6. constateert dat de uitbreiding van 2004 niet op ondraagbare wijze drukt op de begroting van het GLB en evenmin ingrijpende wijzigingen
heeft gevergd in de communautaire begroting, maar dat de besluiten om de landbouwmarkt te bevriezen en het bedrag van de rechtstreekse betalingen en de Financiële vooruitzichten voor 2007-2013 te handhaven vanaf 2007 een inspanning gebaseerd op het principe van de solidariteit van de EU-15 zullen eisen; wijst er voorts op dat de producenten in de 15 oude lidstaten naar aanleiding van de besluiten v
...[+++]an de Europese Raad van december 2005 ook nog met verdere kortingen te maken hebben gekregen vanwege de toetreding van Bulgarije en Roemenië, naast de besluiten over de invoering van maatregelen zoals de facultatieve modulatie ter versterking van de tweede pijler; 6. Observes that the 2004 enlargement has not imposed an unbearable burden on the CAP budget and has not dem
anded significant changes as far as the EU budget is concerned but that decisions on freezing the market and direct payment budget and the 2007-2013 financial framework require a sacrifice based on the principle of solidarity from the EU-15 from 2007 onwards; also notes that, further to the European Council’s decisions of December 2005, EU-15 producers suffered further cutbacks because of the accession of Bulgaria and Romania, over and above the decisions to implement policies, such as voluntary modulation, to strengthen the secon
...[+++]d pillar;