Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aantal toegepaste defibrillaties
Docent wetenschappen voortgezet onderwijs
Docente wetenschappen voortgezet onderwijs
Geesteswetenschappen
Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen
KAWLSK
KVAB
Leerkracht wetenschappen secundair onderwijs
Leerkracht wetenschappen voortgezet onderwijs
Menswetenschappen
Organisatie TNO
Sociale wetenschappen
TNO
Technisch onderzoek
Technologisch onderzoek
Toegepast onderzoek
Toegepaste wetenschappen
Vakdocent design en toegepaste kunst beroepsonderwijs

Vertaling van "Toegepaste wetenschappen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen

Institute for Applied Social Sciences


fysische wetenschappen toegepast op paramedische praktijken

laws of physics relevant for paramedical practice | physical science applied to paramedical practices | physical science applied to paramedical practice | physical sciences applied to paramedical practice


leerkracht vormgeving en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent design en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent ontwerp en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent vormgeving en toegepaste kunst beroepsonderwijs

design and applied arts instructor | vocational instructor in design and applied arts | design and applied arts vocational teacher | vocational design and applied arts educator


docent wetenschappen voortgezet onderwijs | docente wetenschappen voortgezet onderwijs | leerkracht wetenschappen secundair onderwijs | leerkracht wetenschappen voortgezet onderwijs

science tutor secondary school | teacher of science in secondary schools | science teacher secondary school | secondary school science tutor


Koninklijke Academie voor Wetenschappen, Letteren en Schone Kunsten van België | Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten | Koninklijke Vlaamse Academie voor Wetenschappen, Letteren en Schone Kunsten van België | KAWLSK [Abbr.] | KVAB [Abbr.]

Royal Flemish Academy of Belgium for Science and the Arts


aantal toegepaste defibrillaties

Number of defibrillations


toegepast onderzoek [ technisch onderzoek | technologisch onderzoek ]

applied research [ technical research | technological research | Scientific and technical research(ECLAS) | Technical research(ECLAS) ]


Nederlandse Organisatie voor Toegepast Natuurwetenschappelijk Onderzoek | Nederlandse Organisatie voor Toegepast-Natuurwetenschappelijk Onderzoek | Organisatie TNO | TNO [Abbr.]

Netherlands Organisation for Applied Scientific Research | TNO [Abbr.]


sociale wetenschappen [ geesteswetenschappen | menswetenschappen ]

social sciences [ humanities | humanities(UNBIS) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De projecten in verband met curriculumontwikkeling bestrijken een groot aantal terreinen zoals toegepaste wetenschappen, technologie, bedrijfsadministratie en sociale wetenschappen.

Curriculum development projects cover a wide range of areas such as applied sciences, technology, business administration and social sciences.


Ze zijn de grootste bron van zowel fundamenteel onderzoek als onderzoek naar vraagstukken van publiek belang. Bovendien zijn zij een belangrijke leverancier van toegepaste wetenschappen, een van de pijlers van zakelijk onderzoek en innovatie.

They are the primary source of both fundamental research and research on issues of public interest, as well as an important provider of applied research that helps to underpin business research and innovation.


In dit verband en in overeenstemming met de conclusies van de Raad over de modernisering van het hoger onderwijs , behelst de term „hoger onderwijs” alle tertiaire instellingen, waaronder ook universiteiten, universiteiten voor toegepaste wetenschappen, technologische instituten, grandes écoles, business schools, ingenieursopleidingen, technische universiteiten, hogescholen, instellingen voor hoger beroepsonderwijs, polytechnische instituten en academies kunnen vallen.

In this context and in line with the Council conclusions on the modernisation of higher education , the term ‘higher education’ encompasses all tertiary institutions which may include, inter alia, universities, universities of applied science, institutes of technology, grandes écoles, business schools, engineering schools, IUTs, colleges of higher education, professional schools, polytechnics and academies.


23. verheugt zich over het feit dat actief en gezond ouder worden deel uitmaakt van de investeringsprioriteiten van het Europees Sociaal Fonds voor de programmeringsperiode 2014-2020, zoals vermeld in Verordening (EU) nr. 1304/2013; vraagt de lidstaten de hiervoor toegewezen middelen efficiënt te gebruiken; wijst erop dat financiering voor projecten ter bevordering van actief ouder worden ook beschikbaar is in het kader van onder meer de Europese structuur- en investeringsfondsen (ESIF), Horizon 2020, het programma van de Europese Unie voor werkgelegenheid en sociale innovatie (EaSI) en het Gezondheidsprogramma; vraagt om een betere coördinatie van de programma's en diverse instrumenten die de EU beschikbaar stelt ter bevordering van act ...[+++]

23. Welcomes the fact that active and healthy ageing is one of the European Social Fund’s investment priorities for the 2014-2020 programming period, as stated in Regulation (EU) No 1304/2013; calls on the Member States to use the resources allocated effectively; recalls that funding for projects to promote active ageing is also available under programmes such as the European Structural and Investment Funds (ESIF), Horizon 2020, Employment and Social Innovation (EaSI) and the Health Programme; calls for better coordination between the programmes and various instruments made available by the EU for the promotion of active ageing and intergenerational solidarity, and calls, in line with the priorities of Horizon 2020, for the creation of a European researc ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
37. roept de lidstaten op methoden toe te passen en te ontwikkelen om vrouwen aan te moedigen opleidingen en carrières te kiezen binnen de milieu-, vervoers- en energiesector, en om tegelijkertijd standvastig het stereotype te bestrijden dat een loopbaan in de natuurwetenschappen of toegepaste wetenschappen in de eerste plaats voor mannen is weggelegd;

37. Calls on the Member States to use and develop ways to encourage women to choose courses and careers in the environmental, transport and energy sectors whilst determinedly fighting stereotypes that favour careers in natural and applied sciences for men;


83. stelt voor een stageprogramma van de EU in te voeren naar het voorbeeld van het Erasmus-programma, waarbij ook de particuliere sector volledig moet worden betrokken; is van mening dat bij een dergelijk programma clusters van universiteiten, hogescholen voor toegepaste wetenschappen, beroepsopleidingsinstellingen, het bedrijfsleven, de financiële markten, mkb'ers en grote ondernemingen zouden moeten worden betrokken en dat de burgers, inclusief kwetsbare groepen, aldus toegang zouden moeten krijgen tot opleidingsmogelijkheden, met name in de sfeer van overdraagbare vaardigheden in de kenniseconomie, zodat permanente educatie kan word ...[+++]

83. Proposes the establishment of an EU internship programme analogous to the Erasmus programme, with the full involvement of the private sector; takes the view that such a programme should involve clusters of universities, universities of applied sciences, professional training institutions, industry, financial markets, SMEs and large companies, and that it should give citizens, including vulnerable groups, access to training, particularly in transferable skills in the knowledge-based economy, so as to foster lifelong learning;


ERKENNEND dat dit nieuwe interdisciplinaire, internationale en longitudinale onderzoek met ongekende kwaliteit op het punt van de samenhang, breedte en internationale vergelijkbaarheid in de toekomst van grote betekenis zal zijn op veel verschillende gebieden van fundamentele en toegepaste wetenschappen zoals demografie, economie, epidemiologie, gerontologie, biologie, geneeskunde, psychologie, volksgezondheid, gezondheidsbeleid, sociologie en statistiek.

RECOGNISING that this new interdisciplinary, international, and longitudinal survey with unprecedented quality regarding coherence, breadth and international comparability will in the future be of great significance in many different fields of fundamental and applied sciences such as demography, economics, epidemiology, gerontology, biology, medicine, psychology, public health, health policy, sociology and statistics.


openstelling, modernisering en financiële versterking van universiteiten zodat zij „levenslange” hogere beroepsopleidingen en herscholing (voor ingenieurs, informatici, technici enz.) kunnen aanbieden of zodat op zuivere wetenschap gerichte universiteiten nauwer kunnen gaan samenwerken met universiteiten voor toegepaste wetenschappen en onderwijsinstellingen die zich meer op de beroepsopleiding richten;

opening up, modernising and financially strengthening universities to allow them to offer lifelong higher vocational qualifications, re-qualification (for engineers, IT specialists, technicians, etc.) or increased cooperation between science universities and those universities of applied sciences and educational institutions which are more geared to vocational education,


· openstelling, modernisering en financiële versterking van universiteiten zodat zij "levenslange" hogere beroepsopleidingen en herscholing (voor ingenieurs, informatici, technici enz.) kunnen aanbieden of zodat op zuivere wetenschap gerichte universiteiten nauwer kunnen gaan samenwerken met universiteiten voor toegepaste wetenschappen en onderwijsinstellingen die zich meer op de beroepsopleiding richten;

· opening up, modernising and financially strengthening universities to allow them to offer lifelong higher vocational qualifications, re-qualification (for engineers, IT specialists, technicians, etc.) or increased cooperation between science universities and those universities of applied sciences and educational institutions which are more geared to vocational education,


[5] Dit begrip omvat alle soorten tertiaire instellingen, waaronder instellingen voor toegepaste wetenschappen, technologische instituten, "Grandes Ecoles", business schools, ingenieursopleidingen, technische universiteiten, hogescholen, instellingen voor hoger beroepsonderwijs, polytechnische instituten en academies.

[5] This term encompasses all types of tertiary institutions, including applied science, institutes of technology, Grandes Ecoles, business schools, engineering schools, IUT, colleges of higher education, professional schools, polytechnics, academies.


w