Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aandacht besteden aan de kwaliteit van ict-systemen
Analoge spraaktransmissie
Analoge transmissie van spraak
Bevinding betreffende kwaliteit van focus van oog
De kwaliteit van wetgeving garanderen
De kwaliteit van wetgeving verzekeren
Evaluatie van kwaliteit van leven
Evalueren van kwaliteit van leven
Ict-systeemkwaliteit beoordelen
Kwaliteit van de spraaktransmissie
Kwaliteit van ict-systemen bewaken
Kwaliteit van uitzendingen controleren
Kwaliteit van uitzendingen monitoren
Kwaliteit van uitzendingen volgen
Voeding voor spraaktransmissie
Zorgen voor de kwaliteit van wetgeving

Traduction de «kwaliteit van de spraaktransmissie » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
kwaliteit van de spraaktransmissie

voice transmission quality


kwaliteit van uitzendingen monitoren | kwaliteit van uitzendingen controleren | kwaliteit van uitzendingen volgen

monitoring quality of broadcasts | oversee quality of broadcasts | monitor quality of broadcasts | supervise quality of broadcasts


garanderen dat de kwaliteit van ict-systemen voldoet aan vereisten | ict-systeemkwaliteit beoordelen | aandacht besteden aan de kwaliteit van ict-systemen | kwaliteit van ict-systemen bewaken

attend to ICT systems quality


de kwaliteit van wetgeving garanderen | de kwaliteit van wetgeving verzekeren | zorgen voor de kwaliteit van wetgeving

guarantee quality of legislation | keep up quality of legislation | certify quality of legislation | ensure quality of legislation


analoge spraaktransmissie | analoge transmissie van spraak

analogue speech transmission




evaluatie van kwaliteit van leven

Assessment of quality of life


bevinding betreffende kwaliteit van focus van oog

Quality of focus - finding


evalueren van kwaliteit van leven

Assessment of quality of life


Omschrijving: Een zeldzame stoornis waarbij de patiënt spontaan klaagt dat zijn geestelijke activiteit, omgeving en lichaam van kwaliteit zijn veranderd, zodat ze onwerkelijk, verwijderd of als een automaat lijken. Onder de veelsoortige verschijnselen van het syndroom komen klachten van patiënten omtrent verlies van emoties en gevoelens van vervreemding of afstandelijkheid ten opzichte van eigen denken, lichaam of de werkelijkheid het meest frequent voor. Ondanks de dramatische aard van de ervaring, is de betrokkene zich bewust van de onwerkelijkheid van de verandering. Het sensorium is normaal en het vermogen voor emotionele expressie i ...[+++]

Definition: A rare disorder in which the patient complains spontaneously that his or her mental activity, body, and surroundings are changed in their quality, so as to be unreal, remote, or automatized. Among the varied phenomena of the syndrome, patients complain most frequently of loss of emotions and feelings of estrangement or detachment from their thinking, their body, or the real world. In spite of the dramatic nature of the experience, the patient is aware of the unreality of the change. The sensorium is normal and the capacity for emotional expression intact. Depersonalization-derealization symptoms may occur as part of a diagnosable schizophrenic, depressive, phobic, or obsessive-compulsive disorder. In such cases the diagnosis should be th ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Verbeteren van de kwaliteit van het onderwijzend personeel aangezien dit een sleuteldeterminant voor de kwaliteitsresultaten is, meer nadruk leggen op de kwaliteit van de docenten door de beste kandidaten op onderwijsgebied te werven en te selecteren, meer aandacht besteden aan de kwaliteit bij de continue beroepsontwikkeling, ontwikkelen van de competenties van de docenten en verbeteren van de capaciteiten van de schoolleiding.

Improve the quality of teaching staff as this is a key determinant of quality outcomes, focus on the quality of teachers, attracting and selecting the best candidates into teaching, quality in continuing professional development, developing teacher competences and reinforcing school leadership.


– Hierbij zouden lidstaten zich moeten concentreren op de drie belangrijkste hervormingsassen met betrekking tot de kwaliteit van strategieontwikkeling en het beleidsmakingsproces; de kwaliteit van programma's, met nadruk op middelen en financieringsmechanismen; en de kwaliteit van OI-instellingen.

– In doing so, Member States should focus on three main axes of reform, relating to the quality of strategy development and the policy making process; the quality of programmes, focusing of resources and funding mechanisms; and the quality of RI performing institutions.


De samenwerking op het gebied van de veiligheid van de patiënten en de kwaliteit van de gezondheidszorg verbeteren, onder meer door de aanbeveling van de Raad van 9 juni 2009 betreffende patiëntveiligheid, met inbegrip van de preventie en bestrijding van zorginfecties, te implementeren ; goede werkwijzen op het gebied van kwaliteitsborgingssystemen uitwisselen; richtsnoeren opstellen en instrumenten ontwikkelen om de kwaliteit en de veiligheid van de patiënten te bevorderen; de beschikbaarheid van informatie aan patiënten over veiligheid en kwaliteit vergroten; feedback en interactie tussen verstrekkers van gezondheidszorg en patiënt ...[+++]

Strengthen collaboration on patient safety and quality of healthcare, through, inter alia, implementing the Council Recommendation of 9 June 2009 on patient safety, including the prevention and control of healthcare-associated infections ; exchange good practices on quality assurance systems; develop guidelines and tools to promote quality and patient safety; increase the availability of information to patients on safety and quality, improve feedback and interaction between health providers and patients.


2.3. Kwaliteit en veiligheid: de samenwerking op het gebied van de veiligheid van de patiënten en de kwaliteit van de gezondheidszorg verbeteren, onder meer door de aanbeveling van de Raad betreffende patiëntveiligheid, met inbegrip van de preventie en bestrijding van zorginfecties te implementeren; optimale werkwijzen op het gebied van kwaliteitsborgingssystemen uitwisselen; richtsnoeren opstellen en instrumenten ontwikkelen om de veiligheid van de patiënten en de kwaliteit te bevorderen; de beschikbaarheid van informatie aan patiënten over veiligheid en kwaliteit vergroten; feedback en interactie tussen verstrekkers van gezondheidszorg en patiënten ver ...[+++]

2.3. Quality and safety: strengthen collaboration on patient safety and quality of healthcare, through, inter alia, implementing the Council Recommendation on patient safety and the prevention and control of healthcare-associated infections; exchange best practice on quality assurance systems; develop guidelines and tools to promote patient safety and quality; increase the availability of information to patients on safety and quality, improve feedback and interaction between health providers and patients; support action to exchange knowledge and best practice on chronic diseases care, the response of health systems and research including development of E ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2.3. Kwaliteit en veiligheid: de samenwerking op het gebied van de veiligheid van de patiënten en de kwaliteit van de gezondheidszorg verbeteren, onder meer door de aanbeveling van de Raad betreffende patiëntveiligheid, met inbegrip van de preventie en bestrijding van zorginfecties te implementeren; optimale werkwijzen op het gebied van kwaliteitsborgingssystemen uitwisselen; klinische en behandelingsrichtsnoeren opstellen en instrumenten ontwikkelen om de veiligheid van de patiënten en de kwaliteit te bevorderen; gezondheidsvoorlichting uitwerken voor de burgers van de EU; de beschikbaarheid van informatie aan patiënten over veiligheid en kwaliteit verg ...[+++]

2.3. Quality and safety: strengthen collaboration on patient safety and quality of healthcare, through, inter alia, implementing the Council Recommendation on patient safety and the prevention and control of healthcare-associated infections; exchange best practice on quality assurance systems; develop clinical and treatment guidelines and tools to promote patient safety and quality; develop health education for EU citizens; increase the availability of information to patients on safety and quality, improve feedback and interaction between health providers and patients; support action to exchange knowledge and best practice on chronic diseases, both life ...[+++]


3. De gegevensverstrekkers nemen de nodige maatregelen om de kwaliteit, validering en tijdige verstrekking van de gegevens te verzekeren, met inbegrip van het aantonen van hun kwaliteitscontroles en valideringsprocessen, toelichtingen bij specifieke vragen van de Commissie over de kwaliteit van de gegevens en, in voorkomend geval, actieplannen om de kwaliteit van de gegevens te verbeteren.

3. The data providers shall take the necessary measures to ensure the quality, validation and timely transmission of the data, including providing evidence of their quality checks and validation processes, explanations in response to specific requests from the Commission regarding the quality of the data and, where necessary, action plans to improve data quality.


14. stelt vast dat de kwaliteit van de nationale hervormingsprogramma's in het kader van het eerste Europees semester van land tot land sterk varieert met het oog op de vraag hoe concreet, transparant, haalbaar en volledig ze zijn; verzoekt de Commissie de lidstaten te verzoeken om de kwaliteit en de transparantie van hun bijdrage te verbeteren en de nationale hervormingsprogramma's van de beste kwaliteit te verheffen tot de standaard voor toekomstige Europees semesters;

14. Notes that the quality of National Reform Programmes under the first European Semester varies greatly regarding concreteness, transparency, feasibility and comprehensiveness; calls on the Commission to invite Member States to upgrade the quality and transparency of their contribution and to elevate the National Reform Programmes of best quality to the standard format for future European Semesters;


15. erkent dat er behoefte is aan een doordacht systeem voor „traffic management” om te waarborgen dat de connectiviteit van de eindgebruiker niet wordt verstoord door congestieproblemen; in dit verband kunnen providers, onder toezicht van nationale regelgevende instanties, procedures voor het meten en vormgeven van internetverkeer gebruiken, teneinde de functionale capaciteit en stabiliteit van het netwerk te handhaven en aan vereisten op het gebied van de kwaliteit van de diensten te voldoen; verzoekt de bevoegde nationale autoriteiten met klem alles te doen wat zij krachtens de richtlijn universele diensten kunnen om minimumnormen v ...[+++]

15. Recognises that reasonable traffic management is required to ensure that the end user's connectivity is not disrupted by network congestion; notes that, in this context, operators may, subject to the scrutiny of the NRAs, use procedures to measure and shape internet traffic in order to maintain networks' functional capacity and stability and to meet quality-of-service requirements; urges the competent national authorities to use their full powers under the Universal Services Directive to impose minimum quality-of-service standards, and believes that ensuring quality in time-critical service traffic shall not be an argument for aban ...[+++]


34. onderstreept de bijzondere betekenis van een hoge kwaliteit van DAEB's en de noodzaak van universele toegang; wijst er in dit verband op dat de bevoegdheid van de Commissie volgens de mededingingsregels van het VWEU beperkt blijft tot de controle op staatssteun voor het verrichten van DAEB's en dat deze regels geen rechtsgrond vormen voor het vaststellen van kwaliteits- en efficiencycriteria op Europees niveau; is van mening dat kwaliteit en efficiency van DAEB's met inachtneming van het subsidiariteitsbeginsel moeten worden omschreven;

34. Emphasises how important it is for SGEI to be of high quality and the need for them to be universally accessible; points out in this regard that the Commission's responsibility, under the TFEU competition rules, is confined to monitoring state aid for the provision of SGEI, and that these do not provide a legal basis for setting quality and efficiency criteria at European level; considers that the definition of quality and efficiency for SGEI should be established with due regard for the subsidiarity principle;


3. De leveranciers van gegevens nemen de nodige maatregelen met het oog op het verzekeren van de kwaliteit, de validatie en de tijdige overdracht van de gegevens, met inbegrip van bewijzen van hun kwaliteitscontroles en valideringsprocessen, toelichtingen bij specifieke vragen van de Commissie over de kwaliteit van de gegevens en, in voorkomend geval, actieplannen om de kwaliteit van de gegevens te verbeteren.

3. The data providers shall take the necessary measures to ensure the quality, validation and timely transmission of the data, including evidence of their quality checks and validation processes, explanations to specific requests of the European Commission related to the quality of the data and, where necessary, action plans to improve data quality.


w