58. merkt op dat er bij grote voetbalevenementen vaa
k sprake is van een scheve verhouding tussen vraag en aanbod van kaartjes, wat gunstig is voor de sponsors, maar nadelig voor de consument; bena
drukt dat er bij de verdeling van kaartjes ten volle rekening moet worden gehouden met de belangen van de consument en dat een niet-discriminerende en eerlijke ticketverkoop op alle niveaus moet worden gewaarborgd; erkent evenwel dat de verdeling van kaartjes, waar nodig, beperkt kan worden tot leden van supportersclubs, reisclubs of vergel
...[+++]ijkbare systemen, waarvan lidmaatschap verkrijgbaar is op een niet-discriminerende basis;
58. Notes that there is often a mismatch between the supply of, and demand for, tickets for major football events, which is beneficial to sponsors but detrimental to consumers; stresses that the interests of consumers should be fully taken into account when it comes to the distribution of tickets and that non-discriminatory and fair ticket sales should be guaranteed at all levels; acknowledges however that the distribution of tickets may, where appropriate, be restricted to members of supporters clubs, travel clubs or similar schemes, membership of which is available on a non-discriminatory basis;