Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Benelux Economische Unie
Delegatie EP
Delegatie van de Europese Unie
Delegatie van de Unie
Delegatie van het Europese Parlement
EU-delegatie
Parlementaire afvaardiging
Parlementaire delegatie
Symbool van de Europese Unie

Traduction de «delegatie van de unie » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
delegatie van de Unie

Union delegation [ delegation of the European Union | EU delegation to international organisations | EU delegation to Third Countries ]


delegatie van de Europese Unie | delegatie van de Unie | EU-delegatie

Delegation of the European Union | EU Delegation | Union delegation | EUD [Abbr.]


Delegatie voor de betrekkingen met de Maghreblanden en de Unie van de Arabische Maghreb (inclusief Libië)

Delegation for relations with the Maghreb countries and the Arab Maghreb Union (including Libya)


delegatie van de Europese Unie

EU Delegation | European Union delegation


parlementaire delegatie [ parlementaire afvaardiging ]

parliamentary delegation


delegatie EP [ delegatie van het Europese Parlement ]

EP delegation [ delegation of the European Parliament ]


Nieuwe Kadampa Traditie – Internationale Kadampa Boeddhistische Unie

New Kadampa Buddhism




Protocol tot opneming van het Schengenacquis in het kader van de Europese Unie

Protocol integrating the Schengen Acquis into the framework of the European Union


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
de delegatie van de Unie bij de procedure omvat de Commissie en vertegenwoordigers van de betrokken lidstaat, tenzij de betrokken lidstaat de Commissie laat weten dat hij niet het voornemen heeft deel uit te maken van de delegatie van de Unie bij de procedure.

the Union’s delegation to the proceedings shall comprise the Commission and representatives of the Member State concerned, unless the Member State concerned informs the Commission that it intends not to form part of the Union’s delegation to the proceedings.


224. wijst erop dat op basis van de door de Commissie vastgestelde KPI's de best presterende delegaties van de Unie de delegaties naar Nepal en Namibië waren, omdat deze voldeden aan de benchmarks die de Commissie had vastgesteld voor 23 van de 26 essentiële prestatie-indicatoren; betreurt dat de slechtst presterende delegatie de delegatie van de Unie naar Libië was, die voldeed aan de benchmarks van slechts 3 van de 26 KPI's, gevolgd door een bijna even slecht presterende delegatie naar de Centraal-Afrikaanse Republiek, die voldeed aan slechts vier benchmarks;

224. Notes that in light of the KPIs set up by the Commission, the best performing Union delegations are those to Nepal and Namibia since they reached the benchmarks set by the Commission for 23 of the 26 key performance indicators; regrets that the worst performing delegation is the Union’s delegation to Libya that reached the benchmarks for only three of 26 KPIs, followed by the similarly poor performing delegation to the Central African Republic that reached only four benchmarks;


25. neemt kennis van de ontwikkelingen op het gebied van personele middelen, maar is het toch eens met de opmerkingen van de Rekenkamer dat er behoefte is aan thematische expertise in de delegaties; uit zijn ongerustheid over het feit dat delegaties van de Unie personeel tekortkomen in hun politieke afdelingen en voor de operationele programmering en tenuitvoerlegging van missies van het gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid (GBVB); merkt eveneens op dat delegaties van de Unie op praktische moeilijkheden stuiten bij het ...[+++]

25. Notes the developments made in the area of human resources yet agrees with the Court of Auditors' observations that the thematic expertise in the Delegations is needed; expresses its concern that Union Delegations are lacking staff in their political sections and for the operational planning and implementation of Common Foreign and Security Policy (CFSP) missions; notes also that there are practical difficulties for the Union Delegations to receive and deal with intelligence reporting; invites the Commission, together with the EEAS, to put a concerted approach in place to optimise the profile of Delegation staff;


29. spreekt zijn bezorgdheid uit over de administratieve tekortkomingen bij de delegaties van de Unie in Afghanistan, Djibouti en Guyana, op de Salomonseilanden en in Zambia; vraagt om een verslag over de stand van zaken met betrekking tot deze tekortkomingen, met inbegrip van beveiligingscontracten; verwacht tevens een verslag over de situatie met betrekking tot de interne controlenormen bij de delegaties van de Unie in Liberia en Irak; vraagt om een verslag over de stand van zaken met betrekking tot de nakomingspercentages bij de ...[+++]

29. Expresses concern about the administrative shortcomings in the Union delegations in Afghanistan, Djibouti, Guyana, Solomon Islands and Zambia; asks for a report on the state of play about those shortcomings including security contracts; expects also a report on the situation about internal control standards in the Union delegations in Liberia and Iraq; asks for a state of play about compliance rates of the Union delegations in Egypt and Malawi and for an update on security contracts in the Union delegations in the West Bank, Haiti, Saudi-Arabi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De hoofden van de delegaties van de Unie zijn verantwoordelijk voor het instellen en de werking van die systemen, overeenkomstig de richtlijnen van de gedelegeerd ordonnateur, alsook voor het beheer van de middelen en de verrichtingen die zij binnen de delegatie van de Unie onder hun verantwoordelijkheid uitvoeren.

The Heads of Union Delegations shall be responsible for the adequate setting up and functioning of those systems, in accordance with the instructions of the authorising officer by delegation, and for the management of the funds and the operations they carry out within the Union Delegation under their responsibility.


alle administratieve uitgaven van de EDEO in het voorgaande jaar, uitgesplitst in uitgaven per delegatie van de Unie en uitgaven van het hoofdkantoor van de EDEO, en een overzicht van de beleidsuitgaven, uitgesplitst naar geografisch gebied (regio's, landen), thematisch gebied, delegatie van de Unie en missie.

the EEAS' overall administrative expenditure for the preceding year, broken down into expenditure per Union delegation and expenditure for the EEAS' central administration; together with operational expenditure, broken down by geographic area (regions, countries), thematic areas, Union Delegation and mission.


140. wijst erop dat de hoofden van delegaties van de Unie, wanneer zij de enige EDEO-medewerkers in een delegatie zijn, hun bevoegdheden als ordonnateurs niet mogen delegeren, zelfs niet tijdelijk met betrekking tot de administratieve uitgaven van de delegatie wanneer zij afwezig zijn; wijst er voorts op dat dit kan leiden tot praktische problemen met betrekking tot de continuïteit en tot extra risico´s in de delegatie van de Unie; verzoekt de Commissie derhalve om het voor het hoofd van een delegatie van de Unie mogelijk te maken zijn bevoegdheden als ordonnateur tijdelijk te delegeren;

140. Notes that the Heads of Union Delegations, where they are the only EEAS staff in a delegation, may not delegate, even on a temporary basis, their powers as authorising officers for the Union Delegation's administrative expenditure when they are absent; notes, furthermore, that this could create practical difficulties for business continuity and additional risks in the Union Delegation; asks the Commission therefore to allow, on a temporary basis, the Head of Union Delegation to delegate his power as authorising officer;


De regels voor het jaarlijks verlof die gelden voor het EDEO-personeel in delegaties van de Unie, gelden ook voor GND's in delegaties van de Unie.

The rules on annual leave applicable to EEAS staff in Union Delegations shall apply equally to EEAS SNE’s in Union Delegations.


2. Een GND die bij een delegatie van de Unie gaat werken, meldt zich bij het hoofd van de delegatie van de Unie in zijn standplaats.

2. An SNE assigned to a Union Delegation shall report to the Head of the Union Delegation at his/her place of secondment.


78. is van mening dat de EU-delegatie bij de onderhandelingen over klimaatverandering een belangrijke rol vervult, en acht het dan ook onaanvaardbaar dat de leden van het Europees Parlement die van deze delegatie deel uitmaken de EU-coördinatievergaderingen op de vorige Conferentie van de partijen bij de overeenkomst niet konden bijwonen; zoals is overeengekomen in de kaderovereenkomst tussen de Commissie en het Europees Parlement van mei 2005, die in 2009 is vernieuwd en waarin staat dat de Commissie de Europese Gemeenschap vertegenwoordigt, dient de Commissie er op verzoek van het Parlement voor te zorgen dat leden van het Parlement a ...[+++]

78. Believes that the EU delegation plays an important role in the climate change negotiations, and therefore finds it unacceptable that the members of the European Parliament contingent in that delegation were unable to attend the EU coordination meetings at the previous Conference of the Parties; as stipulated in the Framework Agreement concluded between the Commission and the European Parliament in May 2005, and renegotiated in 2009, where the Commission represents the European Community, it must, at Parliament's request, facilita ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'delegatie van de unie' ->

Date index: 2022-03-15
w