Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Dienstverlener die een niet-ingezetene is
Gebouw voor commerciële dienstverlening
Industriële en commerciële winst
Kosteloos vervoer
Niet-commerciële dienstverlening
Niet-commerciële lading
Niet-commerciële overwegingen
Niet-commerciële sector
Niet-commerciële winst
Niet-handelsoverwegingen
Non-profitsector
Overwegingen van niet-commerciële aard
Quartaire sector
Sector van vrijwillige dienstverlening
Verkoper commerciële dienstverlening
Vierde sector
Winst

Traduction de «niet-commerciële dienstverlening » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
quartaire sector [ niet-commerciële dienstverlening | sector van vrijwillige dienstverlening | vierde sector ]

quaternary sector


gebouw voor commerciële dienstverlening

Service area premises


verkoper commerciële dienstverlening

Business services salesman


niet-commerciële overwegingen | niet-handelsoverwegingen | overwegingen van niet-commerciële aard

non-trade concerns


winst [ industriële en commerciële winst | niet-commerciële winst ]

profit


dienstverlener die een niet-ingezetene is

non-resident service supplier


Zakelijke dienstverleners, niet elders geclassificeerd

Business services agents not elsewhere classified


kosteloos vervoer | niet-commerciële lading

non-revenue carriage


non-profitsector [ niet-commerciële sector ]

non-commercial sector
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Geen enkel handelsakkoord van de EU of de VS weerhoudt overheden ervan hun aanbod van diensten aan het publiek uit te breiden. Bovendien beletten deze akkoorden overheden niet openbare diensten aan te bieden die vroeger door particuliere dienstverleners werden aangeboden; een openbare dienst uitbesteden aan particuliere bedrijven betekent niet dat die dienst onherroepelijk deel gaat uitmaken van de commerciële sector.

Moreover, these agreements do not prevent governments from providing public services previously supplied by private service suppliers; contracting a public service to private providers does not mean that it becomes irreversibly part of the commercial sector.


- Ontwikkeling van bepaalde delen van het acquis: de Commissie beraadt zich over de introductie van nieuwe bepalingen omtrent een maximale afgiftetijd; een duidelijk onderscheid tussen niet-ontvankelijke aanvragen en formeel afgewezen aanvragen; volledige transparantie met betrekking tot de lijst van derde landen over wier onderdanen voorafgaande raadpleging dient plaats te vinden; een geharmoniseerd formulier ter staving van een uitnodiging, een garantstellingsverklaring (-toezegging) of huisvestingsverklaring; een verplichting voor lidstaten om van afwijzingen kennis te geven en deze te motiveren; een wettelijk kader om een geharmoniseerde benadering van samenwerking te waarborgen, zowel tussen de diplomatieke en consulaire posten van lidstaten als me ...[+++]

- Development of certain parts of the acquis: the Commission discusses the introduction of provisions on a maximum issuing time; a clear distinction between inadmissible applications and formally refused applications; full transparency as to the list of third countries whose nationals are subject to prior consultation; a harmonised form providing proof of invitation, sponsorship and accommodation; an obligation for Member States to notify and motivate negative decisions; a legal framework to assure a harmonised approach to cooperation both between Member States' diplomatic missions and consular posts and with external commercial service providers; ...[+++]


Neelie Kroes, eurocommissaris voor Concurrentiebeleid: "Het is duidelijk in het belang van Europese burgers dat de Commissie kan nagaan of overheidsmiddelen wel worden ingezet voor openbare-dienstverlening - en niet om commerciële activiteiten te subsidiëren.

Competition Commissioner Neelie Kroes said: "It is clearly in the interest of European citizens that the Commission is in a position to verify that public money is used to provide public services and not to subsidise commercial activities.


de DAC-leden komen overeen vanaf 1 januari 2002 de officiële ontwikkelingshulp aan de minst ontwikkelde landen op de volgende terreinen te ontbinden: steun voor de betalingsbalans en structurele aanpassing; schuldenkwijtschelding; sectorale en multisectorale programma’s; investeringsprojecten; invoer- en grondstoffensteun; contracten voor commerciële dienstverlening, en officiële ontwikkelingshulp voor niet-gouvernementele organisaties voor met overheidsopdrachten verband houdende activiteiten.

DAC Members agree to untie, by 1 January 2002, ODA to the least developed countries in the following areas: balance of payments and structural adjustment support; debt forgiveness; sector and multi-sector programme assistance; investment project aid; import and commodity support; commercial services contracts, and ODA to non-governmental organisations for procurement related activities.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. dringt erop aan dat er onderscheid wordt gemaakt tussen commerciële dienstverlening en overheidsdiensten; herhaalt dat overheidsdiensten bij de GATS-onderhandelingen niet mogen worden ontmanteld of ondermijnd;

19. Insists that a distinction should be made between commercial services and public services; reiterates that public services should not be dismantled or undermined in the GATS negotiations;


(i) De DAC-leden komen overeen vanaf 1 januari 2002 de officiële ontwikkelingshulp aan de minst ontwikkelde landen op de volgende terreinen te ontkoppen: steun voor de betalingsbalans en structurele aanpassing; schuldenkwijtschelding; sectorale en multisectorale programma" s; investeringsprojecten; invoer- en grondstoffensteun; contracten voor commerciële dienstverlening, en officiële ontwikkelingshulp voor niet-gouvernementele organisaties oor met overheidsopdrachten verband houdende activiteiten.

(i) DAC Members agree to untie, by 1 January 2002, ODA to the Least Developed Countries in the following areas: balance of payments and structural adjustment support; debt forgiveness; sector and multi-sector programme assistance; investment project aid; import and commodity support; commercial services contracts, and ODA to Non-Governmental Organisations for procurement related activities.


(i) De DAC-leden komen overeen vanaf 1 januari 2002 de officiële ontwikkelingshulp aan de minst ontwikkelde landen op de volgende terreinen te ontkoppen: steun voor de betalingsbalans en structurele aanpassing; schuldenkwijtschelding; sectorale en multisectorale programma" s; investeringsprojecten; invoer- en grondstoffensteun; contracten voor commerciële dienstverlening, en officiële ontwikkelingshulp voor niet-gouvernementele organisaties oor met overheidsopdrachten verband houdende activiteiten.

(i) DAC Members agree to untie, by 1 January 2002, ODA to the Least Developed Countries in the following areas: balance of payments and structural adjustment support; debt forgiveness; sector and multi-sector programme assistance; investment project aid; import and commodity support; commercial services contracts, and ODA to Non-Governmental Organisations for procurement related activities.


8. herinnert echter eraan dat de openbare dienstverlening andere sectoren omvat, die door de Commissie niet van verdere liberalisering zijn uitgesloten, zoals postdiensten, energie en water; dringt erop aan dat de Commissie in alle onderhandelingen ten volle het vermogen van de EU en haar lidstaten beschermt om hun openbare diensten en diensten van algemeen belang te reguleren en vast te houden aan het beginsel van universele dienstverlening; verzoekt de Commissie aan te dringen op de verduidelijking van artikel I, lid 3, letter b en I, lid 3, letter c van de GATS om vast te leggen dat "de uitoefening van overheidsgezag" WTO-leden toes ...[+++]

8. Recalls, however, that public services include other sectors, which have not been excluded by the Commission from further liberalisation, such as postal services, energy and water; insists that in all negotiations the Commission must fully protect the ability of the EU and its Member States to regulate public services and services of general interest and to uphold the principle of universal service provision; asks the Commission to press for clarification of Article I:3(b) and I:3(c) of GATS, to make absolutely clear that ‘the exercise of governmental authority’ allows, without threat of legal challenge, WTO members to decide whether to withdraw public services and services of general interest, even those delivered on a ...[+++]


Diversificatie van de economische basis, waartoe rechtstreekse steun wordt verleend aan bedrijven die fysieke investeringen willen verrichten, zulks om de productieve basis van het gebied te ontwikkelen, niet alleen in de industrie, maar ook in de commerciële dienstensector, met bijzondere aandacht voor dienstverlening die verband houdt met management, met de nieuwe informatie- en communicatietechnologieën en met elektronische handel, en voor economische activiteiten in netwerkverband (communautaire bijdrage: € 20.165.247 uit het EFRO ...[+++]

Diversification of the economic base, through direct action in favour of economic stakeholders proposing investment projects in physical capital, so as to develop the productive base both in industry and in market services, especially through services related to management, new information and communication technologies (NICT), electronic commerce and economic networking (Community contribution: € 20 165 247 from the ERDF ).


- verhoging van de productiviteit zonder schade aan het milieu, - verbetering van de kwaliteit, waaronder ook phytosaniaitre maatregelen worden begrepen, - aanpassing van de productie-, de distributie- of de afzetmethoden om aan de nieuwe kwaliteitsnormen te voldoen, - oprichting van telersverenigingen die ernaar streven de afzet en de concurrentiepositie van hun producten te verbeteren en systemen voor de certificering van milieuvriendelijke productiemethoden te ontwikkelen, onder meer voor "fair trade"-bananen, - ontwikkeling van een productie- en/of afzetstrategie om in de context van de gemeenschappelijke marktordening voor bananen te voldoen aan de eisen van de markt, - verlening van bijstand voor opleiding, marktonderzoek, ontwik ...[+++]

increasing productivity, without causing damage to the environment, improving quality, including phytosanitary measures, adapting production, distribution or marketing methods to meet the new quality standards, establishing producers' organisations which have as their objective the improvement of the marketing and competitiveness of their products and the development of systems for certifying environment-friendly production methods, including fair trade bananas, developing a production and/or marketing strategy to meet the requirements of the market in the light of the Community's common organisation of the market in bananas, assist ...[+++]


w