Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Derde Wereld
Derde-Wereldland
Hulpontvangend ontwikkelingsland
Niet-geassocieerd land
Niet-geassocieerd ontwikkelingsland
Ontvangend land
Ontwikkelingsland
Ontwikkelingsland dat netto importeur van voedsel is
Ontwikkelingsland dat netto-importeur van voedsel is

Traduction de «ontwikkelingsland » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ontwikkelingsland dat netto importeur van voedsel is

net food-importing developing country | NFIDC [Abbr.]


ontwikkelingsland dat netto-importeur van voedsel is

net food-importing developing country


ontwikkelingsland [ Derde Wereld | Derde-Wereldland ]

developing countries [ Third World | Third World countries ]


hulpontvangend ontwikkelingsland | ontvangend land

aid recipient country | recipient country


niet-geassocieerd land [ niet-geassocieerd ontwikkelingsland ]

non-associated country [ non-associated developing country ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In dit verband dient de EU samen met internationale ontwikkelingsbanken en agentschappen van de VN potentiële samenwerkingsstructuren te onderzoeken om na te gaan waar ruimtevaartsystemen het best kunnen bijdragen tot de ontwikkelingsstrategie van een ontwikkelingsland en om dergelijke initiatieven op globale en efficiënte wijze ten uitvoer te leggen.

In this context, the EU should examine potential co-operation frameworks with international development banks and UN agencies in order to identify where space assets can best support a developing country's development strategies and to implement such initiatives in a globally comprehensive and efficient manner.


overwegende dat de Filipijnen het derde meest kwetsbare ontwikkelingsland voor de klimaatverandering zijn, hetgeen een negatieve weerslag zal hebben op de landbouw en mariene hulpbronnen van het land.

whereas the Philippines is the third most vulnerable developing country to climate change, a circumstance which will adversely affect the country’s agriculture and marine resources.


50. vraagt dat de Commissie samenwerking en hulp aanbiedt aan derde landen die een ontwikkelingsland zijn en geen belastingparadijs vormen, om deze landen te helpen belastingfraude en belastingontwijking op doeltreffende wijze aan te pakken;

50. Asks the Commission to offer cooperation and assistance to developing third countries which are not tax havens, to help them effectively tackle tax fraud and tax avoidance;


5. Aan de aanbesteding van leverings- of subsidiecontracten die worden gefinancierd uit hoofde van deze verordening, mag in geval van maatregelen ter verwezenlijking van de doelstellingen van artikel 4, leden 1 en 2, worden deelgenomen door alle natuurlijke en rechtspersonen van een ontwikkelingsland of een land in overgang zoals bepaald door de OESO, en door natuurlijke of rechtspersonen uit alle andere landen die uit hoofde van de strategie in aanmerking komen".

5. In the case of measures adopted in pursuit of the objectives referred to in Article 4(1) and (2), participation in the award of procurement or grant contracts shall be open, and rules of origin shall extend, to any natural or legal person of a developing country or of a country in transition, as defined by the OECD, and to natural or legal persons of any other country eligible under the relevant strategy”.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
69. moedigt de lidstaten ertoe aan samenwerking en hulp aan te bieden aan derde landen die een ontwikkelingsland zijn die geen belastingparadijs zijn, om deze te helpen belastingfraude en belastingontwijking op doeltreffende wijze aan te pakken, met name via maatregelen voor capaciteitsopbouw; sluit zich aan bij de oproep van de Commissie aan de lidstaten om met het oog hierop fiscale deskundigen voor beperkte duur uit te zenden naar dergelijke landen;

69. Encourages the Member States to offer cooperation and assistance to developing third countries which are not tax havens, helping them to tackle tax fraud and tax avoidance effectively, in particular through capacity-building measures; supports the Commission’s call that, to this end, the Member States should second tax experts to such countries for a limited period of time;


20. acht het juist de behoefte aan een internationale conferentie waaraan de BRICS-landen deelnemen te onderzoeken, die enerzijds gericht zal zijn op de toekomstige financiering van de MDG en anderzijds op de bevordering van driehoekssamenwerking met een donor uit het noorden, een opkomend land en een ontwikkelingsland; wijst erop dat het concept van „doeltreffendheid van ontwikkeling” niet alleen nuttig is voor de beoordeling van de beleidscoherentie voor ontwikkeling (PCD) maar ook een mogelijkheid biedt tot verdieping van de dialoog met de BRICS-landen, gezien het feit dat dit concept de voorkeur heeft van de opkomende donoren op het ...[+++]

20. Considers it appropriate to evaluate the need for an international conference be held with the BRICS countries which would on the one hand focus on the future financing of the MDGs, and on the other promote triangular cooperation arrangements involving one northern donor country, one emerging country and one developing country; points out that the concept of ‘development effectiveness’ is not only useful for measuring Policy Coherence for Development (PCD), but also provides an opportunity to deepen the dialogue with the BRICS countries, given that this is the concept preferred by emerging donors in development cooperation;


1. Onverminderd de overige bepalingen van de Verdragen, met name de artikelen 208 tot en met 211, onderneemt de Unie activiteiten voor economische, financiële en technische samenwerking, met inbegrip van bijstand op met name financieel gebied, met derde landen die geen ontwikkelingsland zijn.

1. Without prejudice to the other provisions of the Treaties, and in particular Articles 208 to 211, the Union shall carry out economic, financial and technical cooperation measures, including assistance, in particular financial assistance, with third countries other than developing countries.


2. De bevoegde autoriteit gaat na of de in de aanvraag genoemde hoeveelheid van het product de door het invoerende WTO-lid of de invoerende WTO-leden gemelde hoeveelheid, of de hoeveelheid die aan de Commissie is genoemd door een invoerend ontwikkelingsland of een invoerend minst ontwikkeld land, dat geen WTO-lid is, niet overschrijdt en of de totale hoeveelheid van het product die door enig invoerend WTO-lid mag worden geproduceerd de door dat lid bij de WTO gemelde hoeveelheid, dan wel de hoeveelheid die aan de Commissie is genoemd door dat ontwikkelingsland of dat minst ontwikkelde land dat geen WTO-lid is, niet significant overschrij ...[+++]

2. The competent authority shall verify that the quantity of product cited in the application does not exceed that notified to the WTO by the importing WTO member(s) or to the Commission by an importing developing country or least-developed country which is not a WTO member, and that, taking into account other compulsory licences ordered in the Community, the total amount of product authorised to be produced for any importing country does not significantly exceed the amount notified to the WTO by that WTO member or to the Commission by that developing country or least-developed country which is not a WTO member.


Wel wordt onderkend dat veel van de in dit document vermelde acties ook nuttig zouden kunnen worden toegepast in andere landen die normaal niet als ontwikkelingsland worden aangemerkt.

However, it is recognised that many of the actions contained in this document could also usefully be applied in other countries which may not normally be considered as such.


3. beseft dat de energieagenda van ontwikkelingsland tot ontwikkelingsland sterk uiteenloopt; benadrukt evenwel dat twee soorten steunmaatregelen speciale aandacht verdienen binnen het kader van de EU-ontwikkelingssamenwerking:

3. Recognises that the energy agenda varies greatly between different developing countries; emphasises, however, that two types of intervention merit special attention within the framework of EU development cooperation:




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ontwikkelingsland' ->

Date index: 2021-01-13
w