Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Schepen in havens sturen
Schepen sturen
Vaartuigen in havens sturen
Vaartuigen sturen

Vertaling van "Vaartuigen in havens sturen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
schepen in havens sturen | vaartuigen in havens sturen

direct the course of vessels in ports | direct the movement of ships in ports | control the movement of ships in ports | steer vessels in ports


schepen sturen | vaartuigen sturen

guide ships | operate vessel | steer boats | steer vessels
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. Ter versterking van de coherentie en coördinatie in de Unie stelt de Commissie voor vaartuigen, aangewezen havens en de relevante bevoegde autoriteiten maatregelen vast met betrekking tot de inspectie- en toezichtprocedures die noodzakelijk zijn voor de aanlanding en overlading van diepzeesoorten en voor de registratie en rapportage van aanlandings- en overladingsgegevens, waaronder minimaal het gewicht en de soortsamenstelling.

3. To improve coherence and coordination across the Union, the Commission shall establish measures for vessels, designated ports and relevant competent authorities regarding the inspection and surveillance procedures necessary for the landing or transhipment of deep-sea species and for recording and reporting landing or transhipment data, including as a minimum the weight and species composition.


42. onderstreept dat de tenuitvoerlegging van het derde pakket maritieme veiligheid heeft geleid tot een verbetering van de kwaliteit van onder de Europese vlag varende schepen, de door classificatiemaatschappijen verrichte werkzaamheden, de inspectie van vaartuigen in havens, de monitoring van het scheepvaartverkeer, het onderzoek naar ongevallen en de bescherming van slachtoffers; roept de lidstaten op de doeltreffende tenuitvoerlegging van dit wetgevingspakket te versnellen;

42. Stresses that implementation of the Third Maritime Safety Package is improving the quality of European flags, the activity of classification societies, port control, vessel traffic monitoring, accident investigation and victim protection; calls on the Member States to speed up the efficient implementation of this legislative package;


– (SV) Mijnheer de Voorzitter, sinds begin dit jaar mag het zwavelgehalte van brandstof van vaartuigen die havens aandoen en vaartuigen op binnenwateren volgens de Europese zwavelrichtlijn niet meer dan 0,1 procent bedragen.

– (SV) Mr President, as of the beginning of this year, the EU’s Sulphur Directive sets a limit of 0.1% on the sulphur content of fuel used by vessels calling at ports and vessels on inland waterways.


Het lijkt ons overbodig om dure voorzieningen verplicht te maken, waar tal van vaartuigen of havens overigens niet over beschikken.

It seems pointless to stipulate that expensive equipment, which many vessels or ports do not have, must be available.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. KOMT OVEREEN dat de kosten die voortvloeien uit het respecteren van de minimumvereisten van het SOLAS inzake LRIT-gegevens, namelijk dat vier maal per dag een LRIT-verslag wordt uitgebracht omtrent een schip dat de vlag voert van een lidstaat, door de Gemeenschapsbegroting zouden moeten worden gedragen; IS VAN MENING dat de kwestie van de kosten van eventuele bijkomende LRIT-verslagen die moeten worden verzameld en verwerkt door het EU LRIT DC (zoals verslagen van vaartuigen die havens van de lidstaten aandoen of voor hun kust var ...[+++]

9. AGREES that the costs arising from the fulfilment of the minimum SOLAS requirements concerning LRIT data, i.e. four daily LRIT reports sent by a vessel flying the flag of a Member State, should be covered by the Community budget; CONSIDERS that the issue of costs of any additional LRIT reports to be collected and processed by the EU LRIT DC (such as reports from ships calling at ports of the Member States or sailing off their coasts) should be further discussed, while acknowledging that such costs should in principle be covered by Member States requesting additional reports, in the light of rules and modalities to be defined at EU le ...[+++]


de Golf van Riga wordt, onder bepaalde nader te verifiëren voorwaarden, van het plan uitgesloten omdat het zoutgehalte van het water te laag is voor kabeljauw; er komt meer flexibiliteit voor kleine vaartuigen (tussen 8 en 12 meter lengte) om 5 en 10 visdagen over te dragen voor respectievelijk het westelijk en het oostelijk deel van de Oostzee (5 dagen per maand van het zomerverbod in beide gevallen); er komen gebieden met beperkingen voor de visserij, gemeten met behulp van een satellietcoördinatiesysteem; de EU-lidstaten geven speciale visdocumenten voor de kabeljauwvisserij voor bepaalde v ...[+++]

exclusion of the Gulf of Riga from the plan on the grounds that the salinity of the water is too low for cod, under certain conditions to be verified; greater flexibility for small-scale vessels between 8-12 m long to transfer 5 and 10 fishing days for Western and Eastern Baltic Sea respectively (5 days per month of summer ban in both cases); area restrictions on fishing, measured with the help of a satellite coordination system; EU member states to issue a special fishing permit for cod for certain vessels, recorded on a list made available on their official website; keeping of a logbook on board Community vessels of an overall leng ...[+++]


de Golf van Riga wordt, onder bepaalde nader te verifiëren voorwaarden, van het plan uitgesloten omdat het zoutgehalte van het water te laag is voor kabeljauw; er komt meer flexibiliteit voor kleine vaartuigen (tussen 8 en 12 meter lengte) om 5 en 10 visdagen over te dragen voor respectievelijk het westelijk en het oostelijk deel van de Oostzee (5 dagen per maand van het zomerverbod in beide gevallen); er komen gebieden met beperkingen voor de visserij, gemeten met behulp van een satellietcoördinatiesysteem; de lidstaten geven speciale visdocumenten voor de kabeljauwvisserij voor bepaalde va ...[+++]

exclusion of the Gulf of Riga from the plan on the grounds that the salinity of the water is too low for cod, under certain conditions to be verified; greater flexibility for small scale vessels between 8-12 m long to transfer 5 and 10 fishing days for Western and Eastern Baltic Sea respectively (5 days per month of summer ban in both cases); area restrictions on fishing, measured with the help of a satellite coordination system; Member States to issue a special fishing permit for cod for certain vessels, recorded on a list made available on their official website; keeping of a logbook on board Community vessels of an overall length ...[+++]


mogen echter worden uitgevoerd wanneer de vaartuigen een haven in een lidstaat aandoen;

may be carried out when vessels call at a port in a Member State;


Zo zullen vaartuigen die meer dan 15 m lang zijn, van een satellietvolgsysteem (VMS) moeten zijn voorzien en zullen andere vaartuigen aan speciale meldingseisen moeten voldoen, zullen vangsten boven een bepaalde hoeveelheid in aangewezen havens aan land moeten worden gebracht en zullen voorwaarden worden gesteld wat de weging en het vervoer van de aangevoerde kabeljauw en/of heek betreft (Vele van deze voorschriften gelden nu reeds voor op heek vissende vaartuigen in het kader van noodmaatrege ...[+++]

These will include the obligation for vessels over 15 metres to carry satellite vessel monitoring systems (VMS), special reporting requirements for other vessels, an obligation to land catches over a certain quantity in designated ports and conditions for the weighing and transport of landed cod and/or hake (Many of those conditions are already applied to vessels fishing for hake under emergency measures adopted by the Commission last June).


De ICCAT heeft verscheidene aanbevelingen gedaan die bindende voorschriften inzake controle en toezicht bevatten, met name inzake de opstelling en het doorgeven van statistische gegevens, inspecties in de haven, satellietbewaking van vaartuigen, waarneming van schepen en overladingen, alsmede inzake de controle op vaartuigen van niet-verdragsluitende partijen en op staatloze vaartuigen.

ICCAT has adopted a number of recommendations creating control and surveillance obligations, notably on the establishment and transmissions of statistics, inspection in port, vessel surveillance by satellite, vessel observations and transhipments, and checks on non-Contracting Parties' and on stateless vessels.




Anderen hebben gezocht naar : schepen in havens sturen     schepen sturen     vaartuigen in havens sturen     vaartuigen sturen     Vaartuigen in havens sturen     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Vaartuigen in havens sturen' ->

Date index: 2024-08-23
w