Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanpassen van werkplek
Computerwerkplek
Ergonomie op de werkplek aanleren
Ergonomie op de werkplek onderwijzen
Geautomatiseerde werkplek
Inrichting met geringe capaciteit
Inrichting van de werkplek
Kleine inrichting
Kleinere inrichting
Medische dienst in justitiële inrichting
Ordening van de werkplek
Penitentiaire inrichting
Reiniging van de werkplaats
Reiniging van de werkplek
Sanering van de werkplaats
Sanering van de werkplek
Werkplek
Werkplek met beeldscherm

Vertaling van "inrichting van de werkplek " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
inrichting van de werkplek | ordening van de werkplek

work space layout


computerwerkplek | geautomatiseerde werkplek | werkplek met beeldscherm

computerized work station


reiniging van de werkplaats | sanering van de werkplaats | reiniging van de werkplek | sanering van de werkplek

workplace health | workplace hygiene | workplace cleanliness | workplace sanitation


ergonomie op de werkplek aanleren | ergonomie op de werkplek onderwijzen

develop ergonomics in work place | impart ergonomics in work place | raise awareness of ergonomics in work place | teach ergonomics in work place


inrichting met geringe capaciteit | kleine inrichting | kleinere inrichting

low volume plant






medische dienst in justitiële inrichting

Prison health center


milieuparameters op de werkplek voor voedingsmiddelen beoordelen

appraise environmental parameters at the workplace for food products | assess environmental parameters of the workplace for food products | assess environmental parameters at the workplace for food products | check environmental parameters at the workplace for food products


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(d) aanpassing van het werk aan de mens, met name voor wat betreft de inrichting van de werkplek en de keuze van werkuitrusting en werk- en productiemethoden;

(d) adapting the work to the individual, especially as regards the design of work places, the choice of work equipment and the choice of working and production methods;


80. verzoekt de Commissie en de lidstaten de demografische veranderingen te begeleiden door de maatregelen ten behoeve van de gezondheid en veiligheid op het werk beter aan te passen aan de behoeften van oudere werknemers; onderstreept dat een leven lang leren positieve effecten heeft op het in stand houden van de arbeidsmotivatie, en dat hetzelfde geldt voor maatregelen om te anticiperen op de vermindering van de fysieke krachten, bijvoorbeeld door een ergonomische inrichting van de werkplek; beklemtoont dat een kaderovereenkomst tussen de sociale partners een constructieve aanzet zou zijn;

80. Calls on the Commission and Member States to facilitate the process of demographic change by better adapting health and safety measures at the workplace to the needs of older workers; emphasises the positive effects of lifelong learning in maintaining the motivation to work and of measures that anticipate a decline in physical strength, for example the ergonomic design of workplaces; emphasises that a framework agreement between the social partners would be a constructive initiative;


Gevaarlijke stoffen die slechts in hoeveelheden van 2 % of minder van de vermelde drempelwaarde in een inrichting aanwezig zijn, worden bij de berekening van de totale aanwezige hoeveelheid buiten beschouwing gelaten, indien zij zich op een zodanige plaats in de inrichting bevinden dat deze niet de oorzaak van een zwaar ongeval elders binnen die inrichting kan zijn.

Dangerous substances present at an establishment only in quantities equal to or less than 2 % of the relevant qualifying quantity shall be ignored for the purposes of calculating the total quantity present if their location within an establishment is such that it cannot act as an initiator of a major accident elsewhere at that establishment.


Als de actiewaarden worden overschreden moeten werkgevers een actieplan opstellen en uitvoeren dat technische en/of organisatorische maatregelen omvat om blootstelling aan te hoge actiewaarden te voorkomen (wijziging van de werkmethodes, keuze van de juiste apparatuur, beter inrichting van de werkplek, enz.).

Once the action values are exceeded, employers must devise and implement an action plan comprising technical and/or organisational measures intended to prevent exposure from exceeding the exposure limit values (modification of working methods, choice of appropriate work equipment, better design of work stations, etc.).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Bovendien wordt in Spanje en Slowakije aanwezigheidsdienst op de werkplek krachtens de arbeidswetgeving volledig als arbeidstijd beschouwd in de privésector (maar niet overal in de overheidssector). In Frankrijk, Polen, Slowakije en Spanje wordt aanwezigheidsdienst op de werkplek in de sector van de volksgezondheid nu volledig als arbeidstijd beschouwd.

In addition, on-call time at the workplace is entirely treated as working time under the Labour Code as regards the private sector (but not for all of the public sector) in Spain and Slovakia. Moreover, on-call time at the workplace in the specific context of the public health sector is now entirely treated as working time in France, Poland, Slovakia and Spain.


Brutowarmteproductie: de totale hoeveelheid warmte die door de inrichting wordt geproduceerd; dit omvat de warmte van warme vloeistoffen die voor bv. vloerverwarming en verwarmingssystemen met vloeibare brandstof in de inrichting worden gebruikt, verliezen bij de warmte-uitwisseling in de inrichting of het netwerk, en warmte van chemische processen die als primaire energievorm worden gebruikt.

Gross heat production: the total heat produced by the installation and includes the heat used by the installation's auxiliaries which use a hot fluid (space heating, liquid fuel heating etc.) and losses in the installation/network heat exchanges, as well as heat from chemical processes used as a primary energy form.


e)indien een inrichting voor nuttige toepassing of verwijdering een voorlopige nuttige toepassing of verwijdering verricht en vervolgens met het oog op voorlopige of definitieve nuttige toepassing of verwijdering afvalstoffen levert aan een inrichting in het land van bestemming, dient de eerstgenoemde inrichting zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk één kalenderjaar na de verzending van de afvalstoffen, een verklaring van laatstgenoemde inrichting te ontvangen waarin wordt medegedeeld dat de definitieve nuttige toepassing of verwijderin ...[+++]

(e)When a recovery or disposal facility which carries out an interim recovery or disposal operation delivers the waste for any subsequent interim or non-interim recovery or disposal operation to a facility located in the country of destination, it shall obtain as soon as possible but no later than one calendar year following delivery of the waste, or a shorter period in accordance with Article 9(7), a certificate from that facility that the subsequent non-interim recovery or disposal operation has been completed.


3. verzoekt de Commissie te onderzoeken op welke wijze aspecten van het werk die verband houden met gezondheid, veiligheid en reproductieve gezondheid, een belemmering vormen voor de arbeidsparticipatie van vrouwen in bepaalde sectoren, waardoor de scheiding van de arbeidsmarkt op basis van geslacht voortduurt; verzoekt de Commissie voorts te komen met maatregelen om ervoor te zorgen dat deze belemmeringen worden weggenomen door bij de risicobeoordeling en de inrichting van de werkplek rekening te houden met gender-overwegingen;

4. Notes that the only sector excluded from health and safety at work legislation in the EU is that of domestic work performed by individuals, predominantly female, in the households of third parties and asks the Commission to include this sector of economic activity in the new Community strategy health and safety at work strategy and to draw up a survey of the legislation applicable in the Member States;


6. verzoekt de Commissie, wat spier-, pees- en botletsels betreft, waaraan meer dan de helft van de mensen met arbeidsgerelateerde klachten in de EU, en in het bijzonder oudere werknemers lijden, een voorstel te doen voor een algemene richtlijn over arbeidsergonomie, de tenuitvoerlegging van richtlijn 90/270/EEG over beeldschermapparatuur te herzien en te verbeteren en wijzigingen voor te stellen van richtlijn 90/269/EEG over het manueel hanteren van gevaarlijke lasten, in het bijzonder met betrekking tot het herhaaldelijk hanteren van kleine lasten; daarnaast moeten genderoverwegingen geïntegreerd worden in alle beleidsmaatregelen en praktijken op het gebied van risicobeoordeling en inrichting van de werkplek ...[+++]

6. On musculo-skeletal problems, which are suffered by over half the people affected by work-related complaints in the EU and particularly older workers, urges the Commission to propose a comprehensive Directive on workplace ergonomics, to review and improve the implementation of the Display Screen Equipment Directive (90/270/EEC) and to propose amendments to the Manual Handling Directive (90/269/EEC), especially regarding repetitive handling of small loads; furthermore, gender considerations should be mainstreamed into policies and practices of risk assessment and workplace design;


Wanneer zij in een inrichting herhaaldelijk ernstige tekortkomingen vaststelt of de productie meermalen dient stil te leggen, en de exploitant niet voldoende garanties kan bieden met betrekking tot de toekomstige productie, start de bevoegde autoriteit de procedures om de erkenning van de inrichting in te trekken. De bevoegde autoriteit kan evenwel de erkenning van een inrichting schorsen, indien de exploitant van een levensmiddelenbedrijf kan garanderen de gebreken binnen een redelijke termijn te zullen verhelpen.

If the competent authority identifies serious deficiencies or has to stop production at an establishment repeatedly and the food business operator is not able to provide adequate guarantees regarding future production, the competent authority shall initiate procedures to withdraw the establishment's approval. However, the competent authority may suspend an establishment's approval if the food business operator can guarantee that it will resolve deficiencies within a reasonable time.


w