Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bothevel volgens Murphy-Lane
Indelen volgens handelsnormen
Indeling volgens handelsnormen
Instructies van de artistiek directeur volgen
Instructies van de artistiek regisseur volgen
Kredietinstellingen
Kredietinstellingen controleren
Kredietinstellingen volgen
Operatie volgens Jatene
Richtlijnen van de artistiek directeur volgen
Richtlijnen van de artistiek regisseur volgen
Schulden aan kredietinstellingen

Vertaling van "kredietinstellingen volgen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
kredietinstellingen controleren | kredietinstellingen volgen

monitor financial institutions | review credit institutes | monitor banking institutions | monitor credit institutes


kredietinstellingen | schulden aan kredietinstellingen

loans from financial institutions


richtlijnen van de artistiek directeur volgen | richtlijnen van de artistiek regisseur volgen | instructies van de artistiek directeur volgen | instructies van de artistiek regisseur volgen

following directions of the artistic director | respect directions of the artistic director | follow direction of the artistic director | follow directions of the artistic director


dosissen van medicijnen voorbereiden volgens de behoeften van de patiënt | dosissen van geneesmiddelen voorbereiden volgens de behoeften van de patiënt | dosissen van medicatie voorbereiden volgens de behoeften van de patiënt

prepare medication doses according to patient needs | ready doses of medication according to patient needs | prepare doses of medication according to patient needs | prepare doses of medication according to the needs of patients


indelen volgens handelsnormen | indeling volgens handelsnormen

commercial grading


Europees initiatief voor het volgen van het innovatiegebeuren | Europees systeem voor het volgen van het innovatiegebeuren

European innovation monitoring initiative | European innovation monitoring system | EIMI [Abbr.] | EIMS [Abbr.]






Advanced Life Support-protocol volgens de European Resuscitation Council

European Resuscitation Council advanced life support protocol


Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en dient niet gesteld te worden bij aanwezigheid van een van de psychische stoornissen of gedragsstoornisse ...[+++]

Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Als algemene regel moet gelden dat omvallende kredietinstellingen volgens de gewone insolventieprocedure moeten worden geliquideerd.

The general rule should be that failing credit institutions should be liquidated under ordinary insolvency proceedings.


Het Unierecht verzet zich niet tegen de Spaanse regeling volgens welke kredietinstellingen die in Spanje actief zijn zonder er gevestigd te zijn, de voor de bestrijding van het witwassen en de financiering van terrorisme noodzakelijke gegevens rechtstreeks aan de Spaanse autoriteiten moeten verstrekken

EU law does not preclude Spanish legislation which requires credit institutions, operating in Spain without being established there, to forward directly to the Spanish authorities information necessary for combatting money laundering and terrorist financing


de door de kredietinstellingen aangegane financierings- en liquiditeitsrisico’s in US-dollar nauwlettend te volgen als onderdeel van hun toezicht op de algehele financierings- en liquiditeitsposities van kredietinstellingen.

closely monitor US dollar funding and liquidity risks taken by credit institutions, as part of their monitoring of the credit institutions’ overall funding and liquidity positions.


Indien de bevoegde autoriteiten daarmee instemmen, mag het in de leden 5 bis en 5 ter bedoelde bedrag voor in 5 sexies bedoelde kredietinstellingen 80 % zijn van het totale minimumbedrag aan eigen vermogen dat die kredietinstellingen zouden moeten aanhouden volgens de artikelen 78 tot en met 83, 103 of 104 en Richtlijn 2006/49/EG, zoals van toepassing vóór 1 januari 2011.

Subject to the approval of the competent authorities, for credit institutions referred to in paragraph 5e, the amount referred to in paragraphs 5a and 5b may amount to up to 80 % of the total minimum amount of own funds that those credit institutions would be required to hold under any of Articles 78 to 83, 103 or 104 and Directive 2006/49/EC, as applicable prior to 1 January 2011.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Teneinde kredietinstellingen niet met onredelijke en onevenredig hoge uitvoeringskosten te ontmoedigen over te gaan naar de interne-rating (IRB)-benadering of geavanceerde meetbenaderingen (AMA) voor het berekenen van de vermogensvereisten tijdens de overgangsperiode, mogen kredietinstellingen die sinds 1 januari 2010 zijn overgaan op IRB-benadering of AMA en die derhalve eerder hun vermogensvereisten hebben berekend volgens de minder verfijnde benaderingen, als de toezichthouder ermee instemt, de minder verfijnde benaderingen gebruiken voor het berekenen ...[+++]

In order not to discourage credit institutions from moving to the Internal Ratings Based Approach (the IRB Approach) or Advanced Measurement Approaches for calculating the capital requirements during the transitional period due to unreasonable and disproportionate implementation costs, it should be possible to allow credit institutions which have moved to the IRB Approach or Advanced Measurement Approaches since 1 January 2010 and which have previously calculated their capital requirements in accordance with other less sophisticated approaches, subject to supervisory approval, to use the less sophisticated approaches as the basis for the calculation of the t ...[+++]


6. Als initiator en als sponsor optredende kredietinstellingen passen op te securitiseren posities dezelfde gedegen en welomschreven criteria voor de kredietverlening als bedoeld in bijlage V, punt 3, toe als zij toepassen op posities die zij in hun portefeuille zullen aanhouden. Daartoe volgen de als initiator en als sponsor optredende kredietinstellingen dezelfde procedures voor de acceptatie en, in voorkomend geval, aanpassing, vernieuwing en herfinanciering van kredieten. Kredietinstellingen passen ook dezelfde analysenormen toe o ...[+++]

6. Sponsor and originator credit institutions shall apply the same sound and well-defined criteria for credit-granting in accordance with the requirements of Annex V, point 3 to exposures to be securitised as they apply to exposures to be held on their book. To this end the same processes for approving and, where relevant, amending, renewing and re-financing credits shall be applied by the originator and sponsor credit institutions. Credit institutions shall also apply the same standards of analysis to participations or underwritings in securitisation issues purchased from third parties whether such participations or underwritings are to ...[+++]


6. Als initiator en als sponsor optredende kredietinstellingen passen op te securitiseren posities dezelfde gedegen en welomschreven criteria voor de kredietverlening als bedoeld in bijlage V, punt 3, toe als zij toepassen op posities die zij in hun portefeuille zullen aanhouden. Daartoe volgen de als initiator en als sponsor optredende kredietinstellingen dezelfde procedures voor de acceptatie en, in voorkomend geval, aanpassing, vernieuwing en herfinanciering van kredieten. Kredietinstellingen passen ook dezelfde analysenormen toe o ...[+++]

6. Sponsor and originator credit institutions shall apply the same sound and well-defined criteria for credit-granting in accordance with the requirements of Annex V, point 3 to exposures to be securitised as they apply to exposures to be held on their book. To this end the same processes for approving and, where relevant, amending, renewing and re-financing credits shall be applied by the originator and sponsor credit institutions. Credit institutions shall also apply the same standards of analysis to participations or underwritings in securitisation issues purchased from third parties whether such participations or underwritings are to ...[+++]


Er moet volgens het ESC meer doorzichtigheid en een duidelijker omschreven kader voor betalingen met een kaart komen, waarbij de legitieme belangen van consumenten, kredietinstellingen en handelaars ten volle worden behartigd.

The ESC sees a need for greater transparency and a more clearly defined framework for credit card transactions, so that the well-meaning interests of consumers, credit institutions and traders are fully protected.


De Commissie heeft besloten Italië een met redenen omkleed advies (de tweede fase van de inbreukprocedure volgens artikel 169 van het EG-Verdrag) toe te zenden wegens fiscale discriminatie van kredietinstellingen die hypotheekdiensten in Italië aanbieden zonder een vestiging aldaar te hebben.

The Commission has decided to send a reasoned opinion (second stage of the infringement procedure according to Article 169 of the EC Treaty) against Italy for tax discrimination against credit institutions offering mortgage services in Italy without an establishment there.


Volgens de Italiaanse wetgeving komen kredietinstellingen die hypotheken verstrekken zonder een hoofdkantoor of bijkantoor in Italië te hebben, niet in aanmerking voor sommige tijdelijke belastingvrijstellingen (de zogenoemde "Imposta sostitutiva") die zijn voorbehouden aan in Italië gevestige ondernemingen.

Under Italian legislation, credit institutions providing mortgages without having a registered office or branch in Italy cannot benefit from certain tax breaks (the so-called 'Imposta sostitutiva') which are reserved for established companies.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'kredietinstellingen volgen' ->

Date index: 2023-01-17
w