Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Beroepsopleider
Beroepsschool
Cedefop
Departement van een middelbare school beheren
Departement van een secundaire school beheren
Leerling van beroepsopleiding
Manager beroepsopleiding
Onderwijsinstelling
Praktijkopleiding
SVBO
School
School voor Vorming en Beroepsopleiding
School voor beroepsopleiding
School- of beroepsopleiding
Voortgezette beroepsopleiding
Vorming van het personeel

Vertaling van "School voor beroepsopleiding " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
beroepsschool | school voor beroepsopleiding

vocational school


school- of beroepsopleiding

educational or vocational training


School voor Vorming en Beroepsopleiding | SVBO [Abbr.]

College of Vocational Education and Training


onderwijsinstelling [ school ]

educational institution [ school | teaching institution ]


Cedefop [ Europees Centrum voor de ontwikkeling van de beroepsopleiding ]

Cedefop [ European Centre for the Development of Vocational Training ]


praktijkopleiding [ voortgezette beroepsopleiding | vorming van het personeel ]

in-service training [ further training and instruction | on-the-job training | staff training ]


leerling van beroepsopleiding

Vocational training trainee






departement van een middelbare school beheren | departement van een secundaire school beheren

manage secondary school departments | managing secondary school department | manage secondary school department | manages secondary school department
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Dit zou met behulp van bestaande financiële instrumenten kunnen gebeuren door de betrokkenen de mogelijkheid te bieden een school- of beroepsopleiding te volgen en door de landen van herkomst te helpen kinderen en jongeren studie- en werkvooruitzichten te bieden.

This could be achieved by offering the possibility to follow an educational or training course and by helping the countries of origin to offer children and young people prospects in terms of study and work using existing financial instruments.


In februari 2002 ging in Hamburg de eerste cursus luchtvaarttechnologie van start aan de openbare school voor beroepsopleiding op het gebied van productontwikkeling en luchtvaarttechnologie.

In February 2002, the first class on aeronautic technology started at Hamburg's public vocational training school for product engineering and aeronautics technology.


Dit recht wordt echter verlengd zolang de school- of beroepsopleiding van de wees duurt, doch ten hoogste tot het einde van de maand waarin hij de leeftijd van 25 jaar bereikt.

However, entitlement shall be extended while the child is receiving educational or vocational training, though not beyond the end of the month in which the child reaches the age of 25 years.


Mondialisering leidt dus niet slechts tot meer investeringen, maar ook tot een parallel hervormingsproces ter vergroting van de kwaliteit en het belang van de curricula van het school-, universitair, volwassenen- en beroepsonderwijs en de samenhang van de Europese stelsels van onderwijs en beroepsopleiding en ter verbetering van de bekendheid en erkenning ervan in het buitenland.

Thus, globalisation implies not only increased investment levels but also a parallel reform process to increase the quality and relevance of school, university and adult education and vocational training curricula and the coherence of European education and training systems and to enhance their visibility and recognition abroad.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
33. wijst op het grote belang van een gelijktijdige sport- en beroepsopleiding voor jonge sporters; verzoekt de Commissie en de lidstaten daarom om samen met alle betrokken actoren en met inachtneming van de in de verschillende lidstaten bestaande beste praktijken op dit gebied richtsnoeren op te stellen om ervoor te zorgen dat jonge sporters naast hun sportopleiding ook een reguliere school of beroepsopleiding kunnen volgen; moedigt de lidstaten in dit kader aan gebruik te maken van de ervaringen van voormalige beroepssporters die ...[+++]

33. Stresses the critical importance of dual sport and career training for young sportspersons; calls, therefore, on the Commission and the Member States, together with all the relevant actors, to draw up guidelines to ensure young sportspersons are able to pursue normal school and/or professional studies in addition to their sports training, taking account of existing best practice in the individual Member States; encourages Member States, in that regard, to take account of the relevant experience of former professional sportspersons if they wish to become trainers, to establish designed career paths for high-level athletes who decide ...[+++]


Meer flexibiliteit en doorstroommogelijkheden in het onderwijs (bijvoorbeeld door de modulaire opbouw van cursussen en afwisselend leren en werken) zijn vooral stimulerend voor leerlingen met een geringer prestatieniveau en kunnen hen motiveren om een meer op hun behoeften en vaardigheden toegesneden school- of beroepsopleiding te blijven volgen.

Increasing the flexibility and permeability of educational pathways, for example by modularising courses or alternating school and work, supports in particular pupils with lower academic performance, and can motivate them to continue education and training which is better adapted to their needs and abilities.


17. wijst erop dat jongeren uit een steeds groter onderwijsaanbod moeten kiezen; is van mening dat zij voortdurend van de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt op de hoogte moeten worden gesteld, opdat de vaardigheden worden gestimuleerd waaraan behoefte bestaat, met als doel ervoor te zorgen dat iedereen die een school- of beroepsopleiding heeft afgesloten een baan heeft en de overgang van school naar de arbeidsmarkt soepel verloopt;

17. Emphasises that young people are being forced to choose from an ever growing range of training possibilities; takes the view that they must be kept regularly informed about developments on the labour market, so that they can concentrate on developing skills which are actually needed, the aim being that no young person completing school or training should be left without a job and that the transition between education and working life should be a smooth one;


50. is verontrust over het verschijnsel van verdwijningen van onbegeleide minderjarigen; verzoekt de lidstaten om gegevens en statistieken te verzamelen krachtens artikel 4, lid 3, letter a) van Richtlijn 862/2007/EG inzake de identificatie van en bijstand aan onbegeleide minderjarigen om dit verschijnsel te bestrijden; is van oordeel dat de verdwijning van minderjarigen het best kan worden ontmoedigd door passende structuren in te voeren waarin minderjarigen kunnen worden opgevangen en een opleiding kunnen krijgen die op hun leeftijd is afgestemd (school- en beroep ...[+++]

50. Is concerned at the phenomenon of unaccompanied minors disappearing; calls on the Member States to gather data and statistics pursuant to Article 4(3)(a) of Regulation 862/2007/EC concerning the identification of, and provision of assistance to, unaccompanied minors in order to combat this phenomenon; believes that the best way to discourage the disappearance of minors is to provide suitable reception facilities for them, where they may also receive an education appropriate to their age (schooling, vocational training, etc.);


50. is verontrust over het verschijnsel van verdwijningen van onbegeleide minderjarigen; verzoekt de lidstaten om gegevens en statistieken te verzamelen krachtens artikel 4, lid 3, letter a) van Verordening(EG) nr. 862/2007 inzake de identificatie van en bijstand aan onbegeleide minderjarigen om dit verschijnsel te bestrijden; is van oordeel dat de verdwijning van minderjarigen het best kan worden ontmoedigd door passende structuren in te voeren waarin minderjarigen kunnen worden opgevangen en een opleiding kunnen krijgen die op hun leeftijd is afgestemd (school- en beroep ...[+++]

50. Is concerned at the phenomenon of unaccompanied minors disappearing; calls on the Member States to gather data and statistics pursuant to Article 4(3)(a) of Regulation (EC) No 862/2007/EC concerning the identification of, and provision of assistance to, unaccompanied minors in order to combat this phenomenon; believes that the best way to discourage the disappearance of minors is to provide suitable reception facilities for them, where they may also receive an education appropriate to their age (schooling, vocational training, etc.);


4. verzoekt de Commissie om samen met de organisaties die de ouders van deze kinderen vertegenwoordigen, mechanismen voor samenwerking tussen de lidstaten in te stellen ter waarborging en bevordering van een adequate opvoeding en opleiding voor kinderen in reizende gemeenschappen, ongeacht het land in de Gemeenschap waarin zij zich bevinden; hierbij zou het wenselijk zijn om een nieuwe resolutie van de Raad voor te bereiden, waarmee een kwalitatief hoogwaardige school- en beroepsopleiding voor kinderen, jongeren en volwassenen in rei ...[+++]

4. Urges the Commission, together with the organisations representing the parents of these children, to introduce mechanisms for the cooperation of the Member States in order to guarantee and promote an adequate education for children from travelling communities regardless of the Member State in which they happen to be; to this end, it would be useful to prepare a new Council resolution guaranteeing high-quality school education and vocational training for children, young people and adults in travelling communities and recognising and supporting the vocational training offered by circus schools;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'School voor beroepsopleiding' ->

Date index: 2022-07-13
w