Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Algemeen vergelijkend onderzoek EG
EG-vergelijkend onderzoek
Intern vergelijkend onderzoek EG
Methode van vergelijkende meting
Prestatiebeoordeling
Reclame maken voor de galerie
Reclame maken voor de kunstgalerij
Reclame maken voor de publicatie van nieuwe boeken
Reclame maken voor de verschijning van nieuwe boeken
Straatmeubilair voor reclame opstellen
Straatmeubilair voor reclame plaatsen
Vergelijkend onderzoek
Vergelijkend onderzoek
Vergelijkende analyse
Vergelijkende index van normen in Europa
Vergelijkende methode
Vergelijkende reclame
Vergelijking

Vertaling van "Vergelijkende reclame " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE




vergelijkend onderzoek [ prestatiebeoordeling | vergelijkende analyse | vergelijking ]

comparative analysis [ comparative assessment | comparative research | comparison | [http ...]


vergelijkend onderzoek (EU) [ algemeen vergelijkend onderzoek EG | EG-vergelijkend onderzoek | intern vergelijkend onderzoek EG ]

competition (EU) [ EC competition | EC internal competition | EC open competition ]


methode van vergelijkende meting | vergelijkende methode

comparison method of measurement


vergelijkend register van de nationale en Europese normen | vergelijkende index van normen in Europa

Comparative index of national and European standards


medewerker reclame en/of public relations

Advertising/public relations


reclame maken voor de publicatie van nieuwe boeken | reclame maken voor de verschijning van nieuwe boeken

advocate new book releases | endorse new book releases | advertise new book releases | market new book releases


reclame maken voor de galerie | reclame maken voor de kunstgalerij

endorse the gallery | promote the gallery | advertise the gallery | advertising a gallery


straatmeubilair voor reclame opstellen | straatmeubilair voor reclame plaatsen

set up advertising on street furniture | setting up street furniture advertising | install advertising street furniture | set up advertising street furniture
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
de verduidelijking dat de merkhouder het gebruik van zijn merk in geval van vergelijkende reclame kan verbieden wanneer deze vergelijkende reclame niet voldoet aan de voorwaarden van artikel 4 van Richtlijn 2006/114/EG van 12 december 2006 inzake misleidende reclame en vergelijkende reclame;

a trade mark owner may prevent the use of its trade mark in any comparative advertising failing to satisfy the requirements of Article 4 of Directive 2006/114/EC of 12 December 2006 concerning misleading and comparative advertising;


de verduidelijking dat de merkhouder het gebruik van zijn merk in vergelijkende reclame kan verbieden wanneer deze reclame niet aan de voorwaarden van artikel 4 van Richtlijn 2006/114/EG van 12 december 2006 inzake misleidende reclame en vergelijkende reclame voldoet.

a trade mark owner may prevent the use of its trade mark in any comparative advertising failing to satisfy the requirements of Article 4 of Directive 2006/114/EC of 12 December 2006 concerning misleading and comparative advertising;


Het herinnert er verder aan dat het gebruik dat een adverteerder in vergelijkende reclame maakt van een teken dat gelijk is aan of overeenstemt met het merk van een concurrent, in voorkomend geval krachtens de merkenrichtlijn kan worden verboden, tenzij die reclame voldoet aan alle in de richtlijn inzake misleidende reclame en vergelijkende reclame genoemde voorwaarden voor geoorloofdheid.

Next, it points out that the use by an advertiser, in a comparative advertisement, of a sign identical with or similar to the mark of a competitor may be prevented, where appropriate, by virtue of the Trade Marks Directive, unless it satisfies all the conditions laid down in the Directive concerning misleading and comparative advertising under which comparative advertising is permitted.


De richtlijn inzake misleidende reclame (Richtlijn 84/450/EEG), die gold voor zowel transacties tussen ondernemingen als transacties tussen ondernemingen en consumenten, is ingetrokken en de wijzigingen op die richtlijn, in het bijzonder Richtlijn 97/55/EG inzake misleidende reclame teneinde ook vergelijkende reclame te regelen, zijn geconsolideerd in één enkele rechtshandeling: de richtlijn misleidende en vergelijkende reclame (Richtlijn 2006/114/EG), die zich beperkt tot transacties tussen ondernemingen.

The Directive on Misleading Advertising (84/450/EEC), applying both to business-to-business and business-to-consumer transactions, has been repealed and its amendments, in particular, Directive 97/55/EC concerning Misleading Advertising so as to include Comparative Advertising, have been consolidated in a single legal act: the Misleading and Comparative Advertising Directive (MCA) (2006/114/EC) which is constrained to business-to-business transactions.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– gezien Richtlijn 2006/114/EG van het Europees Parlement en de Raad van 12 december 2006 inzake misleidende reclame en vergelijkende reclame ("richtlijn misleidende en vergelijkende reclame"),

- having regard to Directive 2006/114/EC of the European Parliament and of the Council of 12 December 2006 concerning misleading and comparative advertising ("the MCA Directive"),


Het Hof stelt vast dat, teneinde de bescherming van de merken te verzoenen met het gebruik van vergelijkende reclame, een merkhouder niet gerechtigd is een derde het gebruik van een teken dat gelijk is aan of overeenstemt met zijn merk te verbieden in vergelijkende reclame die voldoet aan alle voorwaarden voor geoorloofdheid.

In order to reconcile the protection of marks and the use of comparative advertising, the Court notes that the proprietor of a trade mark is not entitled to prevent the use, by a third party, of a sign identical with, or similar to, his mark, in a comparative advertisement which satisfies all the conditions under which comparative advertising is permitted.


De communautaire richtlijn inzake vergelijkende reclame bepaalt dat vergelijkende reclame geoorloofd is wanneer zij aan zekere voorwaarden voldoet, onder andere wanneer zij niet misleidend is, er niet toe leidt dat op de markt de adverteerder met een concurrent, of merken van de adverteerder met die van een concurrent worden verward, niet de goede naam schaadt van of zich niet kleinerend uitlaat over een merk, en geen oneerlijk voordeel oplevert ten gevolge van een merk.

The Community directive on comparative advertising provides that comparative advertising is to be permitted under certain conditions, inter alia that it is not misleading, that it does not create confusion in the market place between the advertiser and a competitor or between trade marks, that it does not discredit or denigrate a trade mark, and that it does not take unfair advantage of a trade mark.


Richtlijn 84/450/EEG inzake misleidende reclame en vergelijkende reclame staat onder bepaalde voorwaarden vergelijkende reclame toe, waarvan de definitie luidt: „elke vorm van reclame waarbij een concurrent dan wel door een concurrent aangeboden goederen of diensten uitdrukkelijk of impliciet worden genoemd”.

Directive 84/450/EEC concerning misleading and comparative advertising permits, subject to certain conditions, comparative advertising, defined as ‘any advertising which explicitly or by implication identifies a competitor or goods or services offered by a competitor’.


Om te beginnen herinnert het Hof eraan dat volgens vaste rechtspraak, gelet op het feit dat vergelijkende reclame ertoe bijdraagt dat de voordelen van de verschillende vergelijkbare producten objectief worden belicht, en aldus in het belang van de consument een stimulans vormt voor de concurrentie tussen de leveranciers van goederen en diensten, de aan vergelijkende reclame gestelde eisen in de voor deze reclame meest gunstige zin dienen te worden uitgelegd.

First of all, the Court recalled that, since comparative advertising helps to demonstrate objectively the merits of the various comparable products and thus stimulate competition between suppliers of goods and services to the consumer’s advantage, it is settled case-law that the conditions required of comparative advertising must be interpreted in the sense most favourable to such advertising.


over het voorstel voor een richtlijn van het Europees Parlement en de Raad inzake misleidende reclame en vergelijkende reclame (gecodificeerde versie)

on the proposal for a directive of the European Parliament and of the Council concerning misleading and comparative advertising (Codified version)


w