Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agglomeratie
Ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen
Gevolgen van stedelijke verontreiniging
Gevolgen van stedelijke vervuiling
Stadsagglomeratie
Stadsgebied
Stadsplanning
Stedelijk centrum
Stedelijk gebied
Stedelijke agglomeratie
Stedelijke gemeenschap
Stedelijke planning
Stedelijke uitzaaiing
Verstedelijkt gebied

Vertaling van "stedelijke agglomeratie " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
stedelijke agglomeratie [ stedelijk centrum ]

urban centre [ city centre ]


stedelijke agglomeratie | stedelijke gemeenschap

urban agglomeration




agglomeratie | stadsagglomeratie | stedelijke agglomeratie

urban agglomeration | urban conglomeration




stedelijk gebied [ stadsgebied | verstedelijkt gebied ]

urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]


gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling

nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications


ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer

assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics




stadsplanning | stedelijke planning

urban plan | urban plans | land use planning | urban planning
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De gegeneraliseerde empirische benadering (GEA) had betrekking op ca. 200 stedelijke agglomeraties en gebruikte eenvoudige "top-down" modellen om het gedeelte te ramen van de Europese stedelijke bevolking die in steden woont waarvan wordt aangenomen dat zij in de komende jaren niet aan de luchtkwaliteitsdoelstellingen zullen voldoen tenzij verdere maatregelen worden genomen.

The generalised empirical approach (GEA) covered around 200 urban agglomerations and used simple, top-down models to estimate the fraction of the European urban population living in cities that are not expected to comply with the air quality objectives in future years unless further action is taken.


Het programma is toegespitst op de volgende prioriteiten: groei van de economische bedrijvigheid en de werkgelegenheid; verbetering van de levensvatbaarheid van en het leefklimaat in stedelijke agglomeraties en plattelandscentra; bevordering van het toerisme op het platteland.

The programme is based on the following priorities: development of economic initiative and employment, improved viability and quality of life in urban and rural centres and stimulating the development of tourism in the rural part.


Europa kent twee grote stedelijke agglomeraties (Parijs en Londen); een aanzienlijk aantal grote stadsregio’s; dichte netwerken van kleine en middelgrote steden; en gebieden met heel weinig stedelijke centra.

It has two large urban agglomerations (Paris and London); a considerable number of large city regions; dense networks of small and medium-sized cities; and areas with very few urban centres.


De meest aangewezen manier om synergieën tot stand te brengen is het opstellen van geïntegreerde ontwikkelingsplannen die op concrete steden, stedelijke gebieden en stedelijke agglomeraties gericht zijn.

The best way of creating synergies is to develop integrated plans for the development of specific towns, urban areas and urban agglomerations.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Steden en stedelijke agglomeraties bieden niet alleen kansen maar worden ook met uitdagingen geconfronteerd. Er moet rekening worden gehouden met de specifieke problemen waarmee stedelijke gebieden te kampen hebben, zoals werkloosheid en sociale uitsluiting (waaronder het probleem van de „werkende armen”), hoge en nog steeds toenemende misdaadcijfers, toegenomen verkeersproblemen en het bestaan van probleemwijken binnen de stadsgrenzen.

Cities and urban areas concentrate not only opportunities but also challenges, and account should be taken of the specific problems facing urban areas, such as unemployment and social exclusion (including the problem of the ‘working poor’), high and rising crime rates, increased congestion and the existence of pockets of deprivation within city boundaries.


Steden en stedelijke agglomeraties bieden niet alleen kansen maar worden ook met uitdagingen geconfronteerd. Er moet rekening worden gehouden met de specifieke problemen waarmee stedelijke gebieden te kampen hebben, zoals werkloosheid en sociale uitsluiting (waaronder het probleem van de „werkende armen”), hoge en nog steeds toenemende misdaadcijfers, toegenomen verkeersproblemen en het bestaan van probleemwijken binnen de stadsgrenzen.

Cities and urban areas concentrate not only opportunities but also challenges, and account should be taken of the specific problems facing urban areas, such as unemployment and social exclusion (including the problem of the ‘working poor’), high and rising crime rates, increased congestion and the existence of pockets of deprivation within city boundaries.


Europese steden en stedelijke agglomeraties trekken hooggeschoolden aan, wat dikwijls een zichzelf versterkend effect creëert: de aanwezigheid van hooggeschoolden is stimulerend voor innovatie en bedrijven, waardoor vervolgens weer nieuw talent wordt aangetrokken.

European cities and metropolitan areas tend to attract the highly skilled, often creating a virtuous circle that stimulates innovation and business adding to their attractiveness to new talent.


In steden en stedelijke agglomeraties in het algemeen zijn de meeste banen, bedrijven en hogeronderwijsinstellingen te vinden en zij vormen de sleutel tot sociale cohesie.

Cities, and urban areas in general, are the home of most jobs, businesses and higher education institutions and are key to achieving social cohesion.


De gegeneraliseerde empirische benadering (GEA) had betrekking op ca. 200 stedelijke agglomeraties en gebruikte eenvoudige "top-down" modellen om het gedeelte te ramen van de Europese stedelijke bevolking die in steden woont waarvan wordt aangenomen dat zij in de komende jaren niet aan de luchtkwaliteitsdoelstellingen zullen voldoen tenzij verdere maatregelen worden genomen.

The generalised empirical approach (GEA) covered around 200 urban agglomerations and used simple, top-down models to estimate the fraction of the European urban population living in cities that are not expected to comply with the air quality objectives in future years unless further action is taken.


- de aanleg of inrichting van wegen rond stedelijke centra of stedelijke agglomeraties,

- construction or improvement of bypasses or ring roads,




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'stedelijke agglomeratie' ->

Date index: 2024-09-08
w