Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Misleidende reclame
Ongeoorloofde reclame
Sluikreclame

Vertaling van "Sluikreclame " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


misleidende reclame [ ongeoorloofde reclame | sluikreclame ]

advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Enige marktdeelnemers daarentegen, in het bijzonder reclamebedrijven en commerciële zenders, stemmen weliswaar in met het principe van de scheiding van redactionele inhoud en reclame, maar bepleiten toch een zekere versoepeling van de bepalingen, met name waar het gaat om de bijzondere kenmerken van afzonderlijke spots of het verbod op sluikreclame.

While supporting the principle of the separation of editorial and advertising content, some operators, particularly advertisers, marketers and commercial broadcasters, would nonetheless welcome some degree of flexibility with regard to the implementation arrangements, particularly as regards the exceptional nature of isolated spots or the banning of surreptitious advertising.


55. benadrukt in het bijzonder dat toezicht moet worden gehouden op commerciële formaten die zijn gecreëerd om deze beperking te omzeilen, vooral sluikreclame, die verwarrend kan zijn voor de consument;

55. Highlights, in particular, the need to monitor commercial formats devised to circumvent this restriction, especially surreptitious advertising, which can confuse consumers;


55. benadrukt in het bijzonder dat toezicht moet worden gehouden op commerciële formaten die zijn gecreëerd om deze beperking te omzeilen, vooral sluikreclame, die verwarrend kan zijn voor de consument;

55. Highlights, in particular, the need to monitor commercial formats devised to circumvent this restriction, especially surreptitious advertising, which can confuse consumers;


7. herhaalt dat het aandeel aan reclame en telewinkelspots niet meer mag bedragen dan 12 minuten per uur; maakt zich echter zorgen dat in sommige lidstaten de 12-minutenbeperking regelmatig wordt geschonden; benadrukt dat toezicht moet worden gehouden op commerciële formaten die zijn gecreëerd om deze beperking te omzeilen, vooral sluikreclame, die verwarrend kan zijn voor de consument; benadrukt dat kinder- en jongerenprogramma's geen schadelijke reclame mogen bevatten, zoals omschreven in artikel 9 van Richtlijn 2010/13/EU; beveelt aan de optimale werkmethoden op dit vlak van bepaalde landen te bestuderen als basis voor toekomstige ...[+++]

7. Reiterates that the proportion of televised advertising and teleshopping spots should not exceed 12 minutes per hour; is concerned, however, that the 12-minute limitation is regularly breached in some Member States; highlights the need to monitor commercial formats devised to circumvent this restriction, especially surreptitious advertising, which can confuse consumers; calls for a ban on prejudicial advertising, as described in Article 9 of Directive 2010/13/EU, during programmes for children and young people; recommends an analysis of best practice in this field in certain countries as the basis for future reform of the legislat ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Sluikreclame: vertonen van goederen, diensten, naam, handelsmerk of activiteiten van een producent van goederen of een aanbieder van diensten in programma's, indien dit door de omroeporganisatie wordt gedaan met de bedoeling reclame te maken en het publiek kan worden misleid omtrent de aard van deze vermelding c.q. vertoning.

Surreptitious advertising: the representation in words or pictures of goods, services, the name, the trade mark or the activities of a producer of goods or a provider of services in programmes when this is intended by the broadcaster to serve advertising purposes and might mislead the public as to its nature.


(65) Sluikreclame is een praktijk die door deze richtlijn wordt verboden vanwege de negatieve effecten ervan op de consument.

(65) Surreptitious advertising is a practice prohibited by this Directive because of its negative effect on consumers.


Wanneer productplaatsing evenwel als sluikreclame moet worden beschouwd, dient deze te worden verboden.

However, where product placement is surreptitious, it should be prohibited.


minimumvoorschriften voor niet-lineaire diensten in te voeren, vooral inzake de bescherming van minderjarigen (esdeenfr), de preventie van rassenhaat en het verbod op sluikreclame *

introduces basic rules for non-linear services, including rules on the protection of minors, the prevention of racial hatred and the prohibition of surreptitious advertising *


Audiovisuele commerciële communicatie in de vorm van sluikreclame is een praktijk die door deze richtlijn wordt verboden vanwege de negatieve effecten ervan op de consument.

Surreptitious audiovisual commercial communication is a practice prohibited by this Directive because of its negative effect on consumers.


Wanneer productplaatsing evenwel als sluikreclame moet worden beschouwd, dient deze te worden verboden.

However, where product placement is surreptitious, it should be prohibited.




Anderen hebben gezocht naar : misleidende reclame     ongeoorloofde reclame     sluikreclame     Sluikreclame     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Sluikreclame' ->

Date index: 2023-08-29
w