Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ATM
ECARDA
Luchtverkeersbeheer
Luchtverkeersbeveiliging
PHARE

Vertaling van "luchtverkeersbeheer " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
luchtverkeersbeheer | luchtverkeersbeveiliging | ATM [Abbr.]

air traffic management | ATM [Abbr.]


Europese coherente benadering van onderzoek en technologische ontwikkeling voor ATM | Europese coherente benadering van onderzoek en technologische ontwikkeling voor luchtverkeersbeheer | ECARDA [Abbr.]

European Coherent Action for RTD in ATM | European Coherent Approach for Research and Technological Development for ATM | European Coherent Approach for Research and Technological Development in Air Traffic Management | ECARDA [Abbr.]


Programma voor geharmoniseerd speurwerk inzake luchtverkeersbeheer in de organisatie Eurocontrol | PHARE [Abbr.]

Programme of Harmonised Air Traffic Management Research in Eurocontrol | PHARE [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011R0677 - EN - Verordening (EU) nr. 677/2011 van de Commissie van 7 juli 2011 tot vaststelling van nadere regels ter uitvoering van de netwerkfuncties voor luchtverkeersbeheer en tot wijziging van Verordening (EU) nr. 691/2010 Voor de EER relevante tekst // VERORDENING (EU) Nr. 677/2011 VAN DE COMMISSIE // van 7 juli 2011 // tot vaststelling van nadere regels ter uitvoering van de netwerkfuncties voor luchtverkeersbeheer en tot wijziging van Verordening (EU) nr. 691/2010 // (Vo ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011R0677 - EN - Commission Regulation (EU) No 677/2011 of 7 July 2011 laying down detailed rules for the implementation of air traffic management (ATM) network functions and amending Regulation (EU) No 691/2010 Text with EEA relevance // COMMISSION REGULATION (EU) No 677/2011 // of 7 July 2011 // laying down detailed rules for the implementation of air traffic management (ATM) network functions and amending Regulation (EU) No 691/2010 // (Text with EEA relevance) // Appendix 1 / ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52013PC0409 - EN - Voorstel voor een VERORDENING VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD tot wijziging van Verordening (EG) nr. 216/2008 op het gebied van luchtvaartterreinen, luchtverkeersbeheer en luchtvaartnavigatiediensten

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52013PC0409 - EN - Proposal for a REGULATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL amending Regulation (EC) No 216/2008 in the field of aerodromes, air traffic management and air navigation services


Voorstel voor een VERORDENING VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD tot wijziging van Verordening (EG) nr. 216/2008 op het gebied van luchtvaartterreinen, luchtverkeersbeheer en luchtvaartnavigatiediensten

Proposal for a REGULATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL amending Regulation (EC) No 216/2008 in the field of aerodromes, air traffic management and air navigation services


Voorstel voor een VERORDENING VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD tot wijziging van Verordening (EG) nr. 216/2008 op het gebied van luchtvaartterreinen, luchtverkeersbeheer en luchtvaartnavigatiediensten /* COM/2013/0409 final - 2013/0187 (COD) */

Proposal for a REGULATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL amending Regulation (EC) No 216/2008 in the field of aerodromes, air traffic management and air navigation services /* COM/2013/0409 final - 2013/0187 (COD) */


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In 2009 zijn bij Verordening (EG) nr. 1108/2009 de bevoegdheden van het EASA uitgebreid tot luchtverkeersbeheer en luchtvaartnavigatiediensten (ATM/ANS).

In 2009, Regulation (EC) No 1108/2009 extended the competences of EASA to include air traffic management and air navigation services (ATM/ANS).


24. verzoekt de Commissie de regelgevingsbarrières voor satellietbewaking van het luchtverkeer weg te nemen om levensreddende diensten voor EU-burgers mogelijk te maken, en vraagt de Internationale Unie voor Telecommunicatie de nodige frequenties toe te wijzen, aangezien de ICAO heeft vastgesteld dat ADS-B de enige technologie is waarmee de vluchtopvolging, ook voor het luchtverkeersbeheer, kan worden ondersteund buiten de dichtst bevolkte gebieden, waar andere terrestrische technologieën voor bewaking van het luchtverkeersbeheer beperkt zijn; benadrukt dat dit regeringen, verleners van luchtvaartnavigatiediensten en luchtvaartmaatschap ...[+++]

24. Calls on the Commission to lift the regulatory barriers to satellite-based air traffic surveillance in order to enable life-saving services for EU citizens, and asks the International Telecommunication Union to make the necessary spectrum allocation, as ICAO has identified satellite ADS-B as the one technology that can assist flight tracking, also for air traffic management (ATM) purposes, outside of the most densely populated areas, where other forms of terrestrial ATM surveillance technologies are limited; stresses that it could help governments, air navigation service providers (ANSPs) and airlines in Europe and around the world ...[+++]


18. onderkent dat RPAS een klein aandeel vormen in verhouding tot de bemande luchtvaart en daarom slechts in geringe mate van invloed zijn op het bemande luchtverkeer; merkt evenwel op dat de druk op het luchtverkeersbeheer kan toenemen als gevolg van de welkome groei van RPAS voor sport en recreatie, wat onder sommige omstandigheden een risico kan vormen voor de veiligheid van het luchtverkeer, en verzoekt de betreffende autoriteiten en de nieuwe Europese regelgeving hiermee rekening te houden en erop toe te zien dat het luchtverkeersbeheer in alle lidstaten voortdurend efficiënt blijft functioneren;

18. Recognises that the impact of RPAS on manned traffic is limited due to the small ratio of RPAS to manned aircraft; notes, however, that ATM pressures may increase due to the welcome growth of sports and recreational RPAS, which may in some circumstances pose a threat to air traffic safety, and calls for this factor to be taken into account by the relevant authorities and by future EU rules, in order to ensure a continued efficient standard of ATM across the Member States;


(3) De definitiefase liep van 2004 tot en met 2008 en leidde tot het masterplan inzake luchtverkeersbeheer van Sesar (D5), dat de basis vormde voor de eerste editie van het Europees masterplan inzake luchtverkeersbeheer (het ATM-masterplan), dat op 30 maart 2009 door de Raad werd goedgekeurd .

(3) The first phase of the definition process ran from 2004 to 2008 and delivered the SESAR ATM Master Plan (D5) which was the base for the first edition of the European ATM Master plan (the 'ATM Master Plan') endorsed by the Council on the 30th of March 2009 .


over het voorstel voor een verordening van het Europees Parlement en de Raad tot wijziging van Verordening (EG) nr. 216/2008 op het gebied van luchthavens, luchtverkeersbeheer en luchtvaartnavigatiediensten

on the proposal for a regulation of the European Parliament and of the Council amending Regulation (EC) No 216/2008 in the field of aerodromes, air traffic management and air navigation services


3. De verantwoordelijke lidstaat zorgt ervoor dat een grondige analyse van de capaciteit en de vraag wordt uitgevoerd op een luchthaven die niet is aangewezen, een luchthaven die deel uitmaakt van het Europees netwerk voor luchtverkeersbeheer (hierna „het netwerk” genoemd) of een luchthaven die deel uitmaakt van het Europees netwerk voor luchtverkeersbeheer (hierna „het netwerk” genoemd) of een luchthaven met bemiddeling inzake de dienstregelingen door de luchthavenbeheerder van die luchthaven of door een andere bevoegde instantie, wa ...[+++]

3. The Member State responsible shall ensure that a thorough capacity and demand analysis is carried out at an airport with no designation status, at an airport belonging to the European air traffic management network (hereinafter 'the network') or at a schedules facilitated airport by the managing body of that airport or by any other competent body when that Member State considers it necessary, or within six months:




Anderen hebben gezocht naar : ecarda     luchtverkeersbeheer     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'luchtverkeersbeheer' ->

Date index: 2021-09-06
w