Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advies geven over buitenlands beleid
Adviseren over buitenlands beleid
Buitenlands beleid
Buitenlands beleid analyseren
Buitenlandse betrekkingen
Buitenlandse politiek
Buitenlandse zaken
Europees buitenlands beleid
GBVB
Gemeenschappelijk buitenlands beleid
Gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid
POBB
Programma Ondersteuning Buitenlands Beleid
Raad geven over buitenlands beleid
Werkgroep Buitenlands beleid

Traduction de «buitenlands beleid analyseren » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
buitenlands beleid analyseren

test foreign affairs policies | test overseas affairs policies | analyse foreign affairs policies | investigate foreign affairs policies


raad geven over buitenlands beleid | advies geven over buitenlands beleid | adviseren over buitenlands beleid

produce foreign affairs policies suggestions | provide foreign affairs policies solutions | advise on foreign affairs policies | develop foreign affairs policies recommendations


gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid [ Europees buitenlands beleid | GBVB | gemeenschappelijk buitenlands beleid ]

common foreign and security policy [ CFSP | common foreign policy | common security policy | European foreign policy ]


buitenlands beleid [ buitenlandse betrekkingen | buitenlandse politiek | buitenlandse zaken ]

foreign policy [ foreign affairs | foreign relations ]


Werkgroep Buitenlands beleid

Working Party on External Policy


witboek over het Europees buitenlands beleid en het veiligheidsbeleid

White Paper on the European foreign policy and security policy


Programma Ondersteuning Buitenlands Beleid | POBB [Abbr.]

Foreign Policy Support Programme
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
25. merkt op dat de EU over de capaciteit moet beschikken om haar interne bestuursstructuren aan te passen en te hervormen met het oog op een besluitvormingsproces dat haar pluraliteit weerspiegelt en consensus bevordert; benadrukt dat een coherente benadering van het buitenlands beleid van de EU met betrekking tot de BRICS-landen en andere opkomende mogendheden ook naar voren moet komen in het functioneren van de EDEO; gelooft dat de EDEO, in nauw overleg met het Parlement, de strategische partnerschappen met de afzonderlijke BRICS-landen dient te herzien en te versterken, en hun kenmerkende eigenschappen en poten ...[+++]

25. Notes that the EU should have capacity to adjust and reform its internal governance structures in order to ensure a decision-making process able to reflect its plurality and create consensus; stresses the importance that a coherent foreign policy approach at EU level towards the BRICS and other emerging countries be reflected in the functioning of the EEAS; believes that the EEAS should review and strengthen strategic partnerships with individual BRICS countries, in close consultation with Parliament, exploiting their specificities and the potential for synergies and cooperation with the EU; urges the EEAS to devise horizontal and vertical coordination mechanisms that will enable EU foreign policy to ...[+++]


11. herhaalt dat de Raad en de Commissie in toekomstige jaarverslagen over de mensenrechten altijd zouden moeten analyseren op welke manieren, in het bijzonder in de werkgroepen van de Raad en in bijzondere mechanismen die in het kader van samenwerkingsovereenkomsten zijn ingesteld, wordt omgegaan met mensenrechten in overige beleidsgebieden van de EU zoals het gemeenschappelijk buitenlands- en veiligheidsbeleid, het beleid op het ...[+++]

11. Reiterates that, in their future Annual Reports on Human Rights, the Council and the Commission should analyse the ways in which human rights are dealt with in other EU policies, such as the Common Foreign and Security Policy, the policies on development and trade and immigration, and other relevant policies relating to the EU's external relations, in particular within the Council's working groups and in specific mechanisms established in cooperation agreements; considers that they should also take note of decisions made by the European Court of Human Rights;


11. betreurt het feit dat de Europese Raad niet tevens aandacht heeft besteed aan nieuwe politieke taken op het gebied van externe acties ten gevolge van de uitbreiding; wijst nogmaals op het voornemen van de Commissie en de secretaris-generaal van de Raad de nieuwe uitdagingen en kansen op het gebied van het buitenlands beleid, voortvloeiende uit de uitbreiding, te analyseren en een verslag in te dienen in de eerste helft van 2003;

11. Regrets that the European Council has not also considered new political tasks in the field of external action as a result of enlargement; recalls the intention of the Commission and of the Secretary-General of the Council to analyse the fresh challenges and opportunities in foreign policy afforded by enlargement and to submit a report during the first half of 2003;


10. verwelkomt het feit dat de Europese Raad het algemene standpunt van het Parlement en de Commissie heeft overgenomen over de begrotings- en financiële aspecten met betrekking tot de uitbreiding van de Europese Unie, zoals de geleidelijke invoering van rechtstreekse steun in de landbouwsector, het structuur- en het cohesiebeleid, budgettaire compensatie in de vorm van forfaitaire, degressieve en tijdelijke uitkeringen aan de uitgavenkant van de EU-begroting en een aantal overgangsmaatregelen; betreurt het feit dat de Europese Raad niet tevens aandacht heeft besteed aan nieuwe politieke taken op het gebied van externe acties ten gevolg ...[+++]

10. Welcomes the fact that the European Council has fallen into line with Parliament and the Commission in general on the budgetary and financial issues relating to enlargement of the European Union; such as the phasing-in of direct aid in the agricultural sector, structural and cohesion policy, budgetary compensation in the form of a lump sum, degressive and temporary payments on the expenditure side of the EU budget and several transitional measures; regrets the fact that the European Council did not also consider new political tasks in the field of external action as result of the enlargement; recalls the intention of the Commission and the Secretary-General of the Council to analyse ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Lijkt het de Commissie niet wenselijk een structuur te creëren om dit probleem samen met de plaatselijke kerk, de NGO's en de burgermaatschappij te analyseren en de passende conclusies te trekken? We hebben tenslotte een gemeenschappelijk buitenlands beleid opgezet dat de indruk moet wekken van een verenigd Europa, dat in staat is om gemeenschappelijke initiatieven te nemen.

Finally, considering that there is a clear need for a common foreign policy displaying Europe as a coherent system capable of undertaking united initiatives, does the Commission not feel that it would be appropriate to create a structure to study this issue, which would work together with the local Churches, NGOs and civil society and act upon the conclusions reached?


w