Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanvalsdrone
Aëronautisch materieel
Burgerlijk vliegtuig
Drone
Gevechtsdrone
Laterale massaverhouding
Luchtvaartuig
Massaverhouding van het vliegtuig
Militair vliegtuig
Militaire luchtvloot
Onbemand bewapend vliegtuig
Onbemand luchtvaartuig
Onbemand luchtvoertuig
Onbemand vliegtuig
Oorlogsluchtvaart
Op afstand bestuurd luchtvaartuig
Op afstand bestuurd luchtvoertuig
Op afstand bestuurd vliegtuig
Pilootloos vliegtuig
STOVL
Short Take-Off and Vertical Landing aircraft
Toeristisch vliegtuig
Transportvliegtuig
Troepentransportvliegtuig
VERTOL -vliegtuig
VERTOL-vliegtuig
VTOL-vliegtuig
Vertikale starter
Vliegtuig
Vliegtuig als zorglocatie
Vliegtuig met korte start en landing
Vliegtuig met korte start en verticale landing
Vliegtuig met vertikale start en landing
Waarnemingsvliegtuig

Traduction de «massaverhouding van het vliegtuig » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


drone [ aanvalsdrone | gevechtsdrone | onbemand bewapend vliegtuig | onbemand luchtvaartuig | onbemand luchtvoertuig | onbemand vliegtuig | op afstand bestuurd luchtvaartuig | op afstand bestuurd luchtvoertuig | op afstand bestuurd vliegtuig | pilootloos vliegtuig ]

drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]


VERTOL -vliegtuig | Vliegtuig met vertikale start en landing

Vertical take-off and landing aircraft | VTOL


vliegtuig [ aëronautisch materieel | burgerlijk vliegtuig | luchtvaartuig | toeristisch vliegtuig | transportvliegtuig ]

aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]


vertikale starter | VERTOL-vliegtuig | vliegtuig met vertikale start en landing | VTOL-vliegtuig

vertical take-off and landing aircraft | VTOL [Abbr.]


militaire luchtvloot [ militair vliegtuig | oorlogsluchtvaart | troepentransportvliegtuig | waarnemingsvliegtuig ]

military aircraft [ military aeronautics | scout plane | troop transport plane | war aviation ]






Vliegtuig met korte start en landing

Short Take-off and landing | STOL


Short Take-Off and Vertical Landing aircraft | STOVL | Vliegtuig met korte start en verticale landing

Short Take-Off and Vertical Landing aircraft | STOVL
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Als een vliegtuig geen vlucht uitvoert vóór de vlucht waarvoor het brandstofverbruik wordt gemonitord, mag de vliegtuigexploitant de „resterende hoeveelheid brandstof in de brandstoftanks van het vliegtuig bij „block-on” aan het eind van de vorige vlucht” vervangen door de „resterende hoeveelheid brandstof in de brandstoftanks van het vliegtuig aan het eind van de vorige activiteit van het vliegtuig”, zoals geregistreerd in de technische logboeken.

Where an aircraft does not perform a flight previous to the flight for which fuel consumption is being monitored, the aircraft operator may substitute the quantity ‘Amount of fuel remaining in aircraft tanks at block-on at the end of the previous flight’ with the ‘Amount of fuel remaining in aircraft tanks at the end of the previous activity of the aircraft’, as recorded by technical logs.


4. De vliegtuigexploitant bepaalt de hoeveelheid brandstof in de tank met behulp van gegevens uit meetsystemen aan boord van het vliegtuig en geregistreerd in de documentatie over massa en zwaartepunt of in het technisch logboek van het vliegtuig of seint ze elektronisch door van het vliegtuig naar de vliegtuigexploitant.

4. The aircraft operator shall determine fuel contained in the tank using data from aircraft onboard measurement systems and recorded in the mass and balance documentation, in the aircraft technical log or transmit it electronically from the aircraft to the aircraft operator.


In het uitzonderlijke geval waarin met een vliegtuig na de vlucht waarvoor het brandstofverbruik wordt bepaald, andere activiteiten dan een vlucht worden uitgevoerd, waaronder een grote onderhoudsbeurt waarbij de brandstoftanks worden geledigd, mag de vliegtuigexploitant de „hoeveelheid brandstof in de brandstoftanks van het vliegtuig na het tanken voor de volgende vlucht + hoeveelheid getankte brandstof voor die volgende vlucht” vervangen door de „resterende hoeveelheid brandstof in de brandstoftanks bij het begin van de volgende activiteit van het vliegtuig”, zoals geregistreerd in de technische logboeken.

In the exceptional case that an aircraft performs activities other than a flight, including undergoing major maintenance involving the emptying of the tanks, after the flight for which fuel consumption is being monitored, the aircraft operator may substitute the quantity ‘Amount of fuel contained in aircraft tanks once fuel uplift for subsequent flight is complete + Fuel uplift for that subsequent flight’ with the ‘Amount of fuel remaining in tanks at the start of the subsequent activity of the aircraft’, as recorded by technical logs.


b)gegevens uit meetsystemen aan boord van het vliegtuig geregistreerd in de documentatie over massa en zwaartepunt of in het technisch logboek van het vliegtuig of die elektronisch zijn doorgeseind van het vliegtuig naar de vliegtuigexploitant.

(b)data from aircraft onboard measurement systems recorded in the mass and balance documentation, in the aircraft technical log or transmitted electronically from the aircraft to the aircraft operator.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
garanderen dat het gebruik van mobiele apparatuur aan boord – inclusief de telefoons van de passagiers – geen interferentie veroorzaken met de boordapparatuur en –systemen van het vliegtuig; garanderen dat de mobiele apparatuur geen interferentie veroorzaakt met mobiele communicatienetwerken op de grond, maar uitsluitend verbindingen tot stand brengt via het basisstation aan boord van het vliegtuig, dat via satelliet met de grond is verbonden; gemeenschappelijke regels en normen opstellen die de werking van het basisstation mogelijk maken terwijl het vliegtuig over verschillende EU-lidstaten vliegt.

to ensure that the use of equipment on board – including the passengers' handsets – does not cause interference with the aircraft's equipment and systems. to ensure that mobile equipment does not interfere with terrestrial mobile communications networks but connects exclusively to the on-board base station linked to the ground via satellite; to offer common rules and standards so that on-board base stations are authorised to operate as a plane flies over different EU Member States.


De veiligheid van de luchtvaart wordt voorts gewaarborgd door de luchtwaardigheidscertificering van apparatuur voor het gebruik van mobiele telefoons in het vliegtuig, die enerzijds op EU-niveau wordt uitgevoerd door het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart en anderzijds door de burgerluchtvaartautoriteiten en als doel heeft het veilig gebruik van de technologie in het vliegtuig te waarborgen.

In addition to these measures, air safety issues are addressed by airworthiness certification procedures for equipment for in-flight mobile phone use, provided by the European Aviation Safety Agency for the whole EU and by civil aviation authorities, to ensure the safe use of technology in the aircraft cabin.


Bescherming van vliegtuig en passagiers: verbetering van beschermende maatregelen voor de reiziger, de bemanning, het vliegtuig en het luchtvervoersysteem zoals verbeterde gegevens en identificatiemethoden, bescherming van het vliegtuig tegen aanvallen en verbeterd veiligheidsontwerp van vliegtuigen.

Protection of aircraft and passengers: enhancement of protection measures for the traveller, crew, aircraft and air transport system, such as improved data and identification methods, protecting the aircraft against attack, improved security design of aircraft.


De CASA 3000 is een regionaal turbo-prop vliegtuig van een nieuwe generatie snelle vliegtuigen met circa 70 zitplaatsen.

The CASA 3000 is a regional turbo-prop aircraft of a new high speed generation with approximately 70 seats.


- Steunmaatregel NN 105/93 - Steun voor de ontwikkeling van de CASA 3000 - Spanje De Commissie heeft heden besloten om van de steun voor de ontwikkeling van een regionaal vliegtuig (turbo-prop) CASA 3000, te bouwen door Construcciones Aeronauticas, SA (CASA), een lening van 40% van de ontwikkelingskosten, die slechts behoeft te worden terugbetaald bij positief resultaat, goed te keuren en om de procedure in te leiden voor 4,3%.

- State Aid NN 105/93 - Aid for the development of the CASA 3000 - Spain Today, the Commission decided the aid for the development of the regional aircraft (turbo-prop) CASA 3000 to be developed by Construcciones Aeronauticas, SA (CASA) to approve a loan covering 40 % of the cost of the development and repayable only in the case of success and to open the procedure for 4.3 %.


Alleen indien de Airbus A319, een vliegtuig met 125 tot 135 zitplaatsen, zou worden beschouwd als tot deze markt behorend, zou kunnen worden geconcludeerd dat DASA, via het Airbus consortium, een potentiële concurrent is van de Fokker F100 (een vliegtuig met 109 zitplaatsen).

Only if the Airbus A319, a 125-135 seat aircraft, were considered to form part of this market, DASA through the Airbus consortium might then be found to be a potential competitor of the Fokker F100 (a 109-seat aircraft) through Airbus.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'massaverhouding van het vliegtuig' ->

Date index: 2023-05-11
w