Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Belastinggrondslag
Belastingheffing
Belastingheffing in de thuisstaat
Belastingheffing op inkomsten uit spaargelden
Belastingheffing volgens de regels van de thuisstaat
Fiscaal regime
Fiscaal systeem
Fiscale last
Fiscaliteit
Gemeenschappelijke basis van belastingheffing
Heffingsbevoegdheid
Internationale belastingheffing op transferprijzen
Internationale belastingheffing op verrekenprijzen
Recht op belastingheffing
Recht tot belastingheffing
Spaarbelasting
Taxatie
Uniforme belastinggrondslag

Traduction de «belastingheffing » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
belastingheffing op inkomsten uit spaargelden | belastingheffing op inkomsten uit spaargelden in de vorm van rentebetaling | spaarbelasting

taxation of savings income | taxation of savings income in the form of interest payments


belastingheffing in de thuisstaat | belastingheffing volgens de regels van de thuisstaat

home state taxation


internationale belastingheffing op transferprijzen | internationale belastingheffing op verrekenprijzen

international taxation of a transfer price | international taxing of a transfer price | international taxation of transfer prices | overseas taxation of transfer prices


heffingsbevoegdheid | recht op belastingheffing | recht tot belastingheffing

right of taxation | right to tax | taxing right


belastinggrondslag [ gemeenschappelijke basis van belastingheffing | uniforme belastinggrondslag ]

basis of tax assessment [ common basis of assessment | taxation basis | tax liability | uniform basis of assessment ]


fiscaliteit [ belastingheffing | fiscaal regime | fiscaal systeem | fiscale last | taxatie ]

tax system [ taxation | taxation(GEMET) ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
overwegende dat praktijken van agressieve fiscale planning soms voortkomen uit de cumulatieve voordelen van door de verschillende lidstaten gesloten verdragen ter voorkoming van dubbele belastingheffing, die onbedoeld resulteren in dubbele niet-belastingheffing; overwegende dat de toename van het aantal verdragen ter voorkoming van dubbele belastingheffing tussen individuele lidstaten en derde landen kan leiden tot mogelijke nieuwe mazen in de wetgeving; overwegende dat het, in lijn met actie 15 van het OESO/G20 BEPS-project, noodzakelijk is om een multilateraal instrument voor de wijziging van bilaterale belastingverdragen te ontwikke ...[+++]

whereas aggressive tax planning practices may sometimes arise from the cumulative benefits of double taxation treaties concluded by different Member States, perversely resulting in double non-taxation instead; whereas the proliferation of double tax treaties signed up to by individual Member States with third countries may lead to opportunities for new loopholes; whereas, in line with Action 15 of the OECD/G20 BEPS project, there is a need to develop a multilateral instrument for amending bilateral tax treaties; whereas the Commission should be mandated to negotiate tax agreements with third countries on behalf of the Union instead of ...[+++]


(i) overwegende dat praktijken van agressieve fiscale planning soms voortkomen uit de cumulatieve voordelen van door de verschillende lidstaten gesloten verdragen ter voorkoming van dubbele belastingheffing, die onbedoeld resulteren in dubbele niet-belastingheffing; overwegende dat de toename van het aantal verdragen ter voorkoming van dubbele belastingheffing tussen individuele lidstaten en derde landen kan leiden tot mogelijke nieuwe mazen in de wetgeving; overwegende dat het, in lijn met actie 15 van het OESO/G20 BEPS-project, noodzakelijk is om een multilateraal instrument voor de wijziging van bilaterale belastingverdragen te ontw ...[+++]

(i) whereas aggressive tax planning practices may sometimes arise from the cumulative benefits of double taxation treaties concluded by different Member States, perversely resulting in double non-taxation instead; whereas the proliferation of double tax treaties signed up to by individual Member States with third countries may lead to opportunities for new loopholes; whereas, in line with Action 15 of the OECD/G20 BEPS project, there is a need to develop a multilateral instrument for amending bilateral tax treaties; whereas the Commission should be mandated to negotiate tax agreements with third countries on behalf of the Union instea ...[+++]


Op het ogenblik staat de Franse wetgeving inzake de belastingheffing op de overdracht van edelmetalen de in Frankrijk ingezeten belastingplichtigen toe om te kiezen tussen twee regelingen: hetzij belastingheffing op het bedrag van de gerealiseerde meerwaarde tegen het progressieve tarief van de inkomstenbelasting voor natuurlijke personen, volgens de normale regels, hetzij belastingheffing tegen een forfaitair tarief van 16 % op het totale bedrag van de verkoop.

Currently, French legislation concerning taxation on the sale of precious metals allows taxpayers resident in France to choose between two tax options. The first option is to pay tax on the amount of capital gains realised at the progressive personal income tax rate, in accordance with the standard rules. The second is to pay a flat-rate tax of 16% on the total amount of the sale.


Ten eerste stelt de Commissie voor de definitie van vouchers voor btw-doelstellingen en van de plaats van belastingheffing voor vouchertransacties te harmoniseren, teneinde dubbele belastingheffing of dubbele niet-belastingheffing te vermijden.

Firstly, the Commission proposes to harmonise the definition of vouchers for VAT purposes and the point of taxation for voucher transactions, to prevent mismatches which result in double taxation or double non-taxation.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Daarom moeten ook deze marktdeelnemers de mogelijkheid krijgen om voor belastingheffing te kiezen zodat de bezorgdheid over dubbele belastingheffing wordt weggenomen die eventueel kan ontstaan als een dergelijke belastingheffing wordt gecoördineerd met nationale belastingen op verzekerings- en financiële diensten.

It is therefore appropriate to extend the possibility to opt for taxation for such operators, preventing any double taxation concerns that may arise by coordinating such taxation with national taxes on insurance and financial services .


Rechtstreekse belastingheffing: de Commissie vraagt België een eind te maken aan de discriminerende belastingheffing van inkomende dividenden

Direct taxation: Commission requests Belgium to end discriminatory taxation of inbound dividends


Onder het Belgische belastingstelsel bestaat er geen dubbele belastingheffing voor binnenlandse dividenden terwijl dit wel het geval is voor inkomende dividenden.

Under the Belgian tax system, there is no double taxation for domestic dividends while there is for inbound dividends.


De Europese Commissie heeft België formeel verzocht een eind te maken aan de discriminerende belastingheffing op dividenden die door buitenlandse vennootschappen worden uitgekeerd aan Belgische particuliere beleggers (inkomende dividenden).

The European Commission has sent Belgium a formal request to end the discriminatory taxation of dividends paid by foreign companies (inbound dividends) to Belgian private investors.


de uiteenlopende belastingheffing op participaties en vermogensrendement in de lidstaten (dubbele belastingheffing); het geschiktste tijdstip van belastingheffing bij aandelenopties (uitoefening van de optie); en belastingheffing op het moment dat de door uitoefening van de opties verworven aandelen worden verkocht,

different levels of taxation on share values and capital yield in the Member States (double taxation); the most appropriate time to tax share options (exercise of a stock option); tax only to be payable when the shares acquired by way of option conversion are sold;


De Raad heeft op 13 december 2001 zijn politiek akkoord gegeven aan de tekst van een richtlijn die voorziet in effectieve belastingheffing op de rente-inkomsten die EU-ingezetenen ontvangen uit in het buitenland uitgezette spaargelden. Het voorstel van de Commissie dateert uit juli 2001 en was op 7 december 2001 gewijzigd door de groep op hoog niveau inzake belastingheffing.

The Council on 13 December 2001 gave its political agreement to the text of a Directive to ensure effective taxation of interest income from cross-border investment of savings paid to individuals within the Community as proposed by the Commission in July 2001 and amended by the High Level Group on Taxation on 7 December.


w