Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Behoorlijk bestuur
Behoorlijk ondernemingsbestuur ten uitvoer brengen
Budgettaire governance van de EU
Budgettaire governance van de Europese Unie
Commissie CONST
Corporate governance
Corporate governance implementeren
Corporate governance instellen
Corporate governance ten uitvoer brengen
Deugdelijk bestuur
Digitale overheid
E-Gov
E-Government
E-administratie
E-bestuur
E-gov
E-government
E-overheid
E-regering
EGovernment
Economisch bestuur
Economisch bestuur van de EU
Economisch bestuur van de Europese Unie
Economisch toezicht in de EU
Economisch toezicht in de Europese Unie
Economische governance van de EU
Economische governance van de Europese Unie
Elektronisch bestuur
Elektronische administratie
Elektronische overheid
Elektronische regering
Global governance
Good governance
Governance
Meerlagig bestuur
Mondiaal bestuur
Mondiale governance
Multi-level governance
On line werkende overheid
On-lineadministratie
On-lineoverheid
Ondernemingsbestuur
QUANGO
Quasi-autonomous national government organisation
Quasi-autonomous national government organization
Vennootschapsbestuur

Vertaling van "governance " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
global governance | mondiaal bestuur | mondiale governance

global governance


governance [ behoorlijk bestuur ]

governance [ e-governance ]


economische governance van de EU [ budgettaire governance van de EU | budgettaire governance van de Europese Unie | economisch bestuur (EU) | economisch bestuur van de EU | economisch bestuur van de Europese Unie | economische governance van de Europese Unie | economisch toezicht in de EU | economisch toezicht in de Europese Unie ]

economic governance (EU) [ economic governance of the EU | economic governance of the European Union | fiscal governance of the EU | fiscal governance of the European Union ]


corporate governance implementeren | corporate governance instellen | behoorlijk ondernemingsbestuur ten uitvoer brengen | corporate governance ten uitvoer brengen

implement corporate governance


Quasi-autonomous national government organisation | Quasi-autonomous national government organization | QUANGO [Abbr.]

non-departmental public body | quango | quasi-autonomous non-governmental organisation | NDPB [Abbr.]


commissie CONST | commissie Constitutionele aangelegenheden en Europese governance | commissie Constitutionele aangelegenheden, Europese governance en ruimte van vrijheid, veiligheid en recht

Commission for Constitutional Affairs and European Governance | Commission for Constitutional Affairs, European Governance and the Area of Freedom, Security and Justice | CONST commission


multi-level governance [ meerlagig bestuur ]

multi-level governance [ multilevel governance | multilevel policy ]


digitale overheid (nom féminin) | e-administratie (nom féminin) | e-bestuur (nom neutre) | e-gov (nom neutre) | e-Gov (nom neutre) | eGovernment (nom neutre) | e-government (nom neutre) | e-Government (nom neutre) | elektronisch bestuur (nom neutre) | elektronische administratie (nom féminin) | elektronische overheid (nom féminin) | elektronische regering (nom féminin) | e-overheid (nom féminin) | e-regering (nom féminin) | on-lineadministratie (nom féminin) | on-lineoverheid (nom féminin) | on line werkende overheid (nom féminin)

e-administration (nom) | e-gov (nom) | e-Gov (nom) | eGovernment (nom) | e-government (nom) | e-Government (nom) | electronic administration (nom) | electronic government (nom) | electronic public administration (nom) | net government (nom) | online administration (nom) | on-line administration (nom) | online government (nom) | on-line government (nom)


Behoorlijk bestuur | Corporate governance | Ondernemingsbestuur | Vennootschapsbestuur

Corporate governance


deugdelijk bestuur (nom neutre) | good governance (nom)

good governance (nom neutre)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4. onderstreept dat solidariteit de kernwaarde is waarop de Europese Unie en het EU-kader voor economische governance gebaseerd zijn; is van mening dat deze evaluatie moet worden aangegrepen om het kader voor economische governance verder te verbeteren, onder andere met het oog op een betere coördinatie met het Europees sociaal acquis en de verbetering van de Europese sociale governance ten einde de werkloosheid, armoede en sociale uitsluiting terug te dringen; benadrukt in dit verband het belang van een beter systeem van coördinatie voor de gehele eurozone;

4. Emphasises that solidarity is the core value on which the European Union and the EU´s economic governance framework is built; believes that this review presents an opportunity to further improve the economic governance framework, with a view inter alia to achieving better coordination with the European social acquis and to improving European social governance so as to reduce unemployment, poverty and social exclusion; in this connection, stresses the importance of a better coordination system for the euro area as a whole;


1. herhaalt zijn oproep aan de Commissie om de governance van de interne markt te versterken door een jaarlijkse governance-cyclus voor de interne markt vast te stellen als een specifieke pijler van het Europees semester, met inbegrip van het scorebord van de interne markt, een jaarverslag over de integratie van de interne markt als onderdeel van de jaarlijkse groeianalyse, richtsnoeren van de Europese Raad voor de lidstaten, nationale actieplannen gericht op de tenuitvoerlegging van de richtsnoeren inzake de interne markt, en gerichte landenspecifieke aanbevelingen; verzoekt de Commissie voorts om ten volle rekening te houden met cruci ...[+++]

1. Reiterates its call on the Commission to strengthen Single Market governance by establishing, as a specific pillar of the European Semester, an annual Single Market governance cycle that includes the Internal Market Scoreboard, an annual report on the integration of the Single Market as part of the Annual Growth Survey, European Council guidance to Member States, national action plans aimed at implementing the Single Market guidelines, and dedicated country-specific recommendations; calls on the Commission, furthermore, to take full account of the key growth areas – identified as the services sector, the energy sector, the transport ...[+++]


BX. overwegende dat de beoordeling van de situatie van de interne markt een integraal onderdeel van het Europees semester moet worden, waarbij een rubriek „governance van de interne markt” moet worden ingevoerd naast de rubriek „economische governance”; overwegende dat het voorstel van de Commissie om een jaarverslag over de integratie van de interne markt voor te bereiden ter aanvulling van het gegevensmateriaal voor de landenspecifieke aanbevelingen, de basis kan vormen voor een toekomstige jaarlijkse internemarktcyclus binnen het Europees semester;

BX. whereas the evaluation of the state of the Single Market should become an integral part of the European Semester, with a Single Market Governance pillar being put in place alongside the Economic Governance pillar; whereas the proposal of the Commission to prepare an annual report on the integration of the Single Market contributing to the evidence base underpinning country-specific recommendations could lay the foundation for a future annual Single Market cycle within the European Semester;


Met haar groenboek over EU‑corporate governance van 2011 (IP/11/404) startte de Commissie een diepgaande reflectie om de doeltreffendheid van de huidige regels inzake corporate governance voor Europese vennootschappen te evalueren.

With its 2011 Green Paper on EU corporate governance (IP/11/404) the Commission initiated an in-depth reflection to evaluate the effectiveness of the current corporate governance rules for European companies.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Uit het scorebord dat het CvdR ontwikkelde om de evolutie van multilevel governance op Europees niveau te volgen, blijkt dat er tekortkomingen en lacunes blijven bestaan in de naleving van het beginsel van multilevel governance, met name bij grote kerndossiers voor de Unie zoals de Europa 2020-strategie, het energiebeleid en het programma van Stockholm voor asiel en immigratie.

The CoR's Multilevel Governance Scoreboard, which monitors the progress of multilevel governance at EU level, demonstrates the persistence of deficits and gaps in observing the principle of multilevel governance, including in key EU dossiers such as the Europe 2020 strategy, energy policy and the Stockholm Programme on immigration and asylum.


Zie bv. Study on Monitoring and Enforcement Practices in Corporate Governance in the Member States, ( [http ...]

See e.g. the study on Monitoring and Enforcement Practices in Corporate Governance in the Member States, available at [http ...]


37. legt de nadruk op de centrale rol van een goede budgettaire governance, gebaseerd op een stelsel van regels en procedures gericht op het bepalen van de samenstelling, de uitvoering en de controle van de overheidsbegroting op middellange termijn waarin wordt toegezien op zowel de financiële consolidatie van de EU-lidstaten als op een herwaardering van overheidsuitgaven in combinatie met een analyse van de context (communautair, nationaal en lokaal) en in combinatie met een definitie van doelstellingen waaronder een effectbeoordeling, voorafgaand en aan het eind, en de controle en beoordeling van het resultaat, de prestaties en de corr ...[+++]

37. Emphasises the central role of sound budgetary management, based on a set of rules and procedures aimed at determining how public budgets are to be prepared, implemented and monitored in the medium term, taking account of the Member States' budgetary consolidation and the reorganisation of public expenditure, to be accompanied by a context analysis method (at Community, national and local level) and the definition of objectives, including prior and subsequent impact assessment, verification and evaluation of results and performances, and adjustment mechanisms by PBB; considers that steps should be taken to ensure that Member States' fiscal governance rules are ...[+++]


Ook vóór de bijeenkomst van het Internet Governance Forum in Athene was er al vooruitgang geboekt inzake een ander aspect van internet governance: op 30 september 2006 werd de bestaande intentieverklaring tussen het Amerikaanse Ministerie van handel en de "Internet Corporation for Assigned Names and Numbers” vervangen door lichtere 'governance'-regelingen, die tegen 2009 volledig moeten uitdoven.

There has already been some progress on another important aspect of internet governance prior to the Athens meeting of the Internet Governance Forum: On 30 September 2006, the existing Memorandum of Understanding between the US Department of Commerce and the Internet Corporation for Assigned Names and Numbers” was replaced by lighter 'governance' arrangements, which should end completely by 2009.


Sociale governance: Het streven naar verbetering van de governance door nieuwe maatregelen op allerlei gebieden, zoals financiën, economie, milieu, sociale aangelegenheden, zonder enig onderling verband, komt niet overeen met onze opvatting van governance.

Social governance: Seeking to bring about improvements in governance by the addition of measures in various areas - financial, economic, environmental, social – without any link between them, is not our idea of governance.


Daar de Europese governance er in eerste instantie op gericht moet zijn de kloof tussen Europa en de burgers te dichten, beperkt de discussie over deze governance zich niet tot louter institutionele aangelegenheden maar heeft ze ook meer algemeen betrekking op de politieke cultuur. Dit is de mening van de heer Delebarre (FR-PSE), loco-burgemeester van Duinkerke en rapporteur van het advies over het "Witboek over Europese governance" dat tijdens de laatste zitting van het CvdR is goedgekeurd.

Since the main issue at stake in European governance is to bridge the gap between Europe and its citizens, the debate on European governance not only deals with institutional issues, but also concerns political culture in a more general sense, according to Michel Delebarre (FR-PES), deputy mayor of Dunkirk and rapporteur for the opinion on the Commission's White Paper on European governance, which was presented at the plenary session.


w