Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communautaire hulp
Communautaire steun
EU-steun
Hulp van de Europese Unie
Indicatief programma inzake communautaire hulp
Indicatief programma inzake communautaire steun
Programmeren van de communautaire hulp
Steun van de Europese Unie

Vertaling van "Programmeren van de communautaire hulp " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
programmeren van de communautaire hulp

Community aid programming


EU-steun [ communautaire hulp | communautaire steun | hulp van de Europese Unie | steun van de Europese Unie ]

EU aid [ aid from the EU | aid from the European Union | Community aid | Community support | European Union aid ]


indicatief programma inzake communautaire hulp | indicatief programma inzake communautaire steun

indicative programme of Community aid


Gemeenschappelijke dienst voor het beheer van de communautaire hulp aan derde landen

Joint Service for Community aid to non-member countries
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In mindere mate kwamen de uitgaven ook ten goede aan de ontwikkeling van menselijke hulpbronnen en aan de steun voor OTO. Dankzij de communautaire hulp konden 700 000 banen worden gecreëerd, 300 000 kleine en middelgrote ondernemingen (KMO's) worden gemoderniseerd en konden 115 miljoen m² verlaten industrieterreinen worden gereconverteerd.

To a lesser extent, funds went to developing human resources and providing aid for RD. Community support permitted the creation of 700 000 jobs, the modernisation of 300 000 small and medium-sized enterprises (SMEs) and the conversion of 115 million square metres of industrial waste land.


Dit veto waarborgt dat de Commissie bij het programmeren van de EU-hulp rekening houdt met de voorstellen van het Parlement.

This veto would ensure that Parliament’s suggestions are taken into account when the Commission programmes EU aid.


Tussen 2002 en 2007 bedroeg de directe communautaire hulp 70 % (970 miljoen euro) van de totale hulp, terwijl de indirecte communautaire hulp, die door de Internationale Organisaties wordt beheerd, 30 % van dat totaal (422 miljoen euro) bedroeg.

Between 2002 and 2007, direct Community aid accounted for 70 % (EUR 970 m) of the total, the remaining 30% being covered by indirect aid managed by international organisations (EUR 422 m).


Om de buitenlandse hulp van de Europese Gemeenschap doelmatiger te maken, is een nieuw kader ontworpen voor de planning en verlening van hulp, dat onder andere bestaat uit de volgende verordeningen: Verordening (EG) nr. 1085/2006 van de Raad van 17 juli 2006 tot invoering van een instrument voor pretoetredingssteun (IPA) voor de communautaire hulp aan kandidaat-lidstaten en potentiële kandidaat-lidstaten, Verordening (EG) nr. 1638/2006 van het Europees Parlement en de Raad van 24 oktober 2006 houdende algemene bepalingen tot invoering ...[+++]

In order to make the European Community's external aid more effective, a new framework has been devised for the planning and provision of assistance, including the following Regulations: Council Regulation (EC) No 1085/2006 of 17 July 2006 establishing an Instrument for Pre-Accession Assistance (IPA) to cover Community assistance for candidate countries and potential candidate countries, Regulation (EC) No 1638/2006 of the European Parliament and of the Council of 24 October 2006 laying down general provisions establishing a European Neighbourhood and Partnership Instrument , Regulation (EC) No 1905/2006 of the European Parliament and of ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Op 14 maart 2002 deed de Raad Algemene Zaken, die tegelijkertijd met de Europese Raad van Barcelona plaatsvond, in zijn conclusies ter voorbereiding op de internationale conferentie inzake ontwikkelingsfinanciering, die van 18 tot 22 maart 2002 in Monterrey plaatsvond, in punt 7, onder c), de toezegging dat de Europese Unie bereid is „de DAC-aanbeveling inzake de ontbinding van hulp voor de minst ontwikkelde landen toe te passen en de besprekingen met het oog op de verdere ontbinding van de bilaterale hulp voort te zetten en dat de Europese Unie tevens maatregelen voor de verdere ontbinding van de ...[+++]

On 14 March 2002, the General Affairs Council held in parallel with the European Council in Barcelona in preparation for the International Conference on Financing for Development, convened in Monterrey on 18 to 22 March 2002, concluded that the European Union would ‘implement the DAC Recommendation on untying of aid to Least Developed Countries and continue discussions in view of further untying bilateral aid. The EU will also consider steps towards further untying of Community aid while maintaining the existing system of price preferences of the EU-ACP framework’.


Op 14 maart 2002 deed de Raad Algemene Zaken, die tegelijkertijd met de Europese Raad van Barcelona plaatsvond, in zijn conclusies ter voorbereiding op de internationale conferentie inzake ontwikkelingsfinanciering, die van 18 tot 22 maart 2002 in Monterrey plaatsvond, in punt 7, onder c), de toezegging dat de Europese Unie bereid is „de DAC-aanbeveling inzake de ontbinding van hulp voor de minst ontwikkelde landen toe te passen en de besprekingen met het oog op de verdere ontbinding van de bilaterale hulp voort te zetten en dat de EU tevens maatregelen voor de verdere ontbinding van de communautaire ...[+++]

On 14 March 2002, the General Affairs Council held in parallel with the European Council in Barcelona in preparation for the International Conference on Financing for Development, convened in Monterrey on 18 to 22 March 2002, concluded that the European Union would ‘implement the DAC recommendation on untying of aid to least developed countries and continue discussions in view of further untying bilateral aid. The EU will also consider steps towards further untying of Community aid while maintaining the existing system of price preferences of the EU-ACP framework’.


De Commissie wilde met één horizontale verordening (waarop de medebeslissingsprocedure van toepassing is) de nodige wijzigingen aanbrengen in de toegang tot de communautaire hulp die op basis van de 26 bestaande thematische en geografische communautaire instrumenten op het gebied van buitenlandse hulp van de Gemeenschap wordt verstrekt.

The Commission's intention was to introduce, by means of one single horizontal regulation (under the codecision procedure), the necessary modifications to the access to Community aid in the existing 26 thematic and geographical Community instruments in the field of Community external assistance.


Op 26 april 2004 diende de Commissie bij het Europees Parlement en de Raad een voorstel voor een verordening in inzake de toegang tot buitenlandse hulp van de Gemeenschap, met als doel de verdere ontkoppeling van de communautaire hulp op gebieden waar aanbestedingsprocedures voor goederen en diensten ten behoeve van het verlenen van buitenlandse hulp bestaan.

On 26 April 2004, the Commission presented to the European Parliament and to the Council a proposal for a regulation on the access to Community external assistance, designed to further untie Community aid in areas covered by tendering procedures for goods and services for the purpose of external aid.


1. Om te verzekeren dat de communautaire hulp doelmatig wordt gebruikt, zorgt de Commissie voor een doeltreffende voorafgaande beoordeling, follow-up en latere evaluatie van de onder dit besluit vallende acties.

1. In order to ensure that Community aid is used efficiently, the Commission shall ensure that actions under this Decision are subject to prior appraisal, follow-up and subsequent evaluation.


I. overwegende dat de ‘Peer Review’ van 2002 van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling/Commissie voor ontwikkelingsbijstand (OESO/DAC) de Europese Gemeenschap (EG) kritiseerde vanwege het “ontbreken van een algemene communautaire strategie en vanwege het feit dat de doelstellingen van het communautaire ontwikkelingsbeleid te talrijk, te vaag en op geen enkele wijze zijn geordend”, en overwegende dat in het verleden geen werkelijke inspanningen werden geleverd om te garanderen ...[+++]

I. whereas the 2002 Organisation for Economic Co-operation and Development/Development Assistance Committee (OECD/DAC) Peer Review criticised the European Community (EC) for the “lack of an overall Community strategy and the fact that the objectives of Community development policy are too numerous, too vague and not ranked in any way”, and whereas no real efforts have been made in the past to ensure that Community aid and aid through EU Member States complement each other,




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Programmeren van de communautaire hulp' ->

Date index: 2022-02-24
w