Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Korporaal monteur bewapening
Leidinggevende defensie
Ministerieel ambtenaar
Ministerieel officier
OIRA
Official IRA
Official Irish Republican Army
Officier
Officier administratie
Officier artillerie
Officier der mariniers
Officier koninklijke marine
Officier luchtverkeersleiding
Officier militaire administratie
Officier strijdkrachten
Officier van de wacht
Officier van het Erelegioen
Officier van het Legioen van Eer
Officier veldartillerie
Officier wapentechnische dienst
Onderofficier administratie
Procureur
Wachthebbende officier

Vertaling van "officier " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
officier administratie | officier administratie, economie en personeel | officier militaire administratie | onderofficier administratie

administration officer of defence | civil servant | administration manager of defence | defence administration officer


officier veldartillerie | officier wapentechnische dienst | korporaal monteur bewapening | officier artillerie

infantry officer | munitions officer | artillery officer | artillery technician




officier luchtverkeersleiding

Air traffic control officer


officier van de wacht | wachthebbende officier

watch officer


officier van het Erelegioen | officier van het Legioen van Eer

Knight Officer of the Legion of Honour


leidinggevende defensie | officier koninklijke marine | officier | officier der mariniers

air force officer | lieutenant | armed forces officer | Royal Marines officer


kapitein, officier en/of stuurman op schip

Ship master/officer/pilot


Official IRA | Official Irish Republican Army | OIRA [Abbr.]

Official IRA | OIRA [Abbr.]


ministerieel ambtenaar [ ministerieel officier | procureur ]

public legal official [ solicitor ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Uit gegevens die vandaag door de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) zijn bekendgemaakt, blijkt dat de Europese Unie en haar lidstaten in 2014 meer dan de helft van alle officiële ontwikkelingshulp (ODA - Official Development Assistance) verstrekten die vorig jaar aan de Commissie voor Ontwikkelingsbijstand van de OESO (OESO/DAC) is gerapporteerd. De EU en haar lidstaten bleven dan ook de grootste donor ter wereld.

The European Union and its Member States have kept their place as the world's largest aid donor in 2014. They provided more than half of the Official Development Assistance (ODA) reported last year to the Development Assistance Committee of the Organisation for Economic Co-Operation and Development (OECD/DAC). This is demonstrated by data published today by the Organisation for Economic Co-Operation and Development (OECD).


De Europese Unie en haar lidstaten bleven volgens de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) in 2013 de grootste donor ter wereld en verstrekten meer dan de helft van de officiële ontwikkelingshulp (ODA - Official Development Assistance).

The European Union and its Member States continued to be the world's largest aid donor in 2013 according to the Organisation for Economic Co-Operation and Development (OECD), providing more than half of the Official Development Assistance (ODA).


beschikken over de voor de uitoefening van de functie van officier aan dek of in het motorgedeelte vereiste graad, die moet zijn verkregen aan een zeevaartkundig of nautisch instituut, en kunnen aantonen als officier te beschikken over een ervaring van minimaal drie jaar aan boord van een schip of van één jaar aan boord van een schip, en daarnaast minstens twee jaar als stagiair-controleur van de vlaggenstaat in dienst te zijn geweest van de bevoegde instantie van een lidstaat, dan wel over relevante ervaring op zee als gecertificeerd scheepsofficier die in het bezit is of is geweest van een geldig STCW II/2- of III/2-bekwaamheidscertifi ...[+++]

hold the diploma required by law to serve as an officer on the deck or in the engine department of a ship, obtained from a marine or nautical institution, providing evidence of a minimum of three years" experience as an officer at sea, or, alternatively, of one year at sea plus another two years" service with the competent authority of a Member State in a position as a trainee Flag State Surveyor, or hold or have held a valid STCW II/2 or III/2 certificate of competency;


Bij schrijven van 13 december 2001 deed de Commissie haar Groenboek inzake de strafrechtelijke bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap en de instelling van een Europese officier van justitie (COM(2001) 715 – 2002/2065(COS)) toekomen aan het Parlement.

By letter of 13 December 2001 the Commission forwarded to Parliament its Green Paper on criminal-law protection of the financial interests of the Community and the establishment of a European Prosecutor (COM(2001) 715 – 2002/2065(COS)).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
88. betreurt dat het instellen van een Europese officier van justitie (zie COM(2000) 608 ) niet ter sprake is gekomen tijdens de Europese Raad te Nice in december 2000; is zeer verheugd over het Groenboek dat in december 2001 (COM(2001) 715 ) na herhaald verzoek van het Europees Parlement werd ingediend en acht het instellen van een Europese officier van justitie essentieel voor een doeltreffende bestrijding van communautaire begrotingsfraude; verlangt dat de instelling van een Europese officier van justitie op de agenda van de Conventie wordt geplaatst, zodat opneming in het Verdrag tijdig voor de uitbreiding kan plaatsvinden;

88. Deplores the fact that the establishment of a European Public Prosecutor (cf. COM(2000) 608 ), was not taken up at the Nice European Council in December 2000; welcomes very much the Green Paper submitted in December 2001 (COM(2001) 715 ) as requested on several occasions by the European Parliament and considers that the establishment of the European Public Prosecutor is essential for effective combating of Community budget fraud; calls for the establishment of the European Public Prosecutor to be included within the Convention so that it can be enshrined in the Treaty in good time ahead of enlargement;


88. betreurt dat het instellen van een Europese officier van justitie (zie COM(2000) 608) niet ter sprake is gekomen tijdens de Europese Raad te Nice in december 2000; is zeer verheugd over het Groenboek dat in december 2001 (COM(2001) 715) na herhaald verzoek van het Europees Parlement werd ingediend en acht het instellen van een Europese officier van justitie essentieel voor een doeltreffende bestrijding van communautaire begrotingsfraude; verlangt dat de instelling van een Europese officier van justitie op de agenda van de Conventie wordt geplaatst, zodat opneming in het Verdrag tijdig voor de uitbreiding kan plaatsvinden;

88. Deplores the fact that the establishment of a European Public Prosecutor (cf. COM(2000) 608), was not taken up at the Nice European Council in December 2000; welcomes very much the Green Paper submitted in December 2001 (COM(2001) 715) as requested on several occasions by the European Parliament and considers that the establishment of the European Public Prosecutor is essential for effective combating of Community budget fraud; calls for the establishment of the European Public Prosecutor to be included within the Convention so that it can be enshrined in the Treaty in good time ahead of enlargement;


84. betreurt dat het instellen van een Europese officier van justitie (zie COM(2000) 608) niet ter sprake is gekomen tijdens de Intergouvernementele Conferentie te Nice in december 2000; is zeer verheugd over het Groenboek dat in december 2001 na herhaald verzoek van het Europees Parlement werd ingediend en acht het instellen van een Europese officier van justitie essentieel voor een doeltreffende bestrijding van communautaire begrotingsfraude; verlangt dat de instelling van een Europese officier van justitie op de agenda van de Conventie wordt geplaatst, zodat opneming in het Verdrag tijdig voor de uitbreiding kan plaatsvinden;

84. Deplores the fact that the establishment of a European Public Prosecutor (cf. COM(2000) 608 final), was not taken up at the Nice Intergovernmental Conference in December 2000; welcomes very much the Green Paper submitted in December 2001 as requested at several occasions by the European Parliament and considers that the establishment of the European Public Prosecutor is essential for effective combating of Community budget fraud; calls for the establishment of the European Public Prosecutor to be included within the Convention so that it can be enshrined in the Treaty in good time ahead of enlargement;


Overeenkomstig Beschikking 96/239/EG moeten producten van runderen die niet in het Verenigd Koninkrijk zijn geslacht, afkomstig zijn van geregistreerde inrichtingen die onder offici'le veterinaire controle staan en waarvoor een regeling geldt waarmee de oorsprong van de gebruikte grondstoffen kan worden opgespoord.

According to Decision 96/239/EC products from bovine animals not slaughtered in the United Kingdom should come from approved, listed establishments under official veterinary control, and with a system in place to ensure traceability to the origin of the raw materials.


-een verbintenis van alle DAC-donoren opnemen dat zij hun inspanningen voor ontwikkelingssteun zullen opvoeren en zullen inspelen op de behoeften inzake duurzame ontwikkeling van met name de armste en minst ontwikkelde landen en van de sectoren waarop particuliere investeringen en markten zich niet voldoende richten of kunnen richten ; in dat verband bevestigen dat de EU zich ertoe verbindt zo spoedig mogelijk te voldoen aan de VN-doelstelling van 0,7 % van het BNP voor de offici le ontwikkelingssteun ;

- include a commitment by all DAC donors to increase efforts through development aid and to meet sustainable development needs especially of the poorest and least developed countries and of sectors which private investment and markets cannot or do not adequately address; in this context reaffirm the EU commitment to meet the UN target for ODA flows of 0,7% of GNP as soon as possible;


Het programma wordt ten uitvoer gelegd in nauwe samenwerking met overheidsinstanties en sportorganisaties. Bij de selectie van de projecten waarvoor subsidies worden gegeven, worden de onderstaande criteria gehanteerd : * de kwaliteit, de originaliteit en het vernieuwende en exemplarische karakter van de activiteit, * de Europese dimensie, d.w.z. dat zo veel mogelijk sportmannen en -vrouwen, officials en andere burgers uit ten minste drie Lid-Staten bij de activiteit worden betrokken.

In selecting projects for subsidies the following criteria will be taken into account: * quality and originality, innovative or trend-setting nature of the activity. * European dimension, encouraging the broadest possible participation and involvement by ordinary people, sportsmen and women, officials, etc. from at least three Member States.


w