die als coöperatie van de derde graad wordt omschreven. Dit slechte functioneren leidde er in bepaalde sectoren, zoals die van de voedergranen, toe dat sedert de toetreding van deze Lid-Staat een systeem was blijven bestaan dat een nationale marktordening zou kunnen worden genoemd.

For several years the Commission has been endeavouring to remove anomalies in the operation of the cereals market generated by State intervention through KYDEP, described as a third-level cooperative, which was used to preserve a national market organization for certain products, notably cereals used as animal feed.


De Raad, na kennis te hebben genomen van het verslag van de Commissie en erkennende dat steunverlening aan deze sector noodzakelijk is, komt overeen het stelsel van compenserende vergoedingen niet te verlengen, zowel om juridische als om economische redenen ; in dit verband acht de Raad het van essentieel belang dat gezocht wordt naar alternatieven voor het stelsel, waarbij van onderstaande richtsnoeren moet worden uitgegaan : a) uitbreiding van de steun voor overboeking door middel van een tijdens het verkoopseizoen '96 vast te stellen substantiële verhoging van het premiebedrag ; b) een betere structurering van de sector door een ruimere steun voor de inspanningen in het kader van de huidige instrumenten, met name hetgeen in het kader v ...[+++]

The Council, having taken note of the Commission report and while acknowledging the need to assist this particular sector, agreed that for both legal and economic reasons the compensatory allowance arrangements should not be extended; in that connection it thought it essential to envisage alternative options along the following lines: (a) stepping up carryover aid by substantially increasing the amount of the premium to be established for the 1996 price year; (b) improved structuring of the sector by increasing support for the efforts made in the context of the existing instruments - particularly the FIFG and the machinery of the common market organizations -, backed up by regional and national ...[+++]


w