Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aangepaste toeristische routes bedenken
Deelnemen aan toeristische evenementen
Naar toeristische evenementen gaan
Ontwikkelen van een mogelijke toeristische attractie
Ontwikkelen van een mogelijke toeristische locatie
Op maat gemaakte toeristische routes ontwikkelen
Recreatiezone
Speciaal aangepaste toeristische routes bedenken
Toeristenindustrie
Toeristisch bedrijfsleven
Toeristisch beleid
Toeristisch gebied
Toeristisch recreatieve industrie
Toeristisch-recreatieve industrie
Toeristische evenementen opzetten
Toeristische infrastructuur
Toeristische uitrusting
Toeristische uitstapjes ontwikkelen
Toeristische zone
Topmedewerker bedrijfsleven

Traduction de «Toeristisch bedrijfsleven » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
toeristenindustrie | toeristisch bedrijfsleven | toeristisch recreatieve industrie

tourism industry


toeristenindustrie | toeristisch bedrijfsleven | toeristisch-recreatieve industrie

tourism professional


representatieve organisatie van het toeristisch bedrijfsleven

representative tourism organisation


speciaal aangepaste toeristische routes bedenken | toeristische uitstapjes ontwikkelen | aangepaste toeristische routes bedenken | op maat gemaakte toeristische routes ontwikkelen

devise tailor-made itineraries | provide customised products | devise tailor-made tourism itineraries | devise tourism tailor-made itineraries


naar toeristische evenementen gaan | toeristische evenementen opzetten | deelnemen aan toeristische evenementen | toeristische diensten en reispakketten op evenementen uitonderhandelen

organise and attend tourism events | take part in activities promoting tourism | participate in tourism events | participate in touristic events


ontwikkelen van een mogelijke toeristische attractie | ontwikkelen van een mogelijke toeristische locatie | ontwikkelen van een mogelijke toeristische bezienswaardigheid | toeristische middelen voor een bestemming die verder ontwikkeld kan worden

tourist resources for further development | tourist resources with potential for development | development of a tourist destination's resources | tourist resources of a destination for further development


toeristisch gebied [ recreatiezone | toeristische zone ]

tourist region [ tourist area | Tourist areas(ECLAS) ]




toeristische infrastructuur [ toeristische uitrusting ]

tourist infrastructure [ tourist facilities ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De rapporteur is ervan overtuigd dat sterk geïnvesteerd moet worden in innovatie en ICT. Dit is van essentieel belang om niet alleen de toeristische ondernemingen concurrentiekrachtiger te maken maar ook om ze bereikbaar te maken voor niet alleen het publiek, dat steeds groter wordt en bestaat uit klanten die er steeds meer toe neigen om internet en nieuwe technologieën te gebruiken, maar ook het toeristische bedrijfsleven zelf, dat naar blijkt meer en meer de hoofdgebruiker is van online aangeboden toeristische producten.

The rapporteur is convinced that there must be heavy investment in innovation and ICT, as they are vital factors in increasing the competitiveness of our tourism firms and in responding not just to a customer base that is more and more oriented towards use of the Internet and new technologies, but also to the world of the tourism firms themselves which nowadays are more and more the first beneficiaries of online tourism products.


15. benadrukt dat de rol van lokale overheden en het bedrijfsleven, en met name kmo's, brede erkenning moet krijgen bij de ontwikkeling van het beleid op toeristisch gebied in Europa; gelooft dat het wettelijk en fiscaal kader moet zorgen voor een gunstiger klimaat voor deze ondernemingen en rekening moet houden met de specifieke behoeften van toeristische ondernemingen en hun werknemers, zoals regelingen inzake flexibele arbeidstijden die in overeenstemming zijn met de rechten van de werknemers;

15. Stresses that the role of local authorities and enterprises, in particular SMEs, should be widely recognised when developing tourism policy in Europe; believes that the legislative and fiscal framework should be more friendly to these enterprises and take into account specific needs of enterprises and workers in the tourism industry such as flexible working time arrangements in line with workers’ rights;


30. verzoekt de Commissie in samenwerking met de lidstaten mobiliteit aan te moedigen, een leven lang leren, beroeps- en universitaire opleiding en stages in de toeristische sector te exploiteren en te bevorderen, nauw contact te houden met de onderzoeksgemeenschap en het bedrijfsleven en meer nadruk te leggen op innovatie in het toerisme in het 8e kaderprogramma voor onderzoek en technologische ontwikkeling; is van mening dat communautaire programma's als „Erasmus voor jonge ondernemers” en „Leonardo da Vinci” unieke mogelijkheden b ...[+++]

30. Calls on the Commission, in collaboration with the Member States, to encourage mobility and to exploit and promote lifelong learning, vocational and university training schemes and apprenticeships in the tourism sector, to maintain close contact with the world of research and business and to put more emphasis on innovation in tourism in the 8th Framework Programme for Research and Technological Development; believes that Community programmes such as ‘Erasmus for Young Entrepreneurs’ and ‘Leonardo da Vinci’ represent unique opportunities for acquiring professional and training skills, as well as enhancing career options, and should t ...[+++]


27. is zich bewust van de belangrijke katalysatorfunctie die kusttoerisme en maritiem toerisme vervullen voor de ontwikkeling van het Zwarte-Zeegebied met betrekking tot de handel en economische groei; benadrukt de noodzaak de toeristische infrastructuur verder te ontwikkelen en de diversificatie van toeristische producten te stimuleren, om zo traditionele bestaansmiddelen te beschermen, efficiënter gebruik te maken van natuurlijke hulpbronnen (zoals geothermische bronnen, die grote kansen voor het bedrijfsleven bieden) en de levensk ...[+++]

27. Takes into account the significant role of coastal and maritime tourism as a major catalyst for the development of the Black Sea region in terms of trade and economic growth; stresses the need to further develop tourism infrastructure and to encourage diversification of tourism products, thus protecting traditional means of livelihood, making better use of natural resources (e.g. geothermal resources, which offer important business opportunities) and providing for improvement of the quality of life in the region; stresses that facilitation of visa regimes in the neighbourhood will encourage mobility and foster trade and economic ac ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
27. is zich bewust van de belangrijke katalysatorfunctie die kusttoerisme en maritiem toerisme vervullen voor de ontwikkeling van het Zwarte-Zeegebied met betrekking tot de handel en economische groei; benadrukt de noodzaak de toeristische infrastructuur verder te ontwikkelen en de diversificatie van toeristische producten te stimuleren, om zo traditionele bestaansmiddelen te beschermen, efficiënter gebruik te maken van natuurlijke hulpbronnen (zoals geothermische bronnen, die grote kansen voor het bedrijfsleven bieden) en de levensk ...[+++]

27. Takes into account the significant role of coastal and maritime tourism as a major catalyst for the development of the Black Sea region in terms of trade and economic growth; stresses the need to further develop tourism infrastructure and to encourage diversification of tourism products, thus protecting traditional means of livelihood, making better use of natural resources (e.g. geothermal resources, which offer important business opportunities) and providing for improvement of the quality of life in the region; stresses that facilitation of visa regimes in the neighbourhood will encourage mobility and foster trade and economic ac ...[+++]


Deze prioriteit beoogt het economisch concurrentievermogen van de Euregio Maas-Rijn te verbeteren door het concurrentievermogen van het bedrijfsleven te vergroten, technologie en innovatie te stimuleren, de samenwerking tussen kennisinstellingen en het bedrijfsleven te bevorderen, de toeristische sector te versterken en de ontwikkeling van de arbeidsmarkt te ondersteunen.

This priority seeks to improve the economic competitiveness of the Euregio Maas-Rhein by developing business competitiveness, promoting technology and innovation, promoting cooperation between academic establishments and businesses, strengthening the tourism sector and supporting the development of the labour market.


Daarmee worden de volgende acties medegefinancierd : - rentesubsidies voor leningen die door het midden- en kleinbedrijf zijn aangegaan bij financiële instellingen die een bemiddelingscontract hebben gesloten met het ICO (Instituto de Crédito Oficial - instituut voor het kredietwezen); - steunmaatregelen van de regionale overheid ten behoeve van het midden- en kleinbedrijf (vestiging op bij voorrang te ontwikkelen plaatsen; energiebesparing en advisering op energiegebied; veiligheid in industriebedrijven; toeristische ontwikkeling; milieuverbetering; onderzoek en technologische innovatie); - uitbreiding van het IDIADA (Instituto d ...[+++]

- SME aid schemes established by the Regional Administration (SMEs located in priority zones; energy saving and advice; safety in industrial undertakings; tourist development; environmental improvement; research and technological innovation). - Enlargement of the IDIADA (Institute of Applied Investigation of the Automobile) in the comarca of Baix Penedes and of the LGAIN (General Laboratory of Tests and Research) in Cerdaryola del Valles. - Basic infrastructure preparation for industrial estates, mainly executed by the INCASOL (Catalan Land Institute) and also by several local corporations. - Building and equipping of centres of ser ...[+++]


Onder het programma zullen vallen: Vijf nieuwe grensoverschrijdende projecten met betrekking tot milieutechnologie Vier nieuwe grensoverschrijdende informatienetwerken Twee nieuwe toeristische produkten 25 grensoverschrijdende beschermde landschappen Tien nieuwe grensoverschrijdende op het bedrijfsleven gerichte cursussen Twee nieuwe grensoverschrijdende samenwerkingsprojecten op het gebied van volksgezondheid Het programma is in het kader van het partnerschap tussen de Commissie en de Vlaamse en Nederlandse nationale en regionale aut ...[+++]

The programme will cover: 5 New cross-border projects regarding environment technology 4 New cross-border information networks 2 New tourist products 25 Cross-border protected landscapes 10 New cross-border business-oriented courses 2 New cross-border cooperation projects in public health The programme has been agreed in the framework of partnership between the Commission and the Flemish and Dutch national and regional authorities.


Beide GOPs waren gericht op dezelfde prioriteiten, namelijk (gerangschikt naar de verleende bijstand): - verbetering van de transportinfrastructuur; - bevordering van onderzoek en ontwikkeling en beroepsopleiding; - steun voor de ontwikkeling van het bedrijfsleven; - steun voor de bevordering van het toerisme; - verbetering van het imago van de regio; - bevordering van de ontwikkeling van produktieve activiteiten. b) Effect De evaluaties die van de GOPs zijn gemaakt, verstrekken niet alleen inzicht in de ontwikkeling van het gevoerde beleid en de verbetering van de administratieve procedures, maar tonen ook aan dat in de twee-en-een ...[+++]

Both IDOPs targeted similar priorities, namely (in order of volume of assistance): - improving transport infrastructure; - supporting RD and vocational training; - supporting business development; - supporting the development of tourism; - improving the image of the region; and, - improving facilities for the development of productive activities (b.) Impact. An indication of the effect of assisted activity has been provided by evaluations of the IDOPs. In addition to providing insights on strategy development and the improvement of administrative proceedures this work showed that in the two and a half years between September 1990 and April 1993: * 137 kms. of railway line had been upgraded and over 17 km. of road constructed or improve ...[+++]


w