17. betreurt het dat het hui
dige niveau van het onderwijs en levenslang leren, dat topprioriteit moet hebben in het kader van betere economische coördina
tie, duidelijk onvoldoende is en stemt in met de meeste maatregelen die de Commissie voorstelt; betreurt het evenwel dat sommige van de door het Parlement goedgekeurde voorstellen niet zijn overgenomen, in het bijzonder die ter verbetering van de kennis
van vreemde talen, wiskunde en natuurwetenschap ...[+++]pen in het lager en voortgezet onderwijs, die ten doel hadden een geïntegreerd beroepsopleidingmodel tot stand te brengen, meer studenten voor een loopbaan in een exact vak te doen kiezen, de samenwerking tussen universiteiten en bedrijfsleven te versterken, onderwijsvoorzieningen waarbij rekening wordt gehouden met de behoeften van de arbeidsmarkt te bevorderen, iedereen toegang tot derdecyclusonderwijs te garanderen, levenslang leren te promoten en het probleem van langdurige en jongerenwerkloosheid dienovereenkomstig aan te pakken, alsmede te zorgen voor een betere bekendmaking, verspreiding en toepassing van de resultaten van onderzoek; 17. Regrets that the current levels of education and lifelong learning, which should be included as top priorities in the framework of an imp
roved economic coordination approach, are clearly insufficient and agrees with most of the measures proposed by the Commission; regrets, however, that some of the proposals approved by the Parliament have not been taken on board especially those with the objective of improving the knowledge of foreign languages, mathematics and sciences in primary and secondary education, to achieve an integrated model of professional training, to attract more students to scientific careers, to strengthen cooperati
...[+++]on between universities and the industrial and commercial sectors, to encourage educational provision that takes into account labour market demand, to guarantee access to tertiary education for all, to promote lifelong learning and address long-term and youth unemployment accordingly, and to ensure the better communication, dissemination and application of the outcomes of research;