Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ad hoc-Comité sociale wetenschappen
Afdeling economische en sociale wetenschappen
Docent sociologie hoger onderwijs
Docente sociale wetenschappen hoger onderwijs
Geesteswetenschappen
Lector maatschappijleer
Lector sociale wetenschappen
Medische wetenschappen
Menswetenschappen
Onderzoeker in audiologische wetenschappen
Onderzoeker sociale wetenschappen
Sectie economische en sociale wetenschappen
Sociale wetenschappen
Sociale wetenschapper
Toegepaste wetenschappen

Traduction de «sociale wetenschappen » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
docente sociale wetenschappen hoger onderwijs | lector sociale wetenschappen | docent sociologie hoger onderwijs | lector maatschappijleer

instructor in sociology | sociology professor | lecturer of sociology | sociology lecturer


sociale wetenschappen [ geesteswetenschappen | menswetenschappen ]

social sciences [ humanities | humanities(UNBIS) ]


sociale wetenschappen

studying social groups | theory and practice of social sciences | science of society | social sciences




afdeling economische en sociale wetenschappen | sectie economische en sociale wetenschappen

Economics and Social Science Department


Ad hoc-Comité sociale wetenschappen

Ad hoc Technical Committee - Social Sciences


onderzoeker sociale wetenschappen | sociale wetenschapper

communities research worker | social work research assistant | social scientist | social work researcher




onderzoeker in audiologische wetenschappen

Audiological scientist


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Voor betrekkingen in overheidsdienst in een lidstaat is vaak een verschillend soort diploma vereist: een diploma dat een bepaald opleidingsniveau attesteert (bijvoorbeeld universitair diploma, getuigschrift middelbaar onderwijs plus drie jaar hoger onderwijs, enz.) of een diploma dat een opleidingsniveau attesteert dat aan bepaalde inhoudelijke criteria voldoet, zonder dat de inhoud overeenkomt met een beroepsopleiding zoals bedoeld in Richtlijn 2005/36/EG (bijvoorbeeld een diploma economie, politieke wetenschappen, natuurwetenschappen, sociale wetenschappen, enz.).

Posts in the public sector in a Member State often call for a different type of diploma that attests to a certain level of education (university degree, school-leaving certificate plus three years’ higher education etc.) or a diploma attesting to a level of education that meets certain content-related criteria without the content in question constituting vocational training within the meaning of Directive 2005/36/EC (a requirement for a diploma in either economics, political science, science or social sciences, etc.).


Radicale doorbraken met een transformerend effect zijn in toenemende mate afhankelijk van intensieve samenwerking tussen wetenschappelijke en technologische disciplines (bijvoorbeeld informatie en communicatie, biologie, biotechniek en robotica, chemie, fysica, wiskunde, de ontwikkeling van geneesmiddelen op basis van modellen, aardsysteemwetenschappen, materiaalwetenschappen, neuro- en cognitieve wetenschappen, sociale wetenschappen of economie) en met de kunsten, gedragswetenschappen en menswetenschappen.

Radical breakthroughs with a transformative impact increasingly rely on intense collaboration across disciplines in science and technology (for instance, information and communication, biology, bioengineering and robotics, chemistry, physics, mathematics, medicine modelling, Earth system sciences, material sciences, neuro- and cognitive sciences, social sciences or economics) and with the arts, behavioural sciences and humanities.


Sociale wetenschappen, bedrijfskunde en rechten waren voor Erasmus-studenten de populairste vakgebieden (41,4 %), gevolgd door menswetenschappen en kunsten (21,9 %) en technische wetenschappen en bouwkunde (15,1 %).

Social sciences, business studies and law were the most popular subject areas for Erasmus students (41.4%), followed by humanities and arts (21.9%), then engineering, manufacturing and construction (15.1%).


Bij de Erasmus-stages was de grootste groep studenten afkomstig uit de richtingen sociale wetenschappen, bedrijfskunde en rechten (31,9 %), gevolgd door technische wetenschappen en bouwkunde (17,1 %) en menswetenschappen en kunsten (16,9 %).

The largest group of students on Erasmus placements came from social sciences, business and law background (31.9%), followed by engineering, manufacturing and construction (17.1%), and humanities and arts students (16.9%).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De populairste vakgebieden waren sociale wetenschappen, bedrijfskunde en rechten (26 %); technische wetenschappen en bouwkunde (18 %).

The most popular subject areas were social sciences, business and law (26%); engineering, manufacturing and construction (18%).


De meeste mobiele docenten waren afkomstig uit de volgende vakgebieden: menswetenschappen en kunsten (32 %), sociale wetenschappen, bedrijfskunde en rechten (22 %), technische wetenschappen en bouwkunde (14 %).

The most mobile teachers were from the following subject areas: humanities and arts (32%); social sciences, business and law (22%); engineering, manufacturing and construction (14%).


De missie van FET is om verder te gaan dan de conventionele grenzen van ICT en onontgonnen gebied te betreden waarbij steeds grotere nadruk komt te liggen op samenwerking met andere wetenschappelijke disciplines (zoals biologie, chemie, nanowetenschappen, neuro- en cognitieve wetenschappen, etnologie, sociale wetenschappen, economie) en disciplines uit de geesteswetenschappen.

FET's mission is to go beyond the conventional boundaries of ICT and venture into uncharted areas, increasingly relying on collaboration with different scientific disciplines (like biology, chemistry, nanoscience, neuro- and cognitive science, ethnology, social science, economics) the arts and humanities.


De diensten van de Commissie hebben in 2013 ook een werkdocument met modelbepalingen voor een ERIC gepubliceerd, op basis van de ervaringen die zijn opgedaan bij de aanvraagprocessen van de eerste ERIC’s, teneinde het opstellen van de bepalingen door aanvragers te vergemakkelijken en meer samenhang in de bepalingen te brengen, zonder daarbij afbreuk te doen aan de flexibiliteit en aanpasbaarheid die nodig zijn om het uiteenlopende karakter van ERIC’s in termen van structuur (één locatie, verspreid, virtueel) en onderzoeksgebieden (sociale wetenschappen en geesteswetenschappen, milieuwetenschappen, energie, biologische en medische wetensc ...[+++]

The Commission services also provided in 2013 a working document containing templates for the provisions of an ERIC based on the experience gained in the application process of the first ERICs in order to facilitate the drafting of the provisions by the applicants and achieving a more coherent set of provisions for the ERICs without prejudice to the flexibility and adaptation necessary for reflecting the diverse character of the various ERICs in terms of structure (single sited, distributed, virtual) and in terms of areas of research (social sciences and humanities, environmental sciences, energy, biological and medical sciences, materia ...[+++]


De leden moeten het brede disciplinaire gebied van onderzoek tot uitdrukking brengen, dat de exacte wetenschappen, technische wetenschappen, sociale wetenschappen en geesteswetenschappen omvat.

Members must reflect the broad disciplinary scope of research, embracing the exact sciences and engineering, as well as the social sciences and the humanities.


- een diploma dat een bepaald opleidingsniveau attesteert en aan bepaalde inhoudelijke criteria voldoet, zonder dat deze inhoud overeenkomt met een beroepsopleiding zoals bedoeld in de Richtlijnen 89/48/EEG en 92/51/EEG (bv. diploma economie, politieke wetenschappen, wetenschappen, sociale wetenschappen, enz.).

- a diploma attesting to a level of education that meets certain content-related criteria without the content in question constituting vocational training within the meaning of Directives 89/48/EEC and 92/51/EEC (e.g. a requirement to have a diploma in either economics, political science, science or social sciences, etc.).


w