Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
COCOM
Jong industrieland
NIC
Neventerm
Nieuw geïndustrialiseerd land
Nieuw-Guinea
Nieuw-geïndustrialiseerde landen
Nieuwe industrielanden
Nieuwe ontwikkelingen in het buitenland observeren
Nieuwe ontwikkelingen in het buitenland opvolgen
Nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen observeren
Nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen opvolgen
Onafhankelijke Staat Papoea-Nieuw-Guinea
Opkomende economie
Opkomende groeimarkten
Papoea-Nieuw-Guinea
Papua-Nieuw-Guinea
Pas geïndustrialiseerde landen
Wassenaar Arrangement
Werkgroep Industrielanden

Traduction de «nieuwe industrielanden » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
nieuwe industrielanden | nieuw-geïndustrialiseerde landen | NIC [Abbr.]

newly industrialised countries | newly industrialising countries | NIC [Abbr.]




jong industrieland [ nieuwe industrielanden | nieuw geïndustrialiseerd land | opkomende economie | opkomende groeimarkten | pas geïndustrialiseerde landen ]

newly industrialised country [ EAGLEs | emerging and growth-leading economies | emerging economy | newly industrialising countries | newly industrialising economy | newly industrialized country | newly industrializing country | newly industrializing economy ]


komst van een nieuwe persoon in een gezin leidend tot nadelige veranderingen in de relaties van het kind. Dit kan inhouden een nieuw huwelijk van een van de ouders of de geboorte van een broertje of zusje.

Definition: Arrival of a new person into a family resulting in adverse change in child's relationships. May include new marriage by a parent or birth of a sibling.


Papoea-Nieuw-Guinea [ Nieuw-Guinea | Onafhankelijke Staat Papoea-Nieuw-Guinea | Papua-Nieuw-Guinea ]

Papua New Guinea [ Independent State of Papua New Guinea | New Guinea ]


nieuwe ontwikkelingen in het buitenland opvolgen | nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen observeren | nieuwe ontwikkelingen in het buitenland observeren | nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen opvolgen

look at new developments in foreign countries | monitor new overseas developments | detect new developments in foreign countries | observe new developments in foreign countries


Werkgroep Industrielanden

Working Party on Industrialised Countries


Wassenaar Arrangement [ COCOM | Coördinatiecomité voor de multilaterale controle op uitvoer van goederen en nieuwe technologieën met militaire toepassingsmogelijkheden | Wassenaar Arrangement betreffende de controle op de uitvoer van conventionele wapens en van goederen en technologieën voor tweeërlei gebruik ]

Wassenaar arrangement [ COCOM | Coordinating Committee for Multilateral Export Controls | Wassenaar Arrangement on Export Controls for Conventional Arms and Dual-Use Goods and Technologies ]


Omschrijving: Een syndroom met op de voorgrond staande stoornissen in het korte- en langetermijngeheugen, waarbij de inprenting intact is gebleven; verminderd vermogen om nieuwe dingen te leren en desoriëntatie in de tijd. Confabulatie kan een opvallend verschijnsel zijn, maar de waarneming en andere cognitieve functies, inclusief het intellect, zijn doorgaans intact. De prognose is afhankelijk van het beloop van de onderliggende beschadiging. | Neventerm: | psychose of syndroom van Korsakov, niet-alcoholisch

Definition: A syndrome of prominent impairment of recent and remote memory while immediate recall is preserved, with reduced ability to learn new material and disorientation in time. Confabulation may be a marked feature, but perception and other cognitive functions, including the intellect, are usually intact. The prognosis depends on the course of the underlying lesion. | Korsakov's psychosis or syndrome, nonalcoholic


Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en ...[+++]

Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
43. neemt met voldoening kennis van het voorstel om een „EU-diplomatie” voor grondstoffen en zeldzame aardmetalen te ontwikkelen die tot doel heeft een internationaal regelgevingsplatform in te stellen, de toegang tot en de voorziening met grondstoffen, met name die welke als van cruciaal belang worden beschouwd, te garanderen, open wereldmarkten te garanderen en internationale samenwerking bij de duurzame winning van grondstoffen en efficiënt gebruik van hulpbronnen op basis van gemeenschappelijke belangen te bevorderen; onderstreept in dit verband de noodzaak om op het gebied van grondstoffendiplomatie een intensieve dialoog op gang te brengen tussen de industrielanden, de nieuwe industrielanden ...[+++]

43. Welcomes the proposal for EU diplomacy on RM and REE with the aim of establishing an international regulatory platform, ensuring access to and supply of RM, especially those considered critical, ensuring open global markets and promoting international cooperation on sustainable extraction of RM and an efficient use of resources based on mutual interests; underlines, in this context, the need to establish a strong dialogue in the field of RM diplomacy between industrialised, newly industrialising, and resource-rich developing countries, with a view also to p ...[+++]


43. neemt met voldoening kennis van het voorstel om een "EU-diplomatie" voor grondstoffen en zeldzame aardmetalen te ontwikkelen die tot doel heeft een internationaal regelgevingsplatform in te stellen, de toegang tot en de voorziening met grondstoffen, met name die welke als van cruciaal belang worden beschouwd, te garanderen, open wereldmarkten te garanderen en internationale samenwerking bij de duurzame winning van grondstoffen en efficiënt gebruik van hulpbronnen op basis van gemeenschappelijke belangen te bevorderen; onderstreept in dit verband de noodzaak om op het gebied van grondstoffendiplomatie een intensieve dialoog op gang te brengen tussen de industrielanden, de nieuwe industrielanden ...[+++]

43. Welcomes the proposal for EU diplomacy on RM and REE with the aim of establishing an international regulatory platform, ensuring access to and supply of RM, especially those considered critical, ensuring open global markets and promoting international cooperation on sustainable extraction of RM and an efficient use of resources based on mutual interests; underlines, in this context, the need to establish a strong dialogue in the field of RM diplomacy between industrialised, newly industrialising, and resource-rich developing countries, with a view also to p ...[+++]


1. neemt met voldoening kennis van het voorstel om een "EU-diplomatie" voor grondstoffen en zeldzame aardmetalen te ontwikkelen die tot doel heeft een internationaal regelgevingsplatform in te stellen, de toegang tot en de voorziening met grondstoffen, met name die welke als van cruciaal belang worden beschouwd, te garanderen, open wereldmarkten te garanderen en internationale samenwerking bij de duurzame winning van grondstoffen en efficiënt gebruik van hulpbronnen op basis van gemeenschappelijke belangen te bevorderen; onderstreept in dit verband de noodzaak om op het gebied van grondstoffendiplomatie een intensieve dialoog op gang te brengen tussen de industrielanden, de nieuwe industrielanden ...[+++]

1. Welcomes the proposal for EU diplomacy on raw materials and rare earths with the aim of establishing an international regulatory platform, ensuring access to and supply of raw materials, especially those considered critical, ensuring open global markets and promoting international cooperation on sustainable extraction of raw materials and an efficient use of resources based on mutual interests; underlines, in this context, the need to establish a strong dialogue in the field of raw material diplomacy between industrialised, newly industrialising, and resource-rich developing countries, with a ...[+++]


9. pleit ervoor preferenties toe te staan voor nieuwe industrielanden, mits zij blijk geven van vastberadenheid om de Europese sociale, gezondheids- en milieunormen na te leven; omschrijft nieuwe industrielanden als landen die niet meer alle typerende kenmerken van ontwikkelingslanden vertonen en waarbij er van uitgegaan kan worden dat de economische specifieke dynamiek van die landen hen binnen afzienbare tijd in staat stelt de typerende structurele kenmerken van een ontwikkelingsland te overwinnen;

9. Advocates the granting of preferences to threshold countries provided that they demonstrate a determination to comply with European social environmental and health standards; defines ‘threshold countries’ as countries which no longer display all the typical characteristics of developing countries and for which it can be assumed that the dynamism of economic activity will enable these countries to overcome the typical structural characteristics of a developing country in the foreseeable future;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In de loop van de laatste vier jaar was de duurzame economische groei binnen de EU veel zwakker dan de groei die werd opgetekend in andere industrielanden of in nieuwe industrielanden.

Over the last four years, sustainable economic growth in the EU has been much lower than in other industrialised countries or emerging economies.


Parallel daarmee houden de 176 partijen bij het Protocol van Kyoto besprekingen over nieuwe emissiereductiedoelstellingen voor de industrielanden, die in de plaats zullen treden van de doelstellingen voor 2008-2012.

On a second, parallel track the 176 Parties to the Kyoto Protocol are discussing new emission reduction targets for industrialised countries to succeed the 2008-2012 targets.


De EU-staalindustrie staat voor belangrijke uitdagingen op de wereldmarkt, zoals de concurrentie met nieuwe industrielanden, de noodzaak om in te spelen op steeds veeleisender markten en de behoefte om duidelijke verbintenissen aan te gaan tot instandhouding van natuurlijke hulpbronnen overeenkomstig milieuverordeningen, in het bijzonder voor een significante terugdringing van CO -emissies.

The EU steel industry faces important challenges in the global market, such as competition with emerging countries, the necessity to respond to more demanding markets and the need to make a clear commitment to saving natural resources in line with environmental regulations, particularly in significantly reducing CO emissions.


Met een markt van 43 miljoen consumenten, een hoog niveau van besparingen en investeringen, een solide industriële basis, een hoog peil van opleiding en hoge wetenschappelijke en technologische normen neemt Korea een goede plaats in tussen de andere nieuwe industrielanden in de regio.

With a market of 43 million consumers, a high level of savings and investment, a solid industrial base, good levels of training and high scientific and technological standards, Korea is well positioned among the other newly industrialised countries of the region.


De verlaging of afschaffing van de tarieven op produkten van de informatietechnologie tussen alle geïndustrialiseerde landen en de meeste nieuwe industrielanden zal leiden tot een belastingverlaging voor de Europese gebruikers en fabrikanten en Europa helpen toegang te verwerven tot cruciale markten van derde landen.

The reduction or elimination of tariffs on IT products between all industrialised countries and most NICs will cut taxes on Europe's users and manufacturers and help Europe obtain access to key third country markets.


Hierbij is het belangrijk dat er, ten minste wat de voornaamste OESO-landen en concurrenten onder de nieuwe industrielanden betreft, meer voor gelijke kansen wordt gezorgd op het stuk van markttoegang, milieuvoorwaarden en zo mogelijk ook op het punt van mededingingsregels en fiscale en sociale voorschriften.

It is important to promote a level playing field, at least with the main OECD and newly industrialised competing countries, in terms of market access, environmental framework, and, if possible, competition rules, fiscal and social regulations.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'nieuwe industrielanden' ->

Date index: 2023-04-01
w