Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Afbraak van niet-tarifaire maatregelen
Niet-tarifaire barrière
Niet-tarifaire handelsbelemmering
Niet-tarifaire hindernis
Niet-tarifaire samenwerking
Tarifaire barrière
Tarifaire bescherming
Tarifaire handelsbelemmering
Tarifaire hindernis

Traduction de «Niet-tarifaire barrière » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
niet-tarifaire handelsbelemmering [ niet-tarifaire barrière | niet-tarifaire hindernis ]

non-tariff barrier [ non-tariff restriction ]


tarifaire handelsbelemmering [ tarifaire barrière | tarifaire bescherming | tarifaire hindernis ]

tariff barrier [ tariff obstacle | tariff protection | tariff restriction | Trade barriers(STW) ]


niet-tarifaire maatregelen die in stand worden gehouden via staatshandelsondernemingen

non-tariff measures maintained through State-trading enterprises


afbraak van niet-tarifaire maatregelen

rollback commitments


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Van bij het begin was een van de fundamentele uitgangspunten van het ENB dat de economische integratie verder moet gaan dan de vrije handel van goederen en diensten en ook aspecten voorbij de grenzen moet omvatten zoals het wegwerken van niet-tarifaire barrières en de geleidelijke totstandbrenging van algemene convergentie op het gebied van handel en regelgeving (bijvoorbeeld inzake technische normen, sanitaire en fytosanitaire voorschriften, mededingingsbeleid, concurrentievermogen, innovatie en industriebeleid, samenwerking bij onderzoek, intellectuele-eigendomsrechten, douanemaatregelen inzake handelsbevordering en bestuurlijke capaci ...[+++]

From the outset, a key premise of the ENP was that economic integration should go beyond free trade in goods and services to also include “behind the border” issues: addressing non-tariff barriers and progressively achieving comprehensive convergence in trade and regulatory areas (such as technical norms and standards, sanitary and phytosanitary rules, competition policy, enterprise competitiveness, innovation and industrial policy, research cooperation, intellectual property rights, trade facilitation customs measures and administrative capacity in the area of rules of origin, good governance in the tax area, compan ...[+++]


Dit kan alleen worden bereikt als er geen tarifaire barrières meer zijn, al zullen de niet-tarifaire en technische barrières evenzeer moeten worden weggenomen.

This can only be achieved if not only the tariff barriers but also the non-tariff and technical barriers to trade are removed.


8. wijst op het belang van een betere toegang tot groene goederen en technologieën om de doelstellingen van een duurzame ontwikkeling te realiseren en verzoekt alle onderhandelende partijen zich nog meer in te spannen voor een snelle afronding van de onderhandelingen over de verlaging of opheffing van tarifaire en niet-tarifaire barrières voor milieugoederen en –diensten, om nieuwe vormen van werkgelegenheidsbeleid en het creëren van banen die voldoen aan de IAO-normen inzake waardig werk, alsmede de groeikansen voor de Europese industrie en het Europese MKB te bevorderen;

8. Underlines the importance of improving access to green goods and technologies to achieve sustainable development objectives, and encourages all the parties to the negotiations to redouble their efforts to reach a rapid conclusion to the negotiations on reducing or removing tariff and non-tariff barriers for environmental goods and services, in order to promote new forms of employment policies and the creation of jobs meeting ILO decent work standards and growth opportunities for European industries and SMEs;


61. onderstreept de noodzaak zich met name te concentreren op de non-tarifaire barrières omdat deze, nu de tarieven geleidelijk aan worden beperkt of afgeschaft, wellicht het grootste obstakel aan het worden zijn voor de internationale handel; vestigt de aandacht op de grote diversiteit, de technische complexiteit en de politieke gevoeligheid van de niet-tarifaire barrières, waardoor ze moeilijk aan te pakken zijn, en verzoekt de Commissie te voorzien in voldoende middelen voor deze veeleisende taak;

61. Insists on the need to particularly focus on NTBs which, as tariffs are progressively reduced or eliminated, tend to become the main obstacles to international trade; draws attention to the great variety, technical complexity and political sensitivity of NTBs, which make them difficult to tackle, and invites the Commission to devote sufficient resources to that demanding task;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
64. onderstreept de noodzaak zich met name te concentreren op de non-tarifaire barrières omdat deze, nu de tarieven geleidelijk aan worden beperkt of afgeschaft, wellicht het grootste obstakel aan het worden zijn voor de internationale handel; vestigt de aandacht op de grote diversiteit, de technische complexiteit en de politieke gevoeligheid van de niet-tarifaire barrières, waardoor ze moeilijk aan te pakken zijn, en verzoekt de Commissie te voorzien in voldoende middelen voor deze veeleisende taak;

64. Insists on the need to particularly focus on NTBs which, as tariffs are progressively reduced or eliminated, tend to become the main obstacles to international trade; draws attention to the great variety, technical complexity and political sensitivity of NTBs, which make them difficult to tackle, and invites the Commission to devote sufficient resources to that demanding task;


64. onderstreept de noodzaak zich met name te concentreren op de non-tarifaire barrières omdat deze, nu de tarieven geleidelijk aan worden beperkt of afgeschaft, wellicht het grootste obstakel aan het worden zijn voor de internationale handel; vestigt de aandacht op de grote diversiteit, de technische complexiteit en de politieke gevoeligheid van de niet-tarifaire barrières, waardoor ze moeilijk aan te pakken zijn, en verzoekt de Commissie te voorzien in voldoende middelen voor deze veeleisende taak;

64. Insists on the need to particularly focus on NTBs which, as tariffs are progressively reduced or eliminated, tend to become the main obstacles to international trade; draws attention to the great variety, technical complexity and political sensitivity of NTBs, which make them difficult to tackle, and invites the Commission to devote sufficient resources to that demanding task;


een duidelijk perspectief voor alle ENB-partners, zowel in het oosten als in het zuiden, op uitgebreide integratie met de EU op het gebied van economie en handel, die verder gaat dan de vrije handel in goederen en diensten, waarbij ook niet-tarifaire barrières worden opgeheven en verregaande convergentie van de regelgeving wordt verwezenlijkt; aanzienlijk betere visumprocedures voor bepaalde categorieën bezoekers; incidentele of regelmatige bijeenkomsten met de ENB-partners tussen ministers en tussen deskundigen over thema’s als energie, vervoer, milieu en volksgezondheid.

A clear perspective for all ENP partners, eastern as well as southern, of deep economic and trade integration with the EU, going beyond free trade in goods and services to address non-tariff barriers achieving comprehensive regulatory convergence.


In het kader van de onderhandelingen over de ontwikkelingsagenda van Doha en in overeenstemming met de Raadsconclusies van 26 oktober 1999 heeft de EU een moedig initiatief voorgesteld dat een aanzienlijke liberalisering voor alle niet-landbouwproducten inhoudt en waarin bijzondere aandacht uitgaat naar de sectoren waarin piektarieven en hoge tarifaire en niet-tarifaire barrières zijn aangetroffen, mede op markten die voor de ontwikkelingslanden van bijzonder belang zijn.

The EU has proposed, in the framework of the Doha Development Agenda negotiations and in accordance with the Council conclusions of 26 October 1999, a bold initiative that advances meaningful liberalisation across all non-agricultural products and puts particular emphasis on those sectors where tariff peaks, high tariff and non-tariff barriers have been encountered, including in markets of particular interest to developing countries.


De Commissie meent dat de EU moet streven naar de opname van een breed gamma aan produkten en een groot aantal landen, en zou kunnen verzoeken om de opneming van niet tot de informatietechnologie behorende produkten door haar handelspartners en om de verlaging van sommige niet-tarifaire barrières en tarieven.

The Commission believes the EU should seek wide product as well as country coverage, and could request the inclusion of non IT products by its trading partners as well as the reduction of some non- tariff barriers as well as tariffs.


Bijlage 1 EEN GUNSTIG MACRO-ECONOMISCH KADER - de huidige koers blijven volgen voor een stabiel en gezond macro- economisch beleid (overheden en sociale partners); - de positieve betekenis van de EMU voor een macro-economische strategie ten gunste van de werkgelegenheid beter uitleggen (communautaire instellingen en Lid-Staten); - de budgettaire consolidatie versterken met inachtneming van de volgende aanbevelingen (Lid-Staten): - liever vermindering van de uitgaven dan verhoging van de belastingen, - bescherming van de uitgaven voor investeringen in menskracht, innovatie en infrastructuur, - omzetting van passieve uitgaven (werkloosheidsverzekering) in actieve maatregelen, - herstel van het fiscale evenwicht ten gunste van de factor "arb ...[+++]

Annex 1 A PROPITIOUS MACRO-ECONOMIC CLIMATE - stay on course for a stable and sound macro-economic policy (public authorities and social partners) - give better explanations of the beneficial impact of EMU on a macro-economic strategy propitious for employment (Community institutions and Member States) - accentuate the budgetary consolidation effort in compliance with the following recommendations: . prefer spending cuts to tax increases . preserve expenditure on investment in human capital, innovation and infrastructure . reorient passive spending (unemployment compensation) towards active measures . shift the balance of taxation in favour of labour - update and reinforce Member States' convergence programmes - reinforce the multilateral s ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Niet-tarifaire barrière' ->

Date index: 2021-01-04
w