Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BTW
BTW-identificatie
BTW-inkomsten
BTW-registratie
BTW-tarief
Belasting op de toegevoegde waarde
Bij de receptie van een hotel werken
Bij de registratie assisteren
Bruto BTW-registratie
Gasten ontvangen
Helpen bij het inchecken
Integrale bruto BTW-registratie
Omzetbelasting
Rapporten over de registratie van de partij opstellen
Wetgeving inzake belasting over de toegevoegde waarde
Wetgeving inzake btw
Wetgeving inzake omzetbelasting

Vertaling van "btw-registratie " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


BTW-identificatie | BTW-registratie

registration for VAT




BTW [ belasting op de toegevoegde waarde | omzetbelasting ]

VAT [ turnover tax | value added tax | Sales tax(STW) ]






documentatie over de registratie van de partij opstellen | rapporten over de registratie van de partij opstellen

batch record documentation preparing | batch record documentation writing | preparing batch record documentation | write batch record documentation


ondersteuningsset voor mobiel apparaat voor langdurige ambulante elektrocardiografische registratie

Electrocardiographic long-term ambulatory recording support kit


wetgeving inzake omzetbelasting | wetgeving inzake belasting over de toegevoegde waarde | wetgeving inzake btw

value-added tax legislation | value-added tax rules | value-added tax law | value-added tax regulation


gasten ontvangen | helpen bij het inchecken | bij de receptie van een hotel werken | bij de registratie assisteren

help with check-in | show guests around after check-in | assist at check-in | assist during check-in
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De lidstaten dienen ervoor te zorgen dat: binnen een termijn van ten hoogste één week een nieuwe onderneming kan worden opgericht[10]; de aanloopkosten laag zijn en slechts administratieve kosten omvatten; ondernemingen via bedrijvenloketten op één plaats en/of elektronisch aan hun wettelijke verplichtingen kunnen voldoen (met inbegrip van BTW-registratie); de indienstneming van de eerste werknemer via een enkel overheidsloket kan worden geregeld; onderwijs in ondernemerschap in schoolcurricula wordt opgenomen.

Member States should ensure that: start-up time for a new business is no more than one week[10]; start up fees are low, reflecting only administrative costs; one-stop shops for start-ups enable companies to fulfil regulatory obligations (including VAT registration) in a single location and/or electronically; administration relating to the recruitment of the first employee can be done through a single contact point; entrepreneurship education is included in school curricula.


Er zal bijzondere aandacht worden geschonken aan voorstellen die de wetgeving voor het mkb eenvoudiger kunnen maken, met name op het gebied van het vennootschapsrecht. De lidstaten wordt verzocht: streefcijfers vast te stellen die aansluiten bij de toezegging van 25% lastenverlichting op EU-niveau in 2012, voor zover dat nog niet gebeurd is, en naar die cijfers toe te werken; te zorgen voor snelle goedkeuring van de voorstellen inzake administratievelastenverlichting in de communautaire wetgeving; het voorstel van de Commissie goed te keuren waardoor de lidstaten de drempel voor btw-registratie kunnen optrekken naar 100 000 euro.

Particular attention will be paid to identifying proposals where legislation could be simplified for the benefit of SMEs, including in particular company law, and the Member States are invited to: adopt targets of comparable ambition to the commitment to cut administrative burdens by 25% by 2012 at EU level, where this has not yet been done, and implement them ensure swift adoption of the proposals relating to the reduction of the administrative burden in Community legislation adopt the Commission proposal which would permit Member States to increase the threshold for VAT registration to €100 000.


De vragen hadden betrekking op de volgende hoofdgebieden: de organisatie van belastingdiensten; btw-identificatie, -registratie en -uitschrijving; douaneregeling 42; btw-aangifte en -betaling; inning en invordering van btw; controle en onderzoek betreffende btw; beslechtingssysteem voor fiscale geschillen; en naleving van de btw-voorschriften.

The questions concerned the following main subject areas: the organisation of tax administrations; VAT identification, registration and deregistration; Customs Procedure 42; VAT returns and payments; VAT collection and recovery; VAT audit and investigation; tax dispute resolution system; and VAT compliance.


De Commissie zal in 2016 wetgevingsvoorstellen indienen om de administratieve lasten voor bedrijven die het gevolg zijn van het bestaan van verschillende btw-regelingen terug te dringen, onder meer door i) het huidige elektronische registratie- en betalingssysteem uit te breiden tot de onlineverkoop van materiële goederen binnen de EU en uit derde landen, ii) een gemeenschappelijke EU-brede vereenvoudiging door te voeren (btw-drempel) om kleine startersbedrijven op het gebied van e-commerce te helpen, iii) mogelijk te maken dat controles door het thuisland worden verricht, zodat grensoverschrijdende ondernemingen voor de btw slechts één ...[+++]

The Commission will make legislative proposals in 2016 to reduce the administrative burden on businesses arising from different VAT regimes including (i) extending the current single electronic registration and payment mechanism to intra-EU and 3rd country online sales of tangible goods, (ii) introducing a common EU-wide simplification measure (VAT threshold) to help small start-up e-commerce businesses, (iii) allowing for home country controls including a single audit of cross-border businesses for VAT purposes and (iv) removing the VAT exemption for the importation of small consignments from suppliers in third countries.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Een modern registratieproces is alomvattend en maakt gebruik van controles voorafgaand aan de registratie, programma's voor toezicht na de registratie met betrekking tot de naleving van de btw-aangifte- en betalingsvoorschriften door risicovolle ondernemingen en uitschrijving zodra er niet langer aan de voorwaarden voor registratie wordt voldaan[16].

A modern registration process is an end-to-end process that embraces pre-registration checks, post-registration monitoring programs for VAT filing and payment compliance of risky traders, and deregistration as soon as the conditions for registration fail to be complied with[16].


Op EU-niveau worden sinds 2001 20 basisoverheidsdiensten gemonitord, 12 voor burgers (inkomstenbelasting, arbeidsbemiddeling, socialezekerheidsuitkeringen, persoonlijke documenten, inschrijving van voertuigen, bouwvergunningen, aangifte bij de politie, openbare bibliotheken, certificaten van de burgerlijke stand, adreswijziging, e-gezondheid, inschrijving in het hoger onderwijs) en 8 voor ondernemingen (sociale bijdragen voor werknemers, vennootschapsbelasting, btw, registratie van ondernemingen, indienen van gegevens bij het bureau voor de statistiek, douaneaangifte, milieuvergunningen, e-aanbesteding).

At the EU level, 20 basic public services are monitored since 2001, 12 for citizens (income taxes, job search, social security benefits, personal documents, car registration, building permission, declaration to the police, public libraries, civil status certificates, change of address, e-health, enrolment in higher education) and 8 for businesses (social contribution to employees, corporate tax, VAT, company registration, submission of data to statistical office, custom declaration, environment related permits, eProcurement).


Dit moet samen gaan met de invoering van goed functionerende centrale loketten door de lidstaten, om meervoudige btw-registraties, hogere nalevingskosten en negatieve cashfloweffecten voor internationaal opererende bedrijven te voorkomen.

This needs to be accompanied by the introduction of well-functioning one-stop shops (OSS) by Member States, in order to avoid multiple VAT registrations, increased compliance costs and negative cash flow effects for internationally operating businesses.


Krachtens de bijzondere regeling voor langs elektronische weg geleverde diensten hoeft een reisbureau zich slechts in een lidstaat voor BTW-registratie aan te melden, maar het toegepaste BTW-tarief is het tarief van het land van verblijf van de klant.

Under the special scheme for electronic services, an operator is only required to register for VAT in one Member State, but the rate of VAT charged is that of the country of residence of the customer.


Het is niet wenselijk om een regeling hiervoor aan elke lidstaat over te laten, daar dit kan resulteren in bijkomende, onnodige administratieve rompslomp voor deze dienstverleners, die zich in het ergste geval wellicht in elke lidstaat voor BTW-registratie zouden moeten aanmelden.

It is not desirable to leave this up to each Member State to regulate, as this might result in additional and unreasonable administrative burdens on these suppliers, as they may, in a worst case scenario, be required to register for VAT in every Member State.


Het gaat hier om vergelijkbare situaties, beide betreffen zij niet-gevestigde dienstverleners die diensten verlenen aan klanten in de EU, en de nieuwe regeling met BTW-registratie in één lidstaat en verdeling van belastingopbrengsten kan gemakkelijk worden aangepast en voor deze doeleinden worden gebruikt.

The two situations are comparable, both concern non-established suppliers supplying services to EU customers and the new scheme with a single country registration, with revenue allocation, could easily be adapted and used for these purposes.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'btw-registratie' ->

Date index: 2023-05-05
w