Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apparatuur voor de behandeling van as bedienen
Apparatuur voor de behandeling van as gebruiken
Controlesystemen voor behandeling gebruiken
Controlesystemen voor de binnenscheepvaart gebruiken
Uitrusting voor de behandeling van as bedienen
Uitrusting voor de behandeling van as gebruiken
Verificatiesystemen voor behandeling gebruiken
Verkeerscontrolesystemen op waterwegen gebruiken

Vertaling van "controlesystemen voor behandeling gebruiken " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
controlesystemen voor behandeling gebruiken | verificatiesystemen voor behandeling gebruiken

carry out treatment verification | employ treatment verification systems | use treatment verification systems | use treatment-verification-systems


apparatuur voor de behandeling van as gebruiken | uitrusting voor de behandeling van as bedienen | apparatuur voor de behandeling van as bedienen | uitrusting voor de behandeling van as gebruiken

use ash handling equipment | using ash handling equipment | operate ash handling equipment | operating ash handling equipment


controlesystemen voor de binnenscheepvaart gebruiken | verkeerscontrolesystemen op waterwegen gebruiken

operate waterway traffic control systems | undertake waterway traffic control actions | use waterway traffic control systems; | utilise systems for controlling waterway traffic
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Terwijl de kandidaat-lidstaten krachtig worden aangemoedigd om het EDIS te gaan gebruiken en daarbij ook worden gesteund, moet er aan worden herinnerd dat zij in alle gevallen verantwoordelijk zijn voor het opzetten van passende financiële beheers- en controlesystemen krachtens artikel 9 van Verordening nr. 1267/1999 (zie ook hoofdstuk 6).

Whilst the Candidate Countries are strongly encouraged to move toward EDIS and are supported in this process, it should be recalled that they are in any event responsible for the setting up of adequate management financial control systems by virtue of Article 9 of Regulation 1267/1999 (see section 6).


- de programmering van de Structuurfondsen voor de periode 2000-2006 (resultaten van de programmering voor doelstelling 1, indienen van de jaarlijkse uitvoeringverslagen, behandeling van en toezicht op de programma-aanvullingen, prestatiereserve, verwachtingen inzake betalingsaanvragen, beschrijving en controle van de beheers- en controlesystemen, betalingen door de eindbegunstigden, rekenregels voor terugbetalingen, medefinancieri ...[+++]

- Programming of the Structural Funds for 2000-06 (results of the Objective 1 programming, submission of annual implementing reports, treatment and inspection of programme complements, performance reserve, forecasts of payment applications, description and audits of management and inspection systems, payments by final beneficiaries, rules for calculating reimbursement payments, part-financing of subsidised loans beyond the end of the programming period and application of Annex IV to Regulation (EC) No 438/2001).


Baansystemen die informatie van detectieapparatuur gebruiken (bv. vergrendelingssystemen of controlesystemen aan overwegen), worden niet beschouwd als een onderdeel van het treindetectiesysteem.

Track-side systems (e.g. interlocking or level crossing control systems) which use information from detection equipment are not considered parts of the train detection system.


2. De audit van de beheers- en controlesystemen omvat vóór 2013 tenminste één keer elk van de volgende procedures: programmering, delegatie van taken, selectie en gunning, toezicht op de projecten, betaling, certificering van uitgaven, verslaglegging aan de Commissie, detectie en behandeling van mogelijke onregelmatigheden en evaluatie van de programma's.

2. The audit on the management and control systems shall cover each of the following processes at least once before 2013: programming, delegation of tasks, selection and award, monitoring of the projects, payment, certification of expenditure, reporting to the Commission, detection and treatment of potential irregularities and evaluation of the programmes.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Om een tijdige coördinatie van de houding der lidstaten mogelijk te maken, moeten de in de artikelen 4 en 5 bedoelde inlichtingen zo spoedig mogelijk worden toegezonden na het in behandeling nemen van de garanties of de beoogde kredieten zelf, dan wel van enige andere beslissing die, op grond van een nationale regeling of nationale administratieve gebruiken, een voorwaarde vormt voor de verdere behandeling van de garanties of kredieten.

In order to enable Member States to coordinate their attitudes in due and proper time, the information prescribed under Articles 4 and 5 must be transmitted as soon as possible after initiation of the study either of the guarantees and the proposed credits proper, or of any other decision which, under the terms of national regulations or national administrative practices, would constitute a prerequisite for the subsequent examination of such guarantees or credits.


Een scenario waarin alle Baltische landen fosfaatvrije detergentia gebruiken, maar de waterzuivering op het niveau van het jaar 2000 handhaven, levert minder verbetering op dan een scenario waarin ze verder fosfaathoudende detergentia gebruiken, maar de waterzuivering volgens de richtlijn inzake behandeling van stedelijk afvalwater verbeteren.

A scenario in which phosphate-free detergents are used in all Baltic countries while maintaining waste water treatment at the same level as in the year 2000 shows less improvement than a scenario in which use of phosphate-based detergents is maintained but waste water treatment is improved in line with the Urban Waste Water Treatment Directive.


Terwijl de kandidaat-lidstaten krachtig worden aangemoedigd om het EDIS te gaan gebruiken en daarbij ook worden gesteund, moet er aan worden herinnerd dat zij in alle gevallen verantwoordelijk zijn voor het opzetten van passende financiële beheers- en controlesystemen krachtens artikel 9 van Verordening nr. 1267/1999 (zie ook hoofdstuk 6).

Whilst the Candidate Countries are strongly encouraged to move toward EDIS and are supported in this process, it should be recalled that they are in any event responsible for the setting up of adequate management financial control systems by virtue of Article 9 of Regulation 1267/1999 (see section 6).


(2) Artikel 6, lid 3, van Verordening (EG) nr. 1251/1999 biedt de mogelijkheid om, onverminderd het genot van de betaling waarin de betrokken regeling voorziet, de braakgelegde grond te gebruiken voor de productie van grondstoffen voor de vervaardiging, in de Gemeenschap, van niet specifiek voor voeding of voor vervoedering bestemde producten, op voorwaarde dat doeltreffende controlesystemen worden to ...[+++]

(2) without prejudice to receipt of the payment provided for therein, Article 6(3) of Regulation (EC) No 1251/1999 allows land set aside to be used for the production of raw materials intended for the manufacture within the Community of products not intended for direct human or animal consumption, provided that effective controls are applied;


b) wordt aangenomen dat de waarde van de terugkerende goederen, als gevolg van de behandeling die zij hebben ondergaan, niet groter is dan die welke zij op het tijdstip van hun uitvoer uit het douanegebied van de Gemeenschap hadden, wanneer deze behandeling beperkt is gebleven tot hetgeen strikt noodzakelijk was ten einde de goederen onder dezelfde omstandigheden te kunnen gebruiken als op het tijdstip van uitvoer.

(b) the value of returned goods shall be considered not to be higher, as a result of the operation which they have undergone, than their value at the time of export from the customs territory of the Community, when the operation does not exceed that which is strictly necessary to enable them to continue to be used in the same way as at that time.


Om een tijdige coordinatie van de houding der Lid-Staten mogelijk te maken , moeten de in de artikelen 4 en 5 bedoelde inlichtingen zo spoedig mogelijk worden toegezonden na het in behandeling nemen van de garanties of de beoogde kredieten zelf , dan wel van enige andere beslissing die , op grond van een nationale regeling of nationale administratieve gebruiken , een voorwaarde vormt voor de verdere behandeling van de garanties of kredieten .

In order to enable Member States to coordinate their attitudes in due and proper time, the information prescribed under Articles 4 and 5 must be transmitted as soon as possible after initiation of the study either of the guarantees and the proposed credits proper, or of any other decision which, under the terms of national regulations or national administrative practices, would constitute a prerequisite for the subsequent examination of such guarantees or credits.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'controlesystemen voor behandeling gebruiken' ->

Date index: 2022-02-25
w