Wat de interventies "buiten de Unie" betreft is er geen gebrek aan charter
s en leidinggevende principes waarvan de IFI gebruik kunnen maken: naast de verslagen van het Parlement over het samenwerkingsbeleid kan de EIB steunen op de ui
tgebreide bestaande literatuur, ja zelfs de bestaande charters ratificeren, zoals de Equator Principl
es voor investeringsbanken die in ontwikkelingslanden van toepassing zijn, de richtlijnen van de UNE
...[+++]P, de aanbevelingen van de Wereldbank inzake de winning van delfstoffen en stuwdammen (een punt dat vooral gevoelig ligt bij een bank die haar verbintenissen ten gunste van duurzame energie bevestigt: hydraulische energie kan leiden tot andere ecologische rampen!).In the case of EIB projects outside the EU, there is no shortage of guidelines and codes of conduct for international financial institutions. In addition to Parliament's reports on cooperation policy, the
EIB can turn to the vast literature in the field, or indeed ratify existing codes
such as the Ecuador principles for investment banks operating in developing countries, the UNEP guidelines and the proposed recommendations to be followed by the World Bank in relation to the extractive industries and dams (a particularly sensitive poin
...[+++]t for a bank which publicises its commitment to renewable energy: hydraulic energy projects can spell ecological disaster!)