d
e sociale media mogen consumenten niet het recht ontzeggen naar de rechter te stappen in de lidstaat waar zij wonen; de sociale media mogen niet verlangen dat de consument afstand doet van dwingende rechten, zoals het recht om af te zien van een online aankoop; de gebruiksvoorwaarden mogen de aansprakelijkheid van de sociale media in verband met de verrichting van de dienst niet beperken of geheel uitsluiten; gesponsorde inhoud mag niet sluiks worden aangeboden, maar moet als zodanig herkenbaar zijn; de sociale media mogen de gebruiksvoorwaarden niet eenzijdig wijzigen zonder de consument duidelijk te informeren over hun motieven en zonder hem ruim op v
...[+++]oorhand in de gelegenheid te stellen de overeenkomst op te zeggen; de gebruiksvoorwaarden mogen niet worden gebruikt om de socialemediabedrijven de onbeperkte bevoegdheid te geven om naar eigen goeddunken inhoud te verwijderen; er moeten duidelijke regels gelden voor het beëindigen van een overeenkomst door socialemediabedrijven; hier mag niet eenzijdig en zonder opgaaf van reden toe worden overgegaan.Social media networks cannot deprive consumers of their right to go to court in their Member State of residence;
Social media networks cannot require consumers to waive mandatory rights, such as their right to withdraw from an on-line purchase; Terms of services cannot limit or totally exclude the liability of Social
media networks in connection with the performance of the service; Sponsored content cannot be hidden, but should be identifiable as such;
Social media ...[+++] networks cannot unilaterally change terms and conditions without clearly informing consumers about the justification and without given them the possibility to cancel the contract, with adequate notice; Terms of services cannot confer unlimited and discretionary power to social media operators on the removal of content. Termination of a contract by the social media operator should be governed by clear rules and not decided unilaterally without a reason.