Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Richtlijnen bieden voor inhoudontwikkeling
Richtlijnen leveren voor contentontwikkeling
Richtlijnen leveren voor inhoudontwikkeling
Richtlijnen maken voor contentontwikkeling

Traduction de «richtlijnen maken voor contentontwikkeling » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
richtlijnen leveren voor contentontwikkeling | richtlijnen maken voor contentontwikkeling | richtlijnen bieden voor inhoudontwikkeling | richtlijnen leveren voor inhoudontwikkeling

provide guidelines and standards for content development | provide guidelines for content development
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De richtlijnen maken deel uit van het derde energiepakket en bevatten belangrijke bepalingen voor de goede werking van de energiemarkten, met inbegrip van regels inzake ontvlechting van transmissiesysteembeheerders en energieleveranciers en -producenten, inzake de versterking van nationale regulators en inzake beter functionerende kleinhandelsmarkten in het voordeel van de consument.

The Directives are part of the Third Energy Package and contain key provisions for a proper functioning of energy markets, including rules on unbundling of transmission system operators from energy suppliers and producers, on strengthening national regulators and on improved functioning of retail markets to the benefit of consumers.


30. roept de Raad en de Commissie op mensenrechtenverdedigers, de EDEO en ambassades en ministeries van Buitenlandse Zaken van de EU-landen sterker bewust te maken van het bestaan van de richtlijnen door middel van acties die erop zijn gericht dat deze richtlijnen volledig worden onderschreven en toegepast; meent dat de jaarlijkse bijeenkomsten waarvoor gepleit wordt in de richtsnoeren, de mensenrechtenverdedigers een aanzienlijke steun in de rug zoud ...[+++]

30. Calls on the Council and the Commission to increase awareness among human rights defenders, the EEAS, EU embassies and EU Foreign Ministries about the existence of the guidelines through targeted actions, in order to ensure their full endorsement and application; considers that the annual meetings foreseen in the guidelines would provide substantial support to human rights defenders and also increase the credibility and visibility of EU action, thereby clearly showing how important the protection of human rights is to the EU;


31. roept de Raad en de Commissie op mensenrechtenverdedigers, de EDEO en ambassades en ministeries van Buitenlandse Zaken van de EU-landen sterker bewust te maken van het bestaan van de richtlijnen door middel van acties die erop zijn gericht dat deze richtlijnen volledig worden onderschreven en toegepast; meent dat de jaarlijkse bijeenkomsten waarvoor gepleit wordt in de richtsnoeren, de mensenrechtenverdedigers een aanzienlijke steun in de rug zoud ...[+++]

31) Calls on the Council and the Commission to increase awareness among human rights defenders, the EEAS, EU embassies and EU Foreign Ministries about the existence of the guidelines through targeted actions, in order to ensure their full endorsement and application; considers that the annual meetings foreseen in the guidelines would provide substantial support to human rights defenders and also increase the credibility and visibility of EU action, thereby clearly showing how important the protection of human rights is to the EU;


De ICBE-richtlijnen maken het mogelijk dat dakfondsen tot 30% van hun kapitaal beleggen in andere collectieve beleggingen met inbegrip van risicodekkingsfondsen, op voorwaarde dat zij normen naleven die equivalent zijn met de desbetreffende richtlijnen.

The UCITS Directives permit funds of funds to invest up to 30% of their assets in “other collective investment undertakings”, including hedge funds, so long as they meet standards equivalent to the relevant directives.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
23. constateert dat diverse richtlijnen elkaar overlappen, hetgeen kan leiden tot tegenstrijdige of dubbele voorschriften; is voorstander van een functionele risicogebaseerde benadering van (toekomstige) wetgeving die zorgt voor gelijke concurrentievoorwaarden voor soortgelijke producten van verschillende emittenten; verzoekt de Commissie gebruik te maken van de bestaande herzieningsclausules in de relevante communautaire richtli ...[+++]

23. Notes the existence of overlapping directives, which might lead to contradictory and duplicate requirements; is in favour of a functional risk-based approach for (future) legislation that provides a level playing field for similar products provided by different issuers; asks the Commission to make use of the existing review clauses provided for in the relevant Community Directives to assess, and if necessary recast, the present set of instruments in that perspective, particularly where there is a risk of distortions of competiti ...[+++]


2. is van oordeel dat het APFD niet goed kan worden beoordeeld, zolang de daarin vervatte richtlijnen en uitvoeringsmaatregelen niet gedurende een redelijk tijdsbestek zijn geïmplementeerd en op hun werking zijn gecontroleerd; onderkent de enorme uitdagingen waarvoor de marktdeelnemers zich gesteld zien bij de aanpassing van hun systemen en praktijken aan de enorme hoeveelheid APFD-wetgeving; is van oordeel dat er een "wetgevingspauze" zou moeten komen om het mogelijk te maken ...[+++]

2. Believes that no proper assessment of FSAP can take place until its constituent directives and implementing measures have been implemented and monitored in operation over a reasonable period; recognises the enormous challenges posed for market participants in adapting their systems and practices to comply with the vast amount of FSAP legislation; believes that there should be a legislative ‘pause’ to enable the directives and implementing measures adopted under the FSAP to be assessed properly and to give relevant stakeholders sufficient time to adapt to the radical changes these measures require;


Doel van het voorstel is een officiële codificatie te maken van de vigerende regelgeving op dit gebied; de nieuwe richtlijn komt in de plaats van de verschillende richtlijnen die het voorwerp van de codificatie vormen (Richtlijnen 89/392/EEG, 91/368/EEG, 93/44/EEG en 93/68/EEG).

The purpose of the proposal is official consolidation of the current rules in this area, with the new Directive superseding the various Directives consolidated (Directives 89/392/EEC, 91/368/EEC, 93/44/EEC and 93/68/EEC).


Op basis van de in de mededeling neergelegde transparante richtlijnen zal de Commissie een evaluatie maken van de verschillende systemen die de Lid-Staten eventueel kunnen invoeren".

On the basis of the transparent guidelines laid down in the Communication, the Commission will assess the various systems that Member States might introduce in the future".


2. Verzekeringen a) 3e richtlijn levensverzekeringsbedrijf en niet-levensverzekeringsbedrijf De Commissie heeft besloten bij het Hof van Justitie een beroep tegen Spanje in te stellen wegens het niet-naleven van de verplichting de nationale uitvoeringsmaatregelen tot omzetting van de Richtlijnen 92/49/EEG (3e richtlijn van de Raad inzake het "niet-levensverzekeringsbedrijf" van 18 juni 1992) en Richtlijn 92/96/EEG (3e richtlijn van de Raad betreffende het "levensverzekeringsbedrijf" van 10 november 1992) mede te delen. Deze richtlijnen, waardoorhetverrichten vandienstenophet gebiedvanhetlevensverzekerings- en het niet-levensverzekeringsb ...[+++]

The Directives, which liberalize the supply of life and non-life insurance services on the basis of a single licence, came into force on 1 January 1994 (b) EC/Switzerland Insurance Agreement The Commission has decided to proceed in the Court of Justice against Spain, Ireland and Luxembourg for failure to notify national implementing measures transposing Directive 91/371/EEC (Council Directive of 20 June 1991 on the implementation of the Agreement between the European Economic Community and the Swiss Confederation concerning direct insurance other than life assurance).


Deze richtlijnen hebben ten doel : a) de bestaande richtlijnen inzake het verbod op het gebruik van hormonen bij mestdieren te verduidelijken en te codificeren, en beta-agonisten toe te voegen aan de lijst van stoffen waarvan het gebruik volledig verboden is, behalve voor therapeutisch gebruik bij paarden en gezelschapsdieren (de bedoeling was vooral het gebruik van beta-agonisten in de kalvermesterij te voorkomen); b) de methoden voor de opsporing van residuen bij levende dieren en in vlees te verduidelijken en te verbeteren, ten einde de voor laborator ...[+++]

These were designed to: a)clarify and codify the existing Directives on prohibiting the use of hormones for fattening animals, and to add Beta-agonists to the list of banned substances for all uses except the therapeutic treatment of horses and of pet animals (the main intention was to prevent use of beta-agonists in calf fattening units). b)clarify and improve control procedures for the detection of residues in live animals and in meat, to ensure a more focussed application of resources for testing, and to reinforce sanctions. c)amend the existing market organsiation on beefmeat as a preliminary step towards the adoption, under the Comm ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'richtlijnen maken voor contentontwikkeling' ->

Date index: 2021-07-13
w