Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Behoorlijk bestuur
Bestuur van de gemeenteraad
Bestuur van de stadsdeelvergadering
Bestuur van de wijkvergadering
Budgettaire governance van de EU
Budgettaire governance van de Europese Unie
Corporate governance
Departementaal bestuur
Digitale overheid
E-Gov
E-Government
E-administratie
E-bestuur
E-gov
E-government
E-overheid
E-regering
EGovernment
Economisch bestuur
Economisch bestuur van de EU
Economisch bestuur van de Europese Unie
Economisch toezicht in de EU
Economisch toezicht in de Europese Unie
Economische governance van de EU
Economische governance van de Europese Unie
Elektronisch bestuur
Elektronische administratie
Elektronische overheid
Elektronische regering
Gemeentebestuur
Gemeentelijk bestuur
Gemeenteraad
Governance
Medewerker openbaar bestuur
On line werkende overheid
On-lineadministratie
On-lineoverheid
Ondernemingsbestuur
Openbaar bestuur
Overheidsbestuur
Plaatselijk gezag
Plaatselijke overheid
Regionaal orgaan
VSCB
Vennootschapsbestuur

Vertaling van "bestuur van de gemeenteraad " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Bestuur van de gemeenteraad

Bureau of the municipal assembly


plaatselijke overheid [ departementaal bestuur | gemeentebestuur | gemeentelijk bestuur | gemeenteraad | plaatselijk gezag | regionaal orgaan ]

local government [ county council | local administration | local powers | municipal authority | town council ]


economische governance van de EU [ budgettaire governance van de EU | budgettaire governance van de Europese Unie | economisch bestuur (EU) | economisch bestuur van de EU | economisch bestuur van de Europese Unie | economische governance van de Europese Unie | economisch toezicht in de EU | economisch toezicht in de Europese Unie ]

economic governance (EU) [ economic governance of the EU | economic governance of the European Union | fiscal governance of the EU | fiscal governance of the European Union ]


Verdrag inzake stabiliteit, coördinatie en bestuur | Verdrag inzake stabiliteit, coördinatie en bestuur in de economische en monetaire unie | Verdrag inzake stabiliteit, coördinatie en bestuur in de economische en monetaire unie tussen het Koninkrijk België, de Republiek Bulgarije, het Koninkrijk Denemarken, de Bondsrepubliek Duitsland, de Republiek Estland, Ierland, de Helleense Republiek, het Koninkrijk Spanje, de Franse Republiek, de Italiaanse Republiek, de Republiek Cyprus, de Republiek Letland, de Republiek Litouwen, het Groothertogdom Luxemburg, Hongarije, Malta, het Koninkrijk der Nederlanden, de Republiek Oostenrijk, de Republie ...[+++]

Treaty on Stability, Coordination and Governance | Treaty on Stability, Coordination and Governance in the Economic and Monetary Union | TSCG [Abbr.]


digitale overheid (nom féminin) | e-administratie (nom féminin) | e-bestuur (nom neutre) | e-gov (nom neutre) | e-Gov (nom neutre) | eGovernment (nom neutre) | e-government (nom neutre) | e-Government (nom neutre) | elektronisch bestuur (nom neutre) | elektronische administratie (nom féminin) | elektronische overheid (nom féminin) | elektronische regering (nom féminin) | e-overheid (nom féminin) | e-regering (nom féminin) | on-lineadministratie (nom féminin) | on-lineoverheid (nom féminin) | on line werkende overheid (nom féminin)

e-administration (nom) | e-gov (nom) | e-Gov (nom) | eGovernment (nom) | e-government (nom) | e-Government (nom) | electronic administration (nom) | electronic government (nom) | electronic public administration (nom) | net government (nom) | online administration (nom) | on-line administration (nom) | online government (nom) | on-line government (nom)




bestuur van de stadsdeelvergadering | Bestuur van de wijkvergadering

Bureau of the parish assembly


governance [ behoorlijk bestuur ]

governance [ e-governance ]


Behoorlijk bestuur | Corporate governance | Ondernemingsbestuur | Vennootschapsbestuur

Corporate governance


openbaar bestuur (nom neutre) | overheidsbestuur (nom neutre)

public administration (nom neutre)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. verzoekt de regering gevolg te geven aan de aanbevelingen in het eindverslag van de OVSE/ODIHR over de parlements-, gemeenteraads- en vervroegde presidentsverkiezingen in mei 2012, met name ten aanzien van de bijlegging van electorale geschillen, de transparantie van de kiezersregistratie en de politieke financiering, alsmede het rechtskader voor verkiezingen in Servië te consolideren en te harmoniseren, aangezien eventuele wijzigingen in de kieswet volgens internationale normen ruim vóór de verkiezingen moeten plaatsvinden;

37. Calls on the government to take up the recommendations contained in the OSCE/ODIHR final report on the parliamentary, local and early presidential elections of May 2012, especially with regard to the resolution of electoral disputes, the transparency of voter registration and political finance, as well as to consolidate and harmonise the legal framework for elections in Serbia, given that, according to international standards, any changes to electoral laws should be carried out well before any elections;


Op 19 oktober 1999 gaf het uitvoerend college van de gemeenteraad (hierna „uitvoerend college” genoemd) de gemeenteraad het advies dat het algemene doel dat de gemeente met de concessiestroom diende na te streven de maximalisatie van de opbrengst over een lange periode moest zijn, teneinde een stabiele planningshorizon te krijgen.

On 19 October 1999, the Municipal Council Executive Committee (‘Executive Committee’) recommended to the Municipal Council that the overall goal for handling the municipality’s concession power should be to maximize return on a long-term basis in order to obtain a stable planning horizon.


De gemeenteraad bekrachtigde het advies van het uitvoerend college met één wijziging, die door de burgemeester werd voorgesteld en als amendement op de strategie werd bekrachtigd: in plaats van dat aan de burgemeester expliciet „volmacht wordt verleend om overeenkomsten te sluiten conform de strategie waartoe de gemeenteraad besluit”, luidde het definitieve besluit dat „als eerste stap in de uitvoering van deze strategie wordt NEAS uitgenodigd om zijn belang in de zaak zoals beschreven in zijn brief aan de gemeente van 9 november te bespreken”.

The Municipal Council confirmed the recommendation of the Executive Committee with one adjustment, suggested by the Mayor and confirmed by way of an amendment to the strategy: instead of the Mayor being explicitly ‘granted power of attorney to enter into agreements according to the strategy decided by the Municipal Council’, the final decision stated that ‘as a first step in executing this strategy, NEAS is invited to discuss their interest in the matter as outlined in their letter to the municipality dated 9 November’.


2. is ingenomen met de manier waarop in mei 2012 de parlements-, gemeenteraads- en vervroegde presidentiële verkiezingen zijn gehouden, die volgens de OVSE en het ODIHR werden gekenmerkt door eerbiediging van de grondrechten en fundamentele vrijheden; verzoekt de regering gevolg te geven aan de aanbevelingen in het eindverslag van de OVSE en het ODIHR teneinde de transparantie van het verkiezingsproces te vergroten;

2. Welcomes the conduct of the parliamentary, local and early presidential elections held in May 2012, characterised, according to the OSCE/ODIHR, by respect for fundamental rights and freedoms; invites the government to take up the recommendations contained in the OSCE/ODHIR final report in order to enhance the transparency of the election process;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
193. herinnert eraan dat bij het Verdrag van Maastricht uit 1992 het begrip „burgerschap van de Unie” werd ingevoerd, waarbij alle burgers van de Unie het recht werd verleend vrij op het grondgebied van de Unie te reizen en te verblijven, te stemmen en zich kandidaat te stellen bij verkiezingen voor de gemeenteraad en het Europees Parlement in de lidstaat waar hij of zij verblijf houdt, beschermd te worden door de diplomatieke of consulaire autoriteiten van eender welke lidstaat, een verzoekschrift tot het Europees Parlement te richten en een beroep te doen op de Europese Ombudsman, alsook een reeks rechten op verschillende gebieden, zoa ...[+++]

193. Recalls that the 1992 Treaty of Maastricht introduced the concept of ‘citizenship of the Union’, conferring on every citizen of the Union the right to move and reside freely within the territory of the Union, the right to vote and to stand as a candidate in municipal elections and in elections to the European Parliament in the Member State in which he or she resides, protection by the diplomatic or consular authorities of any Member State, the right to petition the European Parliament and to apply to the European Ombudsman, and a series of rights in various fields such as the free movement of goods and services, consumer protection ...[+++]


De verkiezing van Vasile Bran is op schijngronden ongedaan gemaakt door de gemeenteraad, terwijl Iulian Mara niet de eed af kon leggen, omdat het besluit dat hem in zijn positie bevestigde op administratieve gronden werd aangevochten door het bestuur van het gewest Braşov.

Vasile Bran’s election was unjustifiably invalidated by the decision of the local council, while Iulian Mara could not take the oath as the decision which validated his position was contested through administrative legal proceedings by the Prefect’s Institution for Braşov County.


Bij schrijven van 21 februari 2007 hebben de Zweedse autoriteiten een door de voorzitter van de gemeenteraad van Åre ondertekende brief overgelegd. In de brief van de voorzitter van de gemeenteraad wordt een aantal algemene marktindexen (consumentenprijsindex, onroerendgoedindex voor kleinhandelszaken, etc.) genoemd die zijn toegepast om de waardestijging van het stuk grond in de bovengenoemde periode te schatten.

In February 2007 the Swedish authorities provided a letter signed by the Head of the Town Council of Åre, where several general market indexes (Retail Price Index, Property price index for retail outlets, etc.) are applied to the sale price in order to estimate the increase in price of the land during the period mentioned above.


Feleknas Uca Betreft: Het ontslag van burgemeester Demirbas en de ontbinding van de gemeenteraad van Sur naar aanleiding van het besluit van de gemeenteraad om voor het plaatselijke publiek gemeentelijke diensten aan te bieden in meerdere talen

Feleknas Uca Subject: Dismissal of Mayor Demirbas and dissolution of the Sur Municipal Council in response to the municipal council's decision to provide multilingual municipal services for local people


9. Onverminderd de verantwoordelijkheden van de directeur, zoals beschreven in artikel 11, ziet het dagelijks bestuur in opdracht van de Raad van bestuur toe op de uitvoering van de besluiten van de Raad van bestuur en neemt het in de tijd tussen twee vergaderingen van de Raad van bestuur alle voor het behoorlijk bestuur van het Agentschap noodzakelijke maatregelen. De Raad van bestuur kan de in de artikelen 10, 13, 14 en 15 bedoelde bevoegdheden niet aan het dagelijks bestuur delegeren.

9. Without prejudice to the responsibilities of the Director, as set out in Article 11, the Bureau shall, as delegated by the Governing Board, monitor the implementation of the decisions of the Governing Board and take all necessary measures for the proper governing of the Agency between the Governing Board meetings. The Governing Board may not delegate to the Bureau the competences referred to in Articles 10, 13, 14 and 15.


De Commissie meende dat de maatregelen van het gemeentebestuur van Torrelavega ertoe lijken te hebben geleid dat de schulden van de onderneming in feite met 116 miljoen ESP zijn verminderd en dat het feit dat de gemeenteraad een "bijzondere overeenkomst" met de onderneming had gesloten, impliceerde dat de gemeenteraad gebruik heeft gemaakt van discretionaire bevoegdheden en dat hiermee derhalve staatssteun kon zijn gemoeid, en

The Commission noted that the actions taken by the Torrelavega City Council appeared to have reduced de facto the company's debts by ESP 116 million and that the fact that the City Council had reached a "special agreement" with the company implied that it has used discretionary powers and that consequently State aid could be involved; and


w