Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alternator
Convertor
Elektrische machine
Elektrische motor
Elektroaggregaat
Explosievaste motor
Explosieveilige motor
Generatoraggregaat
Geraakt door door motor aangedreven sneeuwvoertuig
Koerierster motor
Leeglooptoerental van een motor
Meegesleurd door door motor aangedreven sneeuwvoertuig
Motor
Motor op testbank plaatsen
Motorinstructeur
Motorkoerier
Niet-exploderende motor
Pizzakoerier motor
Pizzakoerierster motor
Rijinstructeur motor
Rijinstructrice motor
Rijschoollesgever motorfiets
Stroomgenerator
Tegen explosie bestande motor
Toerental bij onbelast draaien van een motor
Transformator
Turbogenerator
Verbrandingsmotor
Vlamdichte motor
Wisselstroomdynamo

Traduction de «leeglooptoerental van een motor » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
leeglooptoerental van een motor | toerental bij onbelast draaien van een motor

idling speed of an engine


koerierster motor | pizzakoerierster motor | motorkoerier | pizzakoerier motor

sameday delivery motorcycle driver | telephone directory motorcycle deliverer | motorcycle delivery person | motorcycle driver of deliveries


explosievaste motor | explosieveilige motor | vlamdichte motor

explosion proof motor | flame proof motor


explosievaste motor | niet-exploderende motor | tegen explosie bestande motor

explosion-proof motor | flame-proof motor


rijinstructrice motor | rijschoollesgever motorfiets | motorinstructeur | rijinstructeur motor

driving instructor | motorcycle driver education instructor | motorcycle driving instructor | motorcycle instructor


elektrische machine [ alternator | convertor | elektrische motor | elektroaggregaat | generatoraggregaat | stroomgenerator | transformator | turbogenerator | wisselstroomdynamo ]

electric machinery [ alternator | electricity generator | electric motor | generating engine | generating set | transformer | turbo-alternator ]


geraakt door door motor aangedreven sneeuwvoertuig

Hit by motor-driven snow vehicle


meegesleurd door door motor aangedreven sneeuwvoertuig

Dragged by motor-driven snow vehicle


motor [ verbrandingsmotor ]

engine [ combustion engine ]


motor op testbank plaatsen

arrange engine on test stand | arrange the positioning of engines on test stands | ensure the positioning of engines on test stands | position engine on test stand
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
„wordt de brandstof gebruikt die in de handel verkrijgbaar is met een Wobbe-index van ten minste 52,6 MJm-3 (20°C, 101,3 kPa), indien de motor bestemd is voor gassen van groep H, of van ten minste 47,2 MJm-3 (20°C, 101,3 kPa) indien de motor bestemd is voor gassen van groep L. In geval van betwisting wordt gebruikgemaakt van de in bijlage IX bij deze verordening bedoelde referentiebrandstof GR indien de motor bestemd is voor gassen van groep H, of van de referentiebrandstof G indien de motor bestemd is voor gassen van groep L, namelijk de brandstof met de hoogste Wobbe-index voor de betrokken groep, of”.

“The fuel used shall be the one available on the market with a Wobbe index at least 52,6 MJm-3 (20°C, 101,3 kPa) if the engine is labelled for the H-range of gases, or at least 47,2 MJm-3 (20°C, 101,3 kPa) if the engine is labelled for the L-range of gases. In case of dispute, the fuel used shall be the reference fuel GR specified in Annex IX to this Regulation if the engine is labelled for the H-range of gases, or the reference fuel G if the engine is labelled for the L-range of gases, that is the fuel with the highest Wobbe index for the relevant range, or”


21) motor met constant toerental”: een motor waarvan de EU-typegoedkeuring beperkt is tot bedrijf met constant toerental, met uitzondering van motoren waarvan de reguleerfunctie voor een constant toerental is verwijderd of uitgeschakeld; hij kan voorzien zijn van een functie voor stationair draaien ten behoeve van het starten en uitzetten en van een regelaar die op verschillende toerentallen kan worden ingesteld wanneer de motor wordt uitgezet.

‘constant-speed engine’ means an engine the EU type-approval of which is limited to constant-speed operation, excluding engines the constant-speed governor function of which is removed or disabled; it may be provided with an idle speed that can be used during start-up or shut-down and it may be equipped with a governor that can be set to an alternative speed when the engine is stopped.


1. Een importeur die redenen heeft om aan te nemen of van mening is dat een motor niet aan deze verordening voldoet, en in het bijzonder dat de motor niet conform is met de EU-typegoedkeuring ervoor, brengt de motor niet in de handel totdat deze in overeenstemming is gebracht.

1. An importer that has reason to believe or considers that an engine is not in conformity with this Regulation, and in particular that it does not correspond to its EU type-approval, shall not place the engine on the market until it has been brought into conformity.


22) motor met variabel toerental”: een motor die geen motor met constant toerental is.

‘variable-speed engine’ means an engine that is not a constant-speed engine.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
„wordt de brandstof gebruikt die in de handel verkrijgbaar is met een Wobbe-index van ten minste 52,6 MJm-3 (20°C, 101,3 kPa), indien de motor bestemd is voor gassen van groep H, of van ten minste 47,2 MJm-3 (20°C, 101,3 kPa) indien de motor bestemd is voor gassen van groep L. In geval van betwisting wordt gebruikgemaakt van de in bijlage IX bij deze verordening bedoelde referentiebrandstof GR indien de motor bestemd is voor gassen van groep H, of van de referentiebrandstof G23 indien de motor bestemd is voor gassen van groep L, namelijk de brandstof met de hoogste Wobbe-index voor de betrokken groep, of”.

“The fuel used shall be the one available on the market with a Wobbe index at least 52,6 MJm-3 (20°C, 101,3 kPa) if the engine is labelled for the H-range of gases, or at least 47,2 MJm-3 (20°C, 101,3 kPa) if the engine is labelled for the L-range of gases. In case of dispute, the fuel used shall be the reference fuel GR specified in Annex IX to this Regulation if the engine is labelled for the H-range of gases, or the reference fuel G23 if the engine is labelled for the L-range of gases, that is the fuel with the highest Wobbe index for the relevant range, or”


1c". vervangingsmotor": een gebruikte, gecontroleerde motor die bedoeld is om een operationele motor te vervangen en die hetzelfde ontwerp (motor in lijn, V-motor) en hetzelfde aantal cilinders heeft als de te vervangen motor, en waarvan het vermogen en het toerental niet meer dan 10 % verschillen van die van de te vervangen motor;

1c. ‘exchange engine’ means a used, overhauled engine which is intended to replace a currently operational engine and which is of the same design (in-line engine, V-engine) as the engine to be replaced, which has the same number of cylinders and whose power output and speed do not differ by more than 10 % from the power output and speed of the engine to be replaced;


76) „motor met externe verbranding”: een thermische motor waarin de verbrandings- en expansiekamer fysiek gescheiden zijn en waarbij een interne werkvloeistof wordt verhit door verbranding in een externe bron; de hitte van de externe verbranding doet de interne werkvloeistof uitzetten, die vervolgens door expansie en inwerking op het mechanisme van de motor beweging en bruikbare arbeid produceert.

‘external combustion engine’ means a heat engine in which combustion and expansion chambers are physically separated and where an internal working fluid is heated by combustion in an external source; heat from the external combustion expands the internal working fluid which then, by expanding and acting on the mechanism of the engine, produces motion and usable work.


Artikel 13 van Verordening (EG) nr. 2371/2002 houdt rekening met de thans in artikel 25, lid 3, onder b) en c), van Verordening (EG) nr. 1198/2006 van de Raad van 27 juli 2006 inzake het Europees Visserijfonds (5) vastgestelde voorwaarde dat een motor slechts met overheidssteun kan worden vervangen als de nieuwe motor ten minste 20 % minder vermogen heeft dan de oude motor, behalve als het gaat om de vervanging van een motor die wordt gebruikt bij de kleinschalige kustvisserij als omschreven in die verordening.

Article 13 of Regulation (EC) No 2371/2002 takes account of the requirement, as currently laid down in Article 25(3)(b) and (c) of Council Regulation (EC) No 1198/2006 of 27 July 2006 on a European Fisheries Fund (5), to reduce by at least 20 % the power of an engine that has been replaced with public aid, excluding engine replacements in the small-scale coastal fisheries as defined in that Regulation.


„vervangingsmotor”: een gebruikte, gecontroleerde motor die bedoeld is om een operationele motor te vervangen en die hetzelfde ontwerp (motor in lijn, V-motor) en hetzelfde aantal cilinders heeft als de te vervangen motor, en waarvan het vermogen en het toerental niet meer dan 10 % verschillen van die van de te vervangen motor;

“exchange engine” means a used, overhauled engine which is intended to replace a currently operational engine and which is of the same design (in-line engine, V-engine) as the engine to be replaced, which has the same number of cylinders and whose power output and speed do not differ by more than 10 % from the power output and speed of the engine to be replaced;


In dat geval moet de fabrikant ten overstaan van de goedkeuringsinstantie aantonen dat de basismotor of basiscombinatie van motor en nabehandelingsysteem en de motor of combinatie van motor en nabehandelingsysteem waarop de verslechteringsfactoren ook worden toegepast, dezelfde technische specificaties en voorschiften voor montage in het voertuig hebben en dat de emissies van deze motoren of combinaties van motor en nabehandelingsysteem gelijk zijn.

In such cases, the manufacturer must demonstrate to the approval authority that the base engine or engine/aftertreatment combination and the engine or engine/aftertreatment combination for which the DF’s are being carried over have the same technical specifications and installation requirements on the vehicle and that the emissions of such engine or engine/aftertreatment combinations are similar.


w