Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Chronische ontsteking van linker trommelvlies
Chronische ontsteking van rechter trommelvlies
Endoftalmitis verbonden met blaasje
Explosiomotor met ontsteking door een elektrische vonk
Kort enkelschotsvuurwapen met centrale ontsteking
Millisekonde ontsteker
Motor met bougie-ontsteking
Motor met elektrische ontsteking
Multipel
Myringitis
Ontsteker met korte vertraging
Ontsteker met mikro-vertraging
Ontsteking van het trommelvlies
Ontsteking van trommelvlies
Perforatie
Perforatie van trommelvlies
Postoperatieve ontsteking van blaasje
Totaal
Van trommelvlies

Vertaling van "ontsteking van het trommelvlies " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
myringitis | ontsteking van het trommelvlies

myringitis


chronische ontsteking van rechter trommelvlies

Chronic right myringitis


chronische ontsteking van linker trommelvlies

Chronic left myringitis




millisekonde ontsteker | ontsteker met korte vertraging | ontsteker met mikro-vertraging

millisecond delay electric detonator | short delay detonator


explosiomotor met ontsteking door een elektrische vonk | motor met bougie-ontsteking | motor met elektrische ontsteking

positive-ignition engine | spark-ignition engine | SI engine [Abbr.]


perforatie(s) | multipel | van trommelvlies | perforatie(s) | totaal | van trommelvlies |

Perforation(s):multiple | total | of tympanic membrane


choroïdoretinale littekens na heelkundige ingreep voor loslating | endoftalmitis verbonden met blaasje (bleb) | ontsteking (infectie) van postoperatief blaasje (bleb) | postoperatieve ontsteking van blaasje (blebitis)

Chorioretinal scars after surgery for detachment


kort enkelschotsvuurwapen met centrale ontsteking

single-shot short firearms with centrefire percussion


perforatie van trommelvlies

Perforation of tympanic membrane
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Wat de methaanemissies betreft, zou de Commissie de grenswaarden voor de totale emissie van koolwaterstoffen (THC) voor lichte bedrijfsvoertuigen met een elektrische ontsteking alleen moeten verhogen als dat gecompenseerd wordt door een algehele vermindering van het broeikasgaseffect van de gecombineerde totale CO2- en methaanemissies Uw rapporteur wil benadrukken dat de Commissie de evolutie van de ammoniak- en methaanemissies van voertuigen met een elektrische ontsteking die op de markt worden gebracht, op de voet moet blijven volgen ...[+++]

As regards methane emissions, the Commission should increase the limit value of total hydrocarbons (THC) emissions for positive ignition LD vehicles only if this would be offset by an overall reduction of the greenhouse gas effect of the combined total emissions of CO2 and methane. Your Rapporteur wishes to emphasise that the Commission should continue monitoring the evolution of ammonia and methane emissions from positive ignition vehicles placed on the market, and propose appropriate measures if necessary.


Interessant genoeg heeft het Commissievoorstel tot doel enkele van deze problemen aan te pakken door de emissiegrenswaarden voor ammoniak (NH3) voor zware vrachtwagens met een elektrische ontsteking en voor methaan (CH4) van lichte bedrijfsvoertuigen met elektrische ontsteking te versoepelen.

Interestingly, the Commission proposal aims to address some of these problems through the relaxation of the emission limits for ammonia (NH3) from positive ignition HD vehicles and methane (CH4) from positive ignition LD vehicles.


de draden van de elektrische ontstekers moeten geïsoleerd en mechanisch voldoende sterk zijn, met inbegrip van de verbinding van de ontsteker, gelet op het te verwachten gebruik.

the wires of electric detonators must be of sufficient insulation and mechanical strength including the solidity of the link to the detonator, taking account of their intended use.


3.3. Ontstekers (met inbegrip van ontstekers met vertraagde werking voor slagsnoeren moeten ook aan de volgende eisen voldoen:

3.3. Detonators (including delay detonators) and relays shall also comply with the following requirements:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Inhoud van de nationale wetgeving: in het vervoersdocument mag in plaats van de feitelijke nettomassa aan explosieve stoffen het aantal ontstekers worden vermeld (1 000 ontstekers komen overeen met 1 kg explosieven).

Content of the national legislation: In the transport document, it is permissible to use the number of detonators (1 000 detonators correspond to 1 kg explosives) instead of the actual net mass of explosive substances.


(g) De kabels van elektrische ontstekers moeten voldoende geïsoleerd en mechanisch sterk genoeg zijn, inclusief de verbinding met de ontsteker, rekening houdend met het bedoelde gebruik.

(g) The wires of electric igniters must be of sufficient insulation and mechanical strength including the solidity of the link to the igniter, taking account of their intended use.


Deze richtlijn is van toepassing op de beperking van verontreinigende gassen en deeltjes, de nuttige levensduur van emissiebeperkingssystemen, de overeenstemming van in gebruik zijnde voertuigen/motoren en de boorddiagnosesystemen (OBD) van alle motorvoertuigen met een motor met compressieontsteking en op de verontreinigende gassen, de nuttige levensduur, de overeenstemming van in gebruik zijnde voertuigen/motoren en de boorddiagnosesystemen (OBD) van alle motorvoertuigen met een motor met elektrische ontsteking die op aardgas of LPG loopt, alsmede op de motoren met compressieontsteking en elektrische ontsteking zoals omschreven in artik ...[+++]

This Directive applies to the control of gaseous and particulate pollutants, useful life of emission control devices, conformity of in-service vehicles/engines and on-board diagnostic (OBD) systems of all motor vehicles equipped with compression-ignition engines and to the gaseous pollutants, useful life, conformity of in-service vehicles/engines and on-board diagnostic (OBD) systems of all motor vehicles equipped with positive-ignition engines fuelled with natural gas or LPG, and to compression-ignition and positive-ignition engines as specified in Article 1 with the exception of compression-ignition engines of those vehicles of categor ...[+++]


Het is inmiddels wenselijk dat de lage-temperatuurproef eveneens wordt uitgevoerd op voertuigen van categorie M1 met een motor met elektrische ontsteking bestemd voor het vervoer van meer dan zes personen en op voertuigen van de categorie M1 met een motor met elektrische ontsteking en een maximummassa van meer dan 2500 kg, waarbij dit tot dusver niet noodzakelijk was.

It is now also appropriate to include within the scope of the low temperature test vehicles of category M1 with positive-ignition engines designed to carry more than six occupants and vehicles of category M1 with positive-ignition engines whose maximum mass exceeds 2500 kg, which were previously excluded.


- vallen in klasse IIa, indien ze bestemd zijn voor kortstondig gebruik, behalve indien ze worden gebruikt in de mondholte tot aan de farynx, in het oorkanaal tot aan het trommelvlies of in de neusholte. In deze gevallen behoren ze tot klasse I;

- are in Class IIa if they are intended for short-term use, except if they are used in the oral cavity as far as the pharynx, in an ear canal up to the ear drum or in a nasal cavity, in which case they are in Class I,


- vallen in klasse IIb, indien ze bestemd zijn voor langdurig gebruik, behalve indien ze worden gebruikt in de mondholte tot aan de farynx, in het oorkanaal tot aan het trommelvlies of in een neusholte en indien de kans klein is dat ze door het slijmvlies worden geabsorbeerd. In deze gevallen behoren ze tot klasse IIa.

- are in Class IIb if they are intended for long-term use, except if they are used in the oral cavity as far as the pharynx, in an ear canal up to the ear drum or in a nasal cavity and are not liable to be absorbed by the mucous membrane, in which case they are in Class IIa.


w