Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Diploma
Eindexamen gymnasium
Eindexamen middelbare school
Erkenning van activa uitvoeren
Erkenning van certificaten
Erkenning van diploma's
Erkenning van een land
Erkenning van een staat
Erkenning van titels
Europees baccalaureaat
Humaniora-diploma
Naric
Nationaal informatiecentrum voor academische erkenning
Universitair diploma
Universitaire graad
Wederzijdse erkenning van diploma's

Traduction de «erkenning van diploma's » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
erkenning van diploma's [ erkenning van certificaten | erkenning van titels | wederzijdse erkenning van diploma's ]

recognition of diplomas [ mutual recognition of diplomas | recognition of qualifications ]


nationaal informatiecentrum voor academische erkenning | nationaal informatiecentrum voor academische erkenning van diploma's | Naric [Abbr.]

National Academic Recognition Information Centres | NARIC [Abbr.]


Centrum voor verstrekking van informatie over de academische erkenning van diploma's en studietijdvakken

information centre on the academic recognition of diplomas and periods of study


onderlinge erkenning van diploma's, certificaten en andere titels

mutual recognition of diplomas, certificates and other evidence of formal qualifications


diploma [ eindexamen gymnasium | eindexamen middelbare school | Europees baccalaureaat | humaniora-diploma | universitair diploma | universitaire graad ]

diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]


erkenning van een staat [ erkenning van een land ]

recognition of a state [ de facto recognition | de jure recognition ]


erkenning van activa uitvoeren

classify expenditures as assets | implement asset recognition | perform asset recognition | perform revenue recognition
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De lidstaten moeten op grond van het EU-recht, en met name Richtlijn 2013/33/EU inzake opvangvoorzieningen en Richtlijn 2011/95/EU inzake asielprocedures, aan bepaalde verplichtingen voldoen. Zij moeten asielzoekers van meet af aan passende opvangvoorzieningen en gelijke toegang tot de arbeidsmarkt garanderen. Voorts moeten zij de toegang van begunstigden van bescherming tot banen vergemakkelijken, gelijke behandeling met betrekking tot de erkenning van diploma's garanderen en voorzien in specifieke facilitering van de erkenning van diploma's.

Member States have specific obligations under EU law - in particular under the Reception Conditions Directive (2013/33/EU) and the Qualification Directive (2011/95/EU) - to provide asylum seekers proper reception conditions from the outset, to ensure equal access to the labour market and facilitate access to jobs once protection status is granted, as well as to ensure equal treatment as regards diploma recognition and provide for specific facilitation.


...e slaan; De wederzijdse erkenning van diploma's:door een nieuw "Sorbonne-proces" op te starten dat voortbouwt op het "Bologna-proces" om het pad te effenen voor de wederzijdse erkenning van diploma's hoger onderwijs en einddiploma's; Meer samenwerking bij de ontwikkeling van leerplannen: door aanbevelingen te doen zodat het onderwijs in alle kennis, vaardigheden en competenties voorziet die essentieel zijn in de wereld van vandaag; Beter talenonderwijs: door een nieuwe benchmark vast ...[+++]

...omas: by initiating a new 'Sorbonne process', building on the "Bologna process", to prepare the ground for the mutual recognition of higher education and school leaving diplomas; Greater cooperation on curricula development: by making recommendations to ensure education systems impart all the knowledge, skills and competences that are deemed essential in today's world; Improving language learning: by setting a new benchmark for all young Europeans finishing upper secondary education to have a good knowledge of two languages in addition to their mother tongue(s) by 2025; Promoting lifelong learning: by seeking convergence and increa ...[+++]


Onderdanen van derde landen kunnen eveneens een gelijke behandeling genieten met betrekking tot de erkenning van diploma’s, certificaten en andere beroepskwalificaties overeenkomstig de toepasselijke nationale procedures, zoals voorzien in specifieke rechtshandelingen van de Unie betreffende bijvoorbeeld langdurig ingezetenen, vluchtelingen, houders van de blauwe kaart en wetenschappelijk onderzoekers.

Third-country nationals may also benefit from equal treatment with regard to recognition of diplomas, certificates and other professional qualifications, in accordance with the relevant national procedures, under specific Union legal acts such as those on long-term residence, refugees, ‘blue card holders’ and scientific researchers.


84. roept de Commissie en de lidstaten ertoe op gezamenlijk toe te werken naar een situatie waarin onderwijsprogramma's van scholen en universiteiten en onderwijsstelsels in de EU beter met elkaar te vergelijken zijn, door middel van de wederzijdse erkenning van diploma's, mede met als doel de noodzakelijke wederzijdse erkenning van scholing te bevorderen; wijst op de verschillen die alsnog bestaan tussen de erkenning van diploma's en van kwalificaties voor gereglementeerde beroepen, in de hoop dat de toegang volledig wordt geliberal ...[+++]

84. Calls on the Commission and the Member States to cooperate on achieving higher comparability of school and University curricula and education systems in the EU, through simplified mutual recognition of diplomas, with a view also to promoting mutual recognition of educational qualifications, which is vital; stresses, however, that this is different from the recognition of qualifications for the regulated professions, although it would like to see more liberalised access in general to these professions; welcomes in this context the fact that increasing numbers of cross-border cooperation agreements are being concluded between college ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
84. roept de Commissie en de lidstaten ertoe op gezamenlijk toe te werken naar een situatie waarin onderwijsprogramma's van scholen en universiteiten en onderwijsstelsels in de EU beter met elkaar te vergelijken zijn, door middel van de wederzijdse erkenning van diploma's, mede met als doel de noodzakelijke wederzijdse erkenning van scholing te bevorderen; wijst op de verschillen die alsnog bestaan tussen de erkenning van diploma's en van kwalificaties voor gereglementeerde beroepen, in de hoop dat de toegang volledig wordt geliberal ...[+++]

84. Calls on the Commission and the Member States to cooperate on achieving higher comparability of school and University curricula and education systems in the EU, through simplified mutual recognition of diplomas, with a view also to promoting mutual recognition of educational qualifications, which is vital; stresses, however, that this is different from the recognition of qualifications for the regulated professions, although it would like to see more liberalised access in general to these professions; welcomes in this context the fact that increasing numbers of cross-border cooperation agreements are being concluded between college ...[+++]


memoreert dat de volledige uitoefening van het recht vrij op het grondgebied van de Europese Unie te reizen en te verblijven slechts mogelijk zal zijn als, naast de andere maatregelen die worden genomen, ook een doelmatig systeem wordt opgezet voor de erkenning van diploma’s; verzoekt daarom de Commissie en de lidstaten, in het kader van hun respectieve bevoegdheden, er voor te zorgen dat meer burgers van de Unie, in bezit van diploma’s behaald in een lidstaat, toegang krijgen tot hetzelfde beroep in een andere lidstaat en dit beroep ...[+++]

Points out that the right to move and reside freely within EU territory will be impossible to exercise to the full unless, among other measures, an effective system is established for the recognition of professional qualifications; therefore urges the Commission and the Member States, acting within their respective spheres of competence, to enable greater numbers of Union citizens holding professional qualifications obtained in one Member State to be admitted to a corresponding profession in another Member State and to practise that profession on the same terms as citizens of the latter Member State.


De Raad herinnert eraan dat er met uitzondering van bepaalde gereglementeerde beroepsgroepen op basis van het huidige Verdrag geen communautaire voorschriften bestaan die de wederzijdse erkenning van diploma’s verplicht stellen. Op grond van artikel 149 van het EG-Verdag is een van de doelstellingen van de Gemeenschap er echter wel op gericht om ook de “academische erkenning van diploma’s en studietijdvakken aan te moedigen”. In dat verband is onder auspiciën van de Europese Commissie een netwerk van informatiecentra opgezet om voorli ...[+++]

The Council recalls that – with the exception of certain regulated professions – there are, under the present treaty, no EU-wide Community regulations prescribing the mutual recognition of degrees, although, according to Article 149 of the European Communities Treaty, one of the goals of Community activity is still the promotion of the recognition of academic degrees and periods of study, and, to this end, a network of information centres has been set up under the patronage of the Commission in order to offer information and advice on the nature and value of academic and professional qualifications gained in the Member States.


De procedure van Bologna en het protocol van Bergen (Noorwegen) betreffende de erkenning van diploma's van Europese universiteiten voorzien erin dat de lidstaten een lijst opstellen met universiteiten waarvan de diploma's niet zonder bijkomende procedures worden erkend.

The Bologna process and the protocol signed at Bergen, Norway, concerning the recognition of degrees awarded for studies at European universities provided that the Member States should draw up a ‘list’ of the universities whose degrees are not recognised without other procedures.


In antwoord op de vraag van de geachte afgevaardigde zou de Raad erop willen wijzen dat onderscheid gemaakt moet worden tussen, enerzijds, de erkenning van diploma’s van verpleegkundigen die voldoen aan de minimumopleidingseisen als bedoeld in artikel 1 van Richtlijn 77/453/EEG, welke erkenning in alle lidstaten op gelijke wijze plaatsvindt, en, anderzijds, de erkenning van door Polen afgegeven diploma’s van verpleegkundigen die niet aan deze minimumeisen voldoen; de voorwaarden voor de erkenning van laatstgenoemde diploma’s zijn vas ...[+++]

(FR)To answer the honourable Member’s question, the Council wishes to point out that a distinction must be made between the recognition across the board in all Member States of nursing qualifications that satisfy the minimum training requirements laid down in Article 1 of Directive 77/453/EEC, and the recognition of nursing qualifications awarded by Poland, which do not meet the minimum requirements, the conditions for recognising which are laid down in the Act of Accession (new Article 4(b) of Directive 77/452/EEC, supplemented by Annex II in conjunction with Article 20 of the Act of Accession).


(9) Bij een nationale rechterlijke instantie moet beroep kunnen worden aangetekend wanneer een verzoek wordt afgewezen of wanneer er binnen de gestelde termijn geen besluit wordt genomen; ieder besluit van de lidstaten inzake de erkenning van diploma's, certificaten of andere titels van verantwoordelijk algemeen ziekenverpleger (verpleegkundige), beoefenaar der tandheelkunde, dierenarts, verloskundige, architect, apotheker of arts dient met redenen te worden omkleed; indien een lidstaat besluit een diploma te erkennen staat het deze ...[+++]

(9) The applicant must have right of appeal under national law if his application is rejected or if a decision is not reached within the stipulated period. Member States are to state their reasons for such decisions taken regarding the recognition of diplomas, certificates and other evidence of formal qualifications held by nurses responsible for general care, dental practitioners, veterinary surgeons, midwives, architects, pharmacists or doctors; where a Member State decides to recognise a diploma, certificate or other evidence of formal qualifications, it should be free to choose whether or not to state the reasons.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

erkenning van diploma's ->

Date index: 2022-09-18
w