Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Houdbare ontwikkeling van de schuld
Houdbare trend van de schuldquote
Schuld-bbp-ratio
Schuld-bbp-verhouding
Schuldquote
Schuldquote van de algemene overheid
Verhouding totaal overheidstekort-BBP

Vertaling van "schuldquote " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
schuldquote van de algemene overheid

general government debt ratio | public debt ratio


houdbare ontwikkeling van de schuld | houdbare trend van de schuldquote

sustainable debt trend


schuld-bbp-ratio | schuld-bbp-verhouding | schuldquote | verhouding totaal overheidstekort-BBP

debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In normale tijden, geïnterpreteerd als tijden waarin de output gap tussen -1,5 % en +1,5 % ligt, wordt van alle lidstaten met een schuldquote van minder dan 60 % van het bbp een inspanning van 0,5 % van het bbp gevraagd, terwijl de lidstaten met een schuldquote van meer dan 60 % van het bbp een aanpassing moeten verrichten van meer dan 0,5 % van het bbp.

In normal times, interpreted as an output gap between -1.5 % and +1.5 %, all Member States with a debt-to-GDP ratio below 60 % would be required to make an effort of 0.5 % of GDP, whereas the Member States with debt levels above 60 % of GDP would need to make an adjustment greater than 0.5 % of GDP.


In zeer slechte tijden, geïnterpreteerd als tijden waarin de output gap tussen -4 % en -3 % ligt, wordt tijdelijk van alle lidstaten met een schuldquote van minder dan 60 % een nulaanpassing verwacht, wat betekent dat er geen begrotingsinspanning is vereist, terwijl de lidstaten met een schuldquote van meer dan 60 % moeten zorgen voor een jaarlijkse aanpassing van 0,25 % van het bbp.

In very bad times, interpreted as an output gap between -4 % and -3 %, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60 % would need to provide the annual adjustment of 0.25 % of GDP.


In het Europees Semester krijgen reducties van het jaarlijkse overheidstekort veel meer gewicht als oplossing voor de schuldquote dan zinvollere maatregelen om de groei van het bbp te stimuleren

In the Semester process, reductions in the government’s annual deficit are given far more weight as a remedy to the high debt/GDP ratio than more fruitful measures to increase GDP growth


het saldo van de overheden in percentage van het BBP, de waarschijnlijke ontwikkeling van de schuldquote van de overheid, de geplande groei voor overheidsuitgaven en de groei voor overheidsontvangsten bij ongewijzigd beleid, en een rekenkundige beoordeling van de discretionaire maatregelen die zijn voorzien inzake ontvangsten.

government balance as a percentage of GDP, the likely trend for the government debt ratio, the planned growth for government spending and the growth of government revenue, given unchanged policy, as well as quantified discretionary revenue measures.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In de eurozone zou de schuldquote dalen van 91,3 % van het bbp in 2016 tot 90,3 % in 2017 en 89,0 % in 2018, terwijl de schuldquote in de eurozone naar verwachting zou dalen van 85,1 % in 2016 tot 84,8 % in 2017 en 83,6 % in 2018.

The debt-to-GDP ratio of the euro area is forecast to fall from 91.3% in 2016 to 90.3% in 2017 and 89.0% in 2018, while the ratio in the EU as a whole is forecast to fall from 85.1% in 2016 to 84.8% in 2017 and 83.6% in 2018.


In zeer slechte tijden, waarvoor een outputgap tussen -4 % en -3 % wordt aangenomen, wordt van alle lidstaten waarvan de schuldquote lager dan 60 % is, tijdelijk een nulaanpassing verwacht, hetgeen betekent dat er geen begrotingsinspanning geëist wordt, terwijl landen met een schuldquote van meer dan 60 % moeten zorgen voor een jaarlijkse aanpassing van 0,25 % van het bbp.

In very bad times, interpreted as an output gap between -4% and -3%, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60% would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60% would need to provide the annual adjustment of 0.25% of GDP.


Verwacht wordt dat de schuldquote in de programmaperiode met ongeveer 4 procentpunt per jaar zal dalen tot 93,6% van het BBP in 2005. Het behoud van hoge primaire overschotten is een essentiële voorwaarde voor het terugdringen van de nog hoge schuldquote.

The government debt ratio is projected to decline by about 4 percentage points of GDP per year over the programme period and reach 93.6% of GDP in 2005. Maintaining high primary surpluses is an essential perquisite in order to ensure the reduction in the still high government debt ratio.


De Raad merkt op dat volgens het geactualiseerde stabiliteitsprogramma 2002 het begrotingstekort van 1,1% van het BBP in 2002 naar verwachting zal omslaan in een overschot van 0,6% van het BBP in 2006; tegelijkertijd wordt verwacht dat de schuldquote van 107% van het BBP in 2001 zal dalen tot 87,9% in 2006; in het bijzonder zal de schuldquote tijdens de periode 2001-2004 van een hoger aanvankelijk niveau naar verwachting met 10,9 procentpunten van het BBP dalen in plaats van met 9,6 procentpunten zoals werd verwacht in het geactualiseerde stabiliteitsprogramma 2001.

The Council notes that the 2002 update projects the government balance to turn from a deficit equal to 1.1% of GDP in 2002 to a surplus of 0.6% of GDP in 2006; at the same time, the government debt ratio is expected to decline from 107% of GDP in 2001 to 87.9% of GDP in 2006; in particular, during the period 2001-2004, from a higher initial level, the debt ratio is projected to decline by 10.9 percentage points of GDP instead of 9.6 percentage points as projected in the 2001 update.


De Raad wil evenwel nogmaals beklemtonen dat Italië zijn nog steeds hoge schuldquote gestaag moet blijven terugdringen en hij is van oordeel dat de begrotingsdoelstellingen van het geactualiseerde programma moeten worden gehaald opdat de regering haar toezegging om de schuldquote tegen 2003 tot minder dan 100% terug te brengen gestand kan doen.

However, the Council reaffirms that Italy must secure a steady decline in its still high government debt ratio, and it considers that the budgetary objectives in the updated programme should be fulfilled in order to respect the commitment on the part of the Italian government to reduce the debt/GDP ratio to below 100% by 2003.


België zich concentreren op het handhaven van een primair overschot van circa 6% van het BBP om een duurzame daling van de schuldquote te bewerkstelligen; Duitsland verdere inspanningen zijn vereist om subsidies en overheidsverbruik aan banden te leggen voor het verwezenlijken van de regeringsdoelstelling de uitgaven in verhouding tot het BBP tegen het jaar 2000 terug te dringen tot het niveau van voor de eenwording, alsook om de schuldquote te verlagen tot minder dan 60%; Spanje het begrotingsbeleid moet verder worden verstrakt om vooruitgang te boeken bij het nastreven van een vrijwel evenwichtig of positief begrotingssaldo op midd ...[+++]

Belgium concentrate on maintaining a primary surplus of about 6% of GDP to ensure a sustained decline in the level of debt; Germany further efforts are needed to restrain subsidies and government consumption in order to meet the government's aim of reducing the expenditure ratio to pre-unification levels by the year 2000 and to bring the debt level below 60%; Spain further fiscal tightening is needed to approach the meidum-term goal of close to balance and to achieve the government's objectives for reducing public spending as a proporiton of GDP. It would also help to avoid the risk of the economy overheating as interest rates declin ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'schuldquote' ->

Date index: 2023-03-08
w